Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg kontakte virksomheder pr mail?

Side 9 ud af 11 (104 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Cookie - John Hannover:
Privat person eller ej, er helt lige meget - så snart formålet er kommercielt markedsføring forbundet på nogen måde, så er uopfordrede mails spam

I og du går helt galt i byen

Jeg taler om den mulige effekt ved at lave en uopfordret jobannonce, som betyder at enten giver den pote eller så får man hjælp og viden / rådgivning og det er nok det man får.

Alle som søger job, skal sælge sig selv for ansættelse og hvis man har en god idé eller ligefrem har  færdigudviklet et produkt så er det ikke forbudt at nævne dette i en jobansøgning,

Hold nu op...

/Henrik

 

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

De Røde Heste:
og hvis man har en god idé eller ligefrem har  færdigudviklet et produkt så er det ikke forbudt at nævne dette i en jobansøgning,

Du tager fejl.
I det scenarie, du opstiller, er formålet med den uopfordrede ansøgning ikke at få et job, men på langt sigt at afsætte et produkt. Det gør det til et brud på Markedsføringsloven. Også selvom du igen og igen påstår, at det ikke hænger sådan sammen.

Det der dig, der skal holde op, Henrik.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Min udfordring til dig, Henrik, står stadig ved magt. Får du Forbrugeombudsmandens tilladelse til at benytte uopfordret jobansøgning pr. mail fra dig som privatperson som langsigtet markedsføring af de ydelser, du leverer i dit firma, så sender jeg dig en god flaske rødvin.

Igen Hans vil jeg sige at mine tanker om denne metode ér forudsat at man er 100 % rent privat person og derfor ikke er indehaver af et firma, så alt man leverer via sin jobansøgning er kompetencer og andet godt.

Jeg har som sådan underøgt det og der står intet om at i jobansøgninger ikke må fremkomme det jeg nævner.

Pkt,2,3 som du henviser til siger : Henvendelser, der ikke nævner konkrete produkter eller tilbud, er imidlertid også omfattet af § 6, hvis de har til formål før eller siden at afsætte den erhvervsdrivendes produkter

Jeg har jó sagt mange gange at dette ikke handler om at man allerede er erhvervsdrivende og at en jobsøgende rent faktisk giver afkald på sine idëer / produkter i forhold til en ansættelse i større eller mindre grad.

/ Henrik

 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hans Stokholm Kjer:
I det scenarie, du opstiller, er formålet med den uopfordrede ansøgning ikke at få et job, men på langt sigt at afsætte et produkt. Det gør det til et brud på Markedsføringsloven. Også selvom du igen og igen påstår, at det ikke hænger sådan sammen

Jeg opstiller 2 scenarier, som går ud på at hvis det ene ikke lykkedes, så kan det virke til skabelse af viden. Denne viden er ikke forbudt at få  og dermed sandsynligheden for at en person til sidst kan skabe sig et ´lønnet job via sine #mentorer" kontra at starte selv er nok blot et frit valg.

Du er ude i noget flueknepperi nu Hans.

Vinmærket har jeg ikke tænkt over - men tak på forhånd

/Henrik

 

 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hans Stokholm Kjer:
I det scenarie, du opstiller, er formålet med den uopfordrede ansøgning ikke at få et job, men på langt sigt at afsætte et produkt. Det gør det til et brud på Markedsføringsloven. Også selvom du igen og igen påstår, at det ikke hænger sådan sammen

Plan A er at få et job- vellønnet job og det leverer man så sine ideer på eller produkter på,

<men det betyder da ikke at man som borger ikke må have ønsker om at blive  selvstændig, som en plan B eller et mix.

Hold nu op Hans

/Henrik

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

De Røde Heste:
Plan A er at få et job- vellønnet job og det leverer man så sine ideer på eller produkter på,

Nu ændrer du forklaring, Henrik, og det tyder på, at du er ved at forstå, hvorfor den fremgangsmåde, du indtil nu har plæderet for, er ulovlig.

Du må selvfølgelig gerne sende en uopfordret ansøgning, hvis dit mål er at blive ansat i den pågældende virksomhed. Men indtil nu har du vedholdende haft afsætning som det primære mål. Og selvom det kun skulle være et sekundært mål, så er din uopfordrede elektroniske henvendelse ulovlig, fordi den har afsætning til hensigt. 

