Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg kontakte virksomheder pr mail?

Side 4 ud af 11 (104 indlæg)
Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper I. P:

Kom nu med det eksempel på en mail vedrørende samarbejde, som ikke falder ind under paragraffen som Hans bad om. Alt andet er ligegyldigt ordkløveri.

Der er ingen mails vedr. samarbejde som falder ind under paragraffen.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

kom med et eksempel...Jeg vil faktisk gerne vide det om der er et smuthul

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

kom med et eksempel...Jeg vil faktisk gerne vide det om der er et smuthul

Hvorfor giver du mig ikke et eksempel på en hvilken som helst samarbejdsaftale. Og jeg kan på forhånd fortælle dig at det ikke er forbudt at sende den pr. mail, iflg. Markedsføringslovens § 6, stk. 1.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

INRI:

Jesper I. P:

kom med et eksempel...Jeg vil faktisk gerne vide det om der er et smuthul

Hvorfor giver du mig ikke et eksempel på en hvilken som helst samarbejdsaftale. Og jeg kan på forhånd fortælle dig at det ikke er forbudt at sende den pr. mail, iflg. Markedsføringslovens § 6, stk. 1.

med din argumention ville jeg være mere end bange for at bruge dig til noget som helst med §

Du synes knapt at kunne læse hvad folk skriver og er totalt fastlåst i samarbejdsaftale som noget ikke markedsføringsmæssig Fatter ikke hvis nogen tør bruge dig som § rådgiver - jeg ville løbe skrigende bort når jeg ser dig totalt ignorere alt der skrives og bare holde fast på en § uanset hvad. UHA da

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

INRI:

Jesper I. P:

kom med et eksempel...Jeg vil faktisk gerne vide det om der er et smuthul

Hvorfor giver du mig ikke et eksempel på en hvilken som helst samarbejdsaftale. Og jeg kan på forhånd fortælle dig at det ikke er forbudt at sende den pr. mail, iflg. Markedsføringslovens § 6, stk. 1.

med din argumention ville jeg være mere end bange for at bruge dig til noget som helst med §

Du synes knapt at kunne læse hvad folk skriver og er totalt fastlåst i samarbejdsaftale som noget ikke markedsføringsmæssig Fatter ikke hvis nogen tør bruge dig som § rådgiver - jeg ville løbe skrigende bort når jeg ser dig totalt ignorere alt der skrives og bare holde fast på en § uanset hvad. UHA da

vh John Hannover

Jeg kan slet ikke se hvordan du kommer frem til det du skriver. Jeg besvarer alle folks indsigelser, og argumenterer for mit standpunkt. Der er endnu ingen der har kommet med et argument for at det skulle være forbudt at sende et forslag om en aftale pr. email, som jeg ikke har kunnet argumentere i mod. Der i mod er det ikke alle andre der svarer på mine indlæg, eller kommer med argumenter der har noget som helst med sagen at gøre. Og alligevel holder de panisk fast i deres standpunkt. Så hvem er de useriøse her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

INRI:
Så hvem er de useriøse her?
den part som ikke forstår, at hvis man hedder "Emailmarketing"som trådstarter og spørger om kontakt til andre om samarbejde via e-mails- så er der en mere end alvorlig risiko for, at samarbejde er = markedsføring - og der skal intet til før det dømmes sådan og koster mange penge. 

Du kan checke tråden - så tror jeg du ved hvem jeg mener er useriøs som rådgiver i sagen. Det er helt fint at sige at rent samarbejde må man kontakte via e-mail om men ikke ok at indse den meget store risiko for at "samarbejde" her indeholder noget markedsføring - jeg vil sige 90% risiko - og det er den vi er nogen stykker der peger på, og kun dig som ikke fatter med dit fine § som symbol. 

Som Hans S også skriver - så er det med stor risiko for, at det er ulovligt og til sikkerhed grænsende dumt - hvis det er en SAMARBEJDSAFTALE man ønsker, at kontakte med første kontakt som E-mail.
Det bruger man som noget hvor man kontakter en masse og det er markedsføring (og spam) ER det et faktuel rent samabejde så går det via e.mail men er tosse dårligt - og i langt de fleste fald, vil det indeholde markedsføring og være spam

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

INRI:
Så hvem er de useriøse her?
den part som ikke forstår, at hvis man hedder "Emailmarketing"som trådstarter og spørger om kontakt til andre om samarbejde via e-mails- så er der en mere end alvorlig risiko for, at samarbejde er = markedsføring - og der skal intet til før det dømmes sådan og koster mange penge. 

Du kan checke tråden - så tror jeg du ved hvem jeg mener er useriøs som rådgiver i sagen. Det er helt fint at sige at rent samarbejde må man kontakte via e-mail om men ikke ok at indse den meget store risiko for at "samarbejde" her indeholder noget markedsføring - jeg vil sige 90% risiko - og det er den vi er nogen stykker der peger på, og kun dig som ikke fatter med dit fine § som symbol. 

vh John Hannover

Måske du skulle checke tråden. Jeg har allerede én gang skrevet til dig:

” TS indlæg handler udelukkende om hvorvidt han må sende en mail til en virksomhed for at foreslå et samarbejde, og det er det jeg svarer på. Hvis samarbejdet så viser sig at medføre ulovlig markedsføring, så får de et problem – til den tid. Men det er ikke det TS spørger om, og det er ikke det jeg forholder mig til. I forhold til Markedsføringslovens § 6, stk. 1 er der intet forbudt i at sende en mail til en virksomhed, for at foreslå et samarbejde. Og hvis du mener der er en anden lov der forbyder det, vil jeg opfordre dig til at henvise til den relevante paragraf.”

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 21:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

INRI:

Jesper I. P:

kom med et eksempel...Jeg vil faktisk gerne vide det om der er et smuthul

Hvorfor giver du mig ikke et eksempel på en hvilken som helst samarbejdsaftale. Og jeg kan på forhånd fortælle dig at det ikke er forbudt at sende den pr. mail, iflg. Markedsføringslovens § 6, stk. 1.

Vinduespudser A skriver til vinduespudser B

Kære B, Jeg har igennem længere tid gået og luret på din store børneflok. Dine 6 børn er ikke alle lige kønne, men 4 ud af 6 må vel siges at være godkendt.

Nu er det desværre således, at konen og jeg selv er barnløse, grundet mosevand i nosserne. Vi forsøger tit og ofte og det er desværre ved at gå udover mit arbejde, jeg har ganske enkelt ikke tid til at servicere alle mine kunder. Og så var det jeg tænkte om vi kunne lave en "samarbejdsaftale" Hver onsdag går jeg til bridge mellem 19 og 21. Kunne du være interesseret i at kigge forbi konen og melde en storeslem op i ovenstående tidspunkt.?

P.S.Vi kan evt. tale om at dele børnepengene.

Venlig hilsen A

Jeg er godt nok lidt i tvivl om dette skal opfattes som en vennetjeneste som også er forbudt ifølge paragraf 6?

P.P.S: jeg har forsøgt at komme op med en mere seriøs samarbejdsaftale, men må erkende at jeg ikke kan komme på en som omgår paragraf 6.

Jeg er derfor oprigtigt interesseret i et eksempel hvis du kan komme op med et.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

INRI:
TS indlæg handler udelukkende om hvorvidt han må sende en mail til en virksomhed for at foreslå et samarbejde, og det er det jeg svarer på. Hvis samarbejdet så viser sig at medføre ulovlig markedsføring, så får de et problem – til den tid
Du virker som en ung lommejurist der misser sagen for paragraffen

TS er Emailmarketing som navn - og samarbejdsaftale er meget luftigt og med stor risiko for at indeholde markedsføring - som du slet ikke vil (formentlig ikke kan finde ud af) at forholde dig til. 

Jeg tillader mig at hoppe af her. God vind som § rådgiver - men voks op og forstå, at sammenhæng er ret så vigtige. Vi er jo ikke uenige om loven

vh JohnHannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper I. P:

INRI:

Jesper I. P:

kom med et eksempel...Jeg vil faktisk gerne vide det om der er et smuthul

Hvorfor giver du mig ikke et eksempel på en hvilken som helst samarbejdsaftale. Og jeg kan på forhånd fortælle dig at det ikke er forbudt at sende den pr. mail, iflg. Markedsføringslovens § 6, stk. 1.

Vinduespudser A skriver til vinduespudser B

Kære B, Jeg har igennem længere tid gået og luret på din store børneflok. Dine 6 børn er ikke alle lige kønne, men 4 ud af 6 må vel siges at være godkendt.

Nu er det desværre således, at konen og jeg selv er barnløse, grundet mosevand i nosserne. Vi forsøger tit og ofte og det er desværre ved at gå udover mit arbejde, jeg har ganske enkelt ikke tid til at servicere alle mine kunder. Og så var det jeg tænkte om vi kunne lave en "samarbejdsaftale" Hver onsdag går jeg til bridge mellem 19 og 21. Kunne du være interesseret i at kigge forbi konen og melde en storeslem op i ovenstående tidspunkt.?

P.S.Vi kan evt. tale om at dele børnepengene.

Venlig hilsen A

Jeg er godt nok lidt i tvivl om dette skal opfattes som en vennetjeneste som også er forbudt ifølge paragraf 6?

P.P.S: jeg har forsøgt at komme op med en mere seriøs samarbejdsaftale, men må erkende at jeg ikke kan komme på en som omgår paragraf 6.

Jeg er derfor oprigtigt interesseret i et eksempel hvis du kan komme op med et.

Som jeg allerede har skrevet flere gange, er der ingen samarbejdsaftale det iflg. Markedsføringslovens § 6, stk. 1 er forbudt at sende.

Du må snart finde på noget nyt at skrive….

Side 4 ud af 11 (104 indlæg)