Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg kontakte virksomheder pr mail?

Side 8 ud af 11 (104 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

For mig at se, skal dit eksempel tolkes således:

1. Du har et produkt eller en ydelse, du ønsker at afsætte til en virksomhed.

2. Du lægger en markedsføringsstrategi for at fremme denne afsætning

3. Din strategi omfatter en omvej, som bevidst tages i et forsøg på at omgå markedsføringsloven

4. Slutmålet er fortsat som beskrevet i punkt 1

Proces kunne nok godt se sådan ud som du beskriver overordnet set -  men det som du omtaler i pkt, 3 og pkt. 4 er et sansynligt bi-resultat.

Mit eget konkrete eksempel lyder :

1. Jeg har en ydelse, som nogle virksomheder har et latent behov for.

2. Skriver en mail indeholdende øjenåbner og som teaser og målet var egentlig at opnå en eller anden form for ansættelse baseret på mine egne opdagede ydelser.

3. Efter afsendelse af mail får jeg den tanke at mine ydelser, set i forhold til det enkelte firma, formodentlig ikke fylder nok til at de tør binde an med en form for ansættelse.

4. Jeg tænkte pyt med det, da jeg ved kontakt jo som bi-resultat havde fået præsenteret ydelserne og fået en vurdering samt eventuelle ønsker jeg ikke selv havde tænkt på.

5. Så ved den fremgangsmåde fremadrettet, som er reel nok med tanke på ansættelse, ville jeg kunne indhente en masse viden, til eget brug senere + at have gjort virksomhederne aktive.

At jeg / man kan bruge et NEJ kreativt er ikke i strid med markedsføringsloven.

Det er muligt at det vil være i strid med lovens tanke, hvis man bevidst byggede sin strategi op på ovennævnte måde fra start af.

På samme måde er det formodentlig også i strid med skattelovens tanke, at inviterer en kunde ud at spise for alene at tale om den fælles skitur de skal på i privat regi og så bruge regningen til fradrag.

Men bi-resultatet kan jo formuleres som kundepleje.

/ Henrik

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De Røde Heste:
At jeg / man kan bruge et NEJ kreativt er ikke i strid med markedsføringsloven.


Jo, det er direkte i modstrid med markedsføringsloven.

Men tjek det dog hos den rette myndighed i stedet for at diskutere det her. Du har mulighed for at få et helt konkret og 100% korrekt svar i stedet for at komme med dine egne forestillinger om, hvordan verden er skruet sammen.

Det er så ganske enkelt: 

Du tager fejl. Jeg har ret.

Hvorfor viser du dig ikke som en sportsmand og tager min handske op i stedet for at slynge urigtige påstande ud, som andre kunne komme til at lide under?

VH Hans

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Jo, det er direkte i modstrid med markedsføringsloven.

Du misforstod den sætning.

At jeg / man får et NEJ, er i forbindelse med tanken til at få en eller anden form for ansættelse.

Men inden man får et NEJ omkring en evt. ansættelse, så har man jo fået præsenteret sit produkt / ydelse, som den evt. ansættelse er baseret på og har nok også fået en dialog og vurdering, råd o.s.v. fra kontaktpersonen omkring det pågældende produkt / ydelse.

Så med nej til ansættelse, har man jo fået en del viden alligevel og det den viden som efterfølgende kan bruges kreativt.

Det du prøver at fortælle er at markedsføringsloven siger at man ikke på søge jobs uopfordret, der er baseret som bytte på egne medbragte produkter / ydelser !!!

Altså hvis det var en god sælger, som havde opfundet et produkt, så måtte denne ikke henvende sig til f.eks. et grossist firma og sige at i får mit produkt, mod at han bliver ansat som sælger af produktet.

/ Henrik

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

De Røde Heste:
Generelt set så er markedsførings loven let at omgås i mange tilfælde og som jeg har nævnt tidligere er min egen henvendelse til svenske firmaer ikke lovstridigt.

Jeg kan kun sekundere der der skrives til dig, og vil fraråde enhver at lytte til dine teorier som er grebet ud af fri luft. Henrik Stokholm giver dig et godt forslag - stil spørgsmålet der hvor den specifikke viden er.

Iøvrigt er lovprincippet i Danmark "Domus Pater" hvilket betyder hvad en normal familiefader ville forstå, og det betyder i al enkelthed at vore love ikke er drevet af lovteksten, men af intentionen med lovteksten (hvad politikerene tænkte på da de skrev loven). Glistrup kom i fængsel - ikke fordi han havde gjort noget specifikt ulovligt, men - fordi hans momskaruseller stred mod lovens ånd. Jeg føler mig overbevist om at politikerne ikke har tiltænkt at markedsføringsloven skal omgås. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De Røde Heste:
Du misforstod den sætning.

Nej. Jeg forstår fuldt ud dit setup, og det er stadig ulovligt.