Før du påstår, at de henvendelser, du taler om udelukkende har til hensigt at blive ansat i en virksomhed, vil jeg tillade mig at minde dig om, hvad du har skrevet.

De Røde Heste:

16/8 kl. 14.43

Måske kan man omgå tvivlen, hvis man henvendte sig som privatperson (...)

Her beskriver du, at dit formål er at omgå tvivlen om, hvorvidt henvendelsen er omfattet af Markedsføringslovens §6. Det er vist gået op for dig, at også privatpersoner, som sender mails med afsætning som hensigt, i lovens forstand bliver betraget som erhvervsdrivende? Det er du i hvert fald holdt op med at benægte.

De Røde Heste:

16/8 kl. 16.30

Et eksempel herpå er at jeg beskriver i en mail om nogle forskellige problemer, nogle brancher har i Sverige og OM hvorfor de har disse problemer. Jeg oplyser også lidt om løsningerne.

Slutteligt skriver jeg at hvis virksomheden på nogen måde kan genkende bare nogle af mine beskrevne problemer, så synes jeg at de skal tage kontakt.

 (...)

Her beskriver du, hvordan du selv tidligere har været på kant med §6 - dog må jeg indrømme, at jeg ikke kender den svenske markedsføringslov, og da du henvender dig til et svensk firma, er det den svenske lov, der gælder.

De Røde Heste:

16/8 kl. 18.02

Alternativt kunne min første henvendelse også bruges til skabelsen af at blive ansat i den svenske virksomhed og således er det en alternativ jobansøgning.

 (...)

Her får du ordnet plan A og plan B i forhold til hinanden. Plan A er dit inderligste ønske. Plan B er dit alternativ. Her skriver du, at dit alternativ er ansættelse. Det må rent logisk betyde at plan A er afsætning. 

De Røde Heste:

16/8 kl. 23.09

Generelt set så er markedsførings loven let at omgås i mange tilfælde 

 (...)

Her skriver du meget klart, at dit formål er at omgå Markedsføringsloven. Dette må logisk set implicere, at du ønsker at opnå det, som Markedsføringsloven skal beskytte modtagerne af uopfordrede henvendelser imod. Ellers er der jo netop ikke tale om at omgå Markedsføringsloven.

De Røde Heste:

16/8 kl. 23.09

(...) og samtidig fortæller du dem at din henvendelse handler om at du tilbyder firmaet at ansætte dig med henblik på som sælger af produktet / bruger af idé

Firmaet / forretningen vil nok takke nej til at ansætte dig - men nu har de fået dybde gående kendskab til dit produkt og vil måske gerne vide mere om dit produkt og som kan give et salg.

Her beskriver du din strategi i detaljer. Du forventer et nej til ansættelsen. Det er en del af din bevidste strategi. Du beskriver dit endemål som et salg.

De Røde Heste:

17/8 kl. 15.53

Det er muligt at det vil være i strid med lovens tanke, hvis man bevidst byggede sin strategi op på ovennævnte måde fra start af.

Her har du faktisk ret. Samtidig erkender du, at den strategi, som du hele tiden har beskrevet, muligvis er i strid med loven.

Om min argumentation falder ind under kategorien seksuel omgang med insekter, er fuldstændig underordnet. Sagen for mig er, at du rådgiver Aminos læsere urigtigt i forhold til Markedsføringsloven, og at jeg forsøger at rådgive korrekt. Det gør jeg for at skåne sagesløse mod at tage din fejlagtige rådgivning for gode varer.

Jeg har endnu ikke gennemskuet dit motiv for at fastholde, at dine ulovligheder er lovlige, men det glæder mig da, at du delvist har erkendt, at du tager fejl, og at du har ændret din forklaring et skridt i den lovlige retning.

