Proces kunne nok godt se sådan ud som du beskriver overordnet set - men det som du omtaler i pkt, 3 og pkt. 4 er et sansynligt bi-resultat. Mit eget konkrete eksempel lyder : 1. Jeg har en ydelse, som nogle virksomheder har et latent behov for. 2. Skriver en mail indeholdende øjenåbner og som teaser og målet var egentlig at opnå en eller anden form for ansættelse baseret på mine egne opdagede ydelser. 3. Efter afsendelse af mail får jeg den tanke at mine ydelser, set i forhold til det enkelte firma, formodentlig ikke fylder nok til at de tør binde an med en form for ansættelse. 4. Jeg tænkte pyt med det, da jeg ved kontakt jo som bi-resultat havde fået præsenteret ydelserne og fået en vurdering samt eventuelle ønsker jeg ikke selv havde tænkt på. 5. Så ved den fremgangsmåde fremadrettet, som er reel nok med tanke på ansættelse, ville jeg kunne indhente en masse viden, til eget brug senere + at have gjort virksomhederne aktive. At jeg / man kan bruge et NEJ kreativt er ikke i strid med markedsføringsloven. Det er muligt at det vil være i strid med lovens tanke, hvis man bevidst byggede sin strategi op på ovennævnte måde fra start af. På samme måde er det formodentlig også i strid med skattelovens tanke, at inviterer en kunde ud at spise for alene at tale om den fælles skitur de skal på i privat regi og så bruge regningen til fradrag. Men bi-resultatet kan jo formuleres som kundepleje. / Henrik
|
De Røde Heste:At jeg / man kan bruge et NEJ kreativt er ikke i strid med markedsføringsloven.
Jo, det er direkte i modstrid med markedsføringsloven.
Men tjek det dog hos den rette myndighed i stedet for at diskutere det her. Du har mulighed for at få et helt konkret og 100% korrekt svar i stedet for at komme med dine egne forestillinger om, hvordan verden er skruet sammen.
Det er så ganske enkelt:
Du tager fejl. Jeg har ret.
Hvorfor viser du dig ikke som en sportsmand og tager min handske op i stedet for at slynge urigtige påstande ud, som andre kunne komme til at lide under?
VH Hans