De Røde Heste:
Det du prøver at fortælle er at markedsføringsloven siger at man ikke på søge jobs uopfordret, der er baseret som bytte på egne medbragte produkter / ydelser !!!

Nej - det siger jeg ikke noget om. Du må sende alt muligt med posten, og du må ringe alt det, du har lyst til.
Du må blot ikke sende en uopfordret mail med henblik på afsætning. 

De Røde Heste:
Altså hvis det var en god sælger, som havde opfundet et produkt, så måtte denne ikke henvende sig til f.eks. et grossist firma og sige at i får mit produkt, mod at han bliver ansat som sælger af produktet.

Jo, pr. post eller telefon. Men han må ikke afsætte sin opfindelse via en uopfordret mail.

I øvrigt virke telefonen jo bedre, så ud over at du desperat forsøger at finde metoder til at lovliggøre ulovlige metoder, så foreslår du også at gøre brug af den dummest tænkelige metode til at skabe afsætning. 

Når du har haft kontakt med Forbrugerombudsmanden om det, vil jeg gerne diskutere videre med dig.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Du må blot ikke sende en uopfordret mail med henblik på afsætning

 Mig bekendt er afsætning den værdi som er foregået ved salg at vare eller tjeneste ydelser.

I mit nævnte tilfælde er der ingen afsætning eller henblik på afsætning. Det er en uopfordret jobsøgning, som er baseret på en idé/koncept/ strategi, der kan løse virksomhedens konkrete problem, hvilket virksomheden så kan bruge -  og i øvrigt henvender jeg mig som privat person, hvilket jeg tidligere har oplyst.

At jeg så kan bruge disse virksomhedssamtaler til at skaffe viden til anden brug, er jo et bi-resultat.

Der foregår en masse af sådanne jobansøgninger, hvor det f.eks. kunne være en sælger fra et trykkeri som skriver uopfordret jobansøgning og i samme mail gør opmærksom på at har en kundekreds  omsætning på kr. 2.mill med sig fra det nu lukkede trykkeri han var ansat i før.

Eller at en sælger henvender sig til dig, som uopfordret til at blive sælger, men han ved godt at det ikke lige er det du har tænkt dig. Men han oplyser så at han har kontakten til 20 større virksomheder i ind og udland, som han kan servicerer under dit CVR 

Der er ikke noget ulovligt i ovennævnte eksempler

Du skriver : I øvrigt virke telefonen jo bedre, så ud over at du desperat forsøger at finde metoder til at lovliggøre ulovlige metoder, så foreslår du også at gøre brug af den dummest tænkelige metode til at skabe afsætning. 

Igen må jeg sige at jeg ikke forsøger at skabe afsætning via mail og ja til at det dumt at forsøge afsætning via uopfordret mail.

/ Henrik

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

De Røde Heste:
Der er ikke noget ulovligt i ovennævnte eksempler

Du tager fejl. Og du spreder løgn. Det er dumt.

Du skriver, hvordan du tror tingene hænger sammen i stedet for at undersøge det. Det er dumt.

Du er allerede orienteret om, at du tager fejl, men du bliver ved med at påstå det modsatte i stedet for at undersøge det. Det er dumt.

Din metode er ikke lovlig - så enkelt er det.

Jeg foreslår igen, at du afprøver din påstand ved at få en forhåndsbesked hos Forbrugerombudsmanden: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Kontakt/forhaandsbesked

Du kan med fordel starte med at læse Forbrugerombudsmandens spamvejledning, som du tydeligvis ikke kender, selvom du udtaler dig skråsikkert og fejlagtigt om forhold, der står nævnt i den. Den er her: https://www.forbrugerombudsmanden.dk/~/media/Forbrugerombudsmanden/fo/3%20Forbrugerombudsmandens%20spamvejledning%202014%20med%20indholdsfortegnelse%203.pdf

Start med punkt 2.1, som vil få dig til at indse, at du vil blive betragtet som erhvervsdrivende, selvom du henvender dig som om, du var en privatperson.

Fortsæt med punkt 2.2, som vil få dig til at indse, at din virksomhed forbryder sig mod markedsføringsloven, hvis de sender henvendelsen via dig som privatperson.

Punkt 2.3 hjælper dig til at fatte, hvad man mener med begrebet "med henblik på afsætning".

Punkt 4.1 oplister samtlige gældende undtagelser, og her vil du til din undre se, at din metode ikke er med på listen.

Resten af vejledningen er også væsentlig og interessant læsning.

På den baggrund er jeg helt overbevist om, at du ganske enkelt ikke har ret i din påstand om, at Markedsføringsloven kan omgås efter den metode, som du beskriver. 

Mit bedste råd til alle er: Lad være.

Min udfordring til dig, Henrik, står stadig ved magt. Får du Forbrugeombudsmandens tilladelse til at benytte uopfordret jobansøgning pr. mail fra dig som privatperson som langsigtet markedsføring af de ydelser, du leverer i dit firma, så sender jeg dig en god flaske rødvin.

Venlig hilsen

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:

For mig at se, skal dit eksempel tolkes således:

1. Du har et produkt eller en ydelse, du ønsker at afsætte til en virksomhed.

2. Du lægger en markedsføringsstrategi for at fremme denne afsætning

3. Din strategi omfatter en omvej, som bevidst tages i et forsøg på at omgå markedsføringsloven

4. Slutmålet er fortsat som beskrevet i punkt 1

Helt enig i de 4 punkter og at formålet er nr 1.

Spam lovgivning skelner vel slet ikke mellem hvem der sender, om det er en privat person eller et firma?

Den taler alene om markedsførings og kommercielle formål. En privat person må da heller ikke sende uopfordrede e-mails rundt hvis det er nogen som helst markedsføring/kommercielt i det - hvilket der jo klart er her

Privat person eller ej, er helt lige meget - så snart formålet er kommercielt markedsføring forbundet på nogen måde, så er uopfordrede mails spam

Man kan sagtens være erhvervsdrivende uden CVR. Trådstarter taler jo tilmed selv om "omgåelse af markedsføringsloven" - så er den vel klar, den må man da ikke omgå på nogen "smart måde"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Jeg kan kun sekundere der der skrives til dig, og vil fraråde enhver at lytte til dine teorier som er grebet ud af fri luft.

Godt så :-)

Men det må så være fordi at dig & hans, ikke vil forstå hvad mit budskab indeholder og om hvordan det kan bruges.

Først og fremmest handler det om privat personer, som har skabt sig nye idéer, produkter o.s.v.

Fordi at nogen har udviklet noget, betyder det ikke pr. automatik at de også er parate til at blive selvstændige, hvilket der kan være mange årsager til.

Så er næste skridt at skrive en uopfordret jobansøgning til virksomheder, der kan have interesse for det skabte eller nytænkelige produkt / ydelse.

Den uopfordrede jobansøgning, betyder at der skal oprettes end ny stilling og det er netop det ansøgeren mener at have udviklet noget eller skabt idégrundlag til og det budskab skal jo frem om hvorfor man kan gøre en forskel.

Hvis ansøgeren har kreeret sig rigtigt, vil det fornuftige firma nok gerne hører lidt nærmere eller om ikke andet høre fra sig positivt.

Nu er ansøgeren nået ind i den måske varme hule og jeg er sikker på at modtageren vil gå seriøst til opgaven og fortælle hvad deres behov er og hvilke evt. mangler idéen fra ansøger har o.s.v. og der vil i langt langt de fleste tilfælde absolut ikke ske en ansættelse.

Men det positive er at ansøger nu har fået indput fra målgruppen i den virkelige verden og kan nu bearbejde sin skabelse ud fra ny viden og sådan vil det nok gå et stykke tid med hver af de fremadrettede  ansøgninger.

På baggrund af disse ansøgninger og tilhørende Fírmasamtaler har ansøger nu fået rettet sit skabte, så meget til, at denne egentligt måske nu er parat til at skaffe sig et CVR fremfor at søge ansættelse

Personen har undervejs fået udbygget sit netværk og egentligt lavet sine egne markedsundersøgelser via samtalerne.

At hensigten var en ansættelse, men at få en viden som sidegevinst  er bestemt ikke ulovlig.

/Henrik

 

 

 

 

 

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

De Røde Heste:
Men det må så være fordi at dig & hans, ikke vil forstå hvad mit budskab indeholder og om hvordan det kan bruges.

Nej, Henrik. Vi forstår godt dit koncept. Det er dig, der nægter at sætte dig ind i tingene. Din fremgangamåde er ulovlig. 

De Røde Heste:
Fordi at nogen har udviklet noget, betyder det ikke pr. automatik at de også er parate til at blive selvstændige, hvilket der kan være mange årsager til.

Det er korrekt. Men i Markedsføringslovens sammenhæng vil de blive betraget som erhvervsdrivende, uanset om de formelt er selvstændige eller ej. Ganske som det står beskrevet i spamvejledningen, som du nægter at læse og tro på.

De Røde Heste:
På baggrund af disse ansøgninger og tilhørende Fírmasamtaler har ansøger nu fået rettet sit skabte, så meget til, at denne egentligt måske nu er parat til at skaffe sig et CVR fremfor at søge ansættelse

Og netop fordi dette er målet med din strategi, er der tale om en uopfordret elektronisk henvendelse med henblik på afsætning.

Hvorfor tror du ikke på det?

Jeg forstår ikke, hvad du har ud af at sprede denne usandhed. 

Jeg opfordrer dig til at holde op med det.

Venlig hilsen

Hans

Side 8 ud af 11 (104 indlæg)