Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af paypal indbetaling, opdeling af beløbene

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer, 

Jeg har fået en Paypal indbetaling fra en kunde på (719 kr.) og inden jeg har nået at overføre beløbet til firmakontoen blev der trukket 42,71 EUR som gør at jeg kun kan overføre 357,63 kr. til bankkontoen.

Hvordan kan jeg få min bankkonto til at stemme, når jeg ikke kan udligne de 719 kr. som debit-fakturaen er konteret på (Bruger C5 Online)?  

Har I nogle gode forslag? 

På forhånd tusind tak! :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46439
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har Paypal så skal du have to beholdinger i din kontoplan. - en for paypal og en for bank (med kontonumre "ved siden" af hinanden 

Du bogføre så dit salg som - kredit salg