Nok engang vil jeg foreslå dig at læse spamvejledningen - ikke med øje for, hvor man måske kan omgå den, men i stedet med øje for, om du muligvis skulle være galt afmarcheret. Hvis du fortsat mener, at en uopfordret jobansøgning, som reelt har til formål at afsætte varer eller ydelser, lovligt kan sendes pr. mail, så synes jeg, at du skal afprøve det hos Forbrugerombudsmanden og poste resultatet her.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 02:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Rolig nu kære Hans

Jeg afviser ikke at jeg undervejs har givet nogle tanke eksempler på hvordan og hvorledes - men hensigten skal bevises og da det er tanker så er et ikke let at bevise motivet. Du er så også blevet fortaler for at kreative tanker forbydes eller forsøges at puttes ind under en paragraf som dine følgere klapper i hænderne for...men fair nok

Jeg erkender blankt at ´mange áf en persons tánker gennem livet, vil være i strid med mange love, hvis disse blev ført ud.

Men nu er det sent og jeg orker ikke at pensle dit indlæg ud her og nu.

Og nej til jeg erkender ikke at min strategi er i modstrid med loven,

En ting er at man evner en plan A men at man evner at bruge oplysninger fra plan A  til en plan B er ikke en ulovlighed

Du / i kan nok så meget påstå at jeg ómtaler at afsætte egne varer, så er dette ikke sandt.

Du for mig til at fremstå som en´morder , men det jeg vil er at give et værktøj til hvordan man kan lovligt kan skaffe sig viden og netværk.

<jeg har set og læst dine argumentationer og som  jeg nok skal vendé tilbage til, men nu er det nat nat.

/ Henrik

 

 

 

 

 

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

De Røde Heste:
men hensigten skal bevises og da det er tanker så er et ikke let at bevise motivet.

At en ulovlighed er vanskelig at bevise gør den ikke lovlig.

De Røde Heste:
Du er så også blevet fortaler for at kreative tanker forbydes

Den påstand savner belæg. Det er jeg ikke fortaler for.

De Røde Heste:
Du for mig til at fremstå som en´morder

Nej, en spammer, som tror han har ret, selvom han tager fejl.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
At en ulovlighed er vanskelig at bevise gør den ikke lovlig.

Som jeg har nævnt mange gange, så er det ikke en ulovlighed at gøre en henvendelse, hvor man er bevist om at enten vindes på den ene måde eller den anden.

I forbindelse med de traditionelle jobsøgninger, så er der jo nogle som ringer efter et afslag og på den måde tilegner de sig jo viden og det samme gælder i mine tænkte tanker, hvor der så blot ringes inden et afslag, da jobansøgnings mailen egentlig blot er en tiltænkt teaser.

At du savner belæg for at du ønsker at begrænse kreativitet finder du i ovenstående, nemlig at der vil være mindst 2 mulige gevinster ved henvendelser  i min tanke, hvilket er det som du ikke ønsker er muligt .

Og i øvrigt er jeg hverken en spammer eller morder, men en person som kan se forskellige brugbare resultatsvinkler  ud fra en given handling.

/ Henrik

 

Tilmeldt 15. Aug 16
Indlæg ialt: 94
Fra  www.PhonePartner.dk Skrevet kl. 21:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Uden at have læst hele debatten igennem, må du selvfølgelig ikke sende uopfordret kommercielle mails. Det anses som spam.

Du kan også købe mails, men der skal du godt nok også være på vagt, da mange sælger "falske" mails og lign. som réelt set ikke har givet accept på din virksomhed må kontakte dem. 

For at undgå dette, er der mange der benytter sig af telemarketing til at ringe virksomhederne op først, og få en accept på der må afsendes en email til dem.

Dette er en yderst effektiv måde at indsamle mails på. En effektiv konsulent kan indsamle alt fra 200-300 emails pr. dag ved telemarketing.

Er det noget du ønsker at vide mere omkring og se på mulighederne for at indsamle / leadgenerer dine mails på denne måde? Så kig forbi https://www.phonepartner.dk - Vi kan helt sikkert hjælpe dig med at få opsat et fornuftigt og sundt samarbejde med et telemarketingbureau der kan løfte sådan en opgave for dig. Det er forresten gratis og uforpligtende at indhente op til 3 telemarketing tilbud hos os.

Held og lykke med din email kampagne! ;)

Side 9 ud af 11 (104 indlæg)