Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tæller SEO ranking ned hvis google siger siden er langsom? Google siger den er for langsom, men jeg synes den køre fint.

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Intet krav om brug af responsive, der tabte mig fuldstændig, men måske du lever af seo for så er det klart at du ville sige sådan, SEO er næsten udelukkende i vilkårlig række følge
Hastighed (et vist minimum)
Gode (reelle) tekster
Bruger venlighed (læs responsive, eller dedikeret mobil udgave, hvilket er same difference: men krævet er det)
I øvrigt kan du påstå hvad du vil om at jeg tager fejl, jeg følger ikke længere denne tråd, da jeg ikke gider den slags snak, jeg forsøgte bare at hjælpe ved at give råd.
Og jo de "straffer" det er helt specifikt det ord/betydning der bruges i alle de sparsomme officielle statements der gives.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Langt de fleste ting vil du kunne rette ved hjælp af nogle plugins.

  1. Installer kraken.io, køb api adgang og komprimer billederne.
  2. gå i de forskellige mapper i temaet som indeholder billeder, hent dem ind i web løsningen hos kraken.io, komprimer billederne og hent dem ned og opload dem igen via FTP.
  3. Hent og brug WP Rocket, hak nogle af dem af, men pas på med sammenlægning af js og css filer, der kan ske fejl. Men den minificere dem også, hvilket Google Page Speed Insight også brokker sig over.

Nu skulle det meste gerne være væk, men der vil være sådan noget som fjern gengivelsesblokkerende javascript også. Hvis du ikke selv kan det, så vil jeg anbefale at få nogen til at se på netop den del. ovenstående skulle de fleste kunne finde ud af.

Det skal dog lige siges at en høj PageSpeed Score, ikke er ens betydende med at man har en hurtig hjemmeside. Det de fleste ikke ser på er det man rent faktisk kan læse om de enkelte punkter, det går meget i dybden med at forklare. Men de fleste læser det ikke, da de kun er interesseret i den score der står. Og det betyder desværre at de fleste heller ikke opnår den mest optimale hastighed, da Google Fx ikke måler på om Javascript nu også er totalt ikke blokkerende. Og da de ikke gør det og den reelt bare ser det punkt som løst hvis man flytter sine javascripts under folden, så får man altså ikke den mest optimale renderingstid man kunne få hvis man gik skridtet videre, og gjorde dem ikke blokkerende.

Så det er egentlig en reminder til alle, at de ikke skal se på den score helt uden at stille spørgsmålstegn ved det den tester og det der reelt sker. Selv folk i branchen ser ikke på Google Page Speed Sådan, og det er 100% forkert efter min mening.

MVH Kim Tetzlaff - Læs mere om Google PageSpeed Insight her

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Chris Olesen:
Og jo de "straffer" det er helt specifikt det ord/betydning der bruges i alle de sparsomme officielle statements der gives.

Nej, algoritmiske påvirkninger og filtreringer er ikke en straf. Jeg ved godt det kan føles sådan, men det er det ikke. Hvis du retter de fejl, der påvirker dette, så slår det umiddelbart igennem - det gør det ikke hvis du faktisk har fået en straf. Det er derfor meget vigtigt at se forskellen på de to ting. 

Vi oplever i dag ekstremt gode resultater, med ekstrem høj hastighed - og ikke bare hastighed, som et udtryk for den samlede hastighed for en side, men i særdeleshed set i forhold til den oplevede hastighed.

Meget lange sider med mange billeder kan således godt ranke fantastisk - og gør det faktisk tit, selvom de samlet set naturligvis tager længere tid at downloade. Det afgørende for brugerne - og det som Google giver de fleste points for er, hvor hurtigt indholdet above the fold vises for brugerne. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg fik for lige forbedret min https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ fra 34 computer til 73 og det var kun med 1 plug in W3 Total Cache klart et jeg vil anbefale da min score forbedres mest kun grundet dette plug in af alt det jeg har prøvede 

jeg har Kraken.io plug in siden det hjælper også en del 

det plug in burde også forbedre det store cpu forbrug min side har 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
2) Der er intet krav om brug af Responsive Design (RWD), men det er klart den bedste måde at lave et mobilvenligt website på i dag og anbefales da også af Google. Men et krav er det absolut ikke.

Hvad tæller som responsive? Er max-width:650px "nok"? Som eksempel (ikke min side): http://bettermotherfuckingwebsite.com/

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke lige vurdere det site du linker til da der intet design eller indhold udover simpel tekst er

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 82
Fra  Goodlife Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Mikael. Det vil jeg prøve.

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Ja, der er mange andre ranking faktorer, men hastigheden er en af de vigtigste tekniske faktorer - den har meget stor betydning og slår igennem næsten med det samme

Jeg kan godt forstå at I arbejder meget med hastighedsoptimering hos jer, da I har kunder af en hvis størrelse. Hvis man har 5 blogindlæg på en side, og omkring 1 besøgende dagligt, så bør man ikke skifte Wordpress Tema pga. hastigheden.

Læg mærke til at jeg citerer Stie, hvor hun spørger om hun skal skifte Wordpress tema. Hun kan med stor fordel bruge Kraken.io eller sætte WP Rocket op, men ligefrem at skifte tema så tidligt fordi man bekymrer sig om hastigheden, synes jeg er dårlig idé.

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 82
Fra  Goodlife Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun????? Big Smile

Jeg siger tak for hjælpen Mathias, det har været meget brugbart.

Det er alle jeres indlæg i øvrigt. 

Tak for hjælpen!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Riis:
Jeg kan godt forstå at I arbejder meget med hastighedsoptimering hos jer, da I har kunder af en hvis størrelse. Hvis man har 5 blogindlæg på en side, og omkring 1 besøgende dagligt, så bør man ikke skifte Wordpress Tema pga. hastigheden.
Både og, det kommer lidt an på ens ambitioner, hvor man gerne vil hen og hvordan markedet ellers ser ud. Men der er mange måder at arbejde med hastighedsoptimering. Der er den hardcore som den jeg typisk udfører, da det kræver års erfaring både med programmering og det der kaldes hastighedsoptimering. Og så er der dem som lige kan indstille nogle plugins, eller fortælle at man skal skifte tema, flytte til anden server eller andet i den dur.

Min filosofi, er at man først skal få sitet til at spille, for derefter at se på eventuelle nye tiltag i form af Mod_pagespeed, flyt til anden server, eller hastighedsplugins etc. Man kommer meget længere sådan.

Men ja, små sites kan med stor fordel sætte de plugins op, og det skal de da også, men det fjerner lidt fokus fra problemet som et site har. Lidt ligesom man i gamle dage og stadig siger at man først skal bruge XML sitemap, når man har fået styr på den interne linkbuilding og linkstruktur.

Jeg har optimeret nok snart 1000 sites på de 18 år jeg har arbejdet med netop hastighed, store som små, og det er den rette fremgangsmåde at benytte uanset størrelsen på sitet. Men det kommer selvfølgelig an på det ambitionsniveau man har om det kan betale sig.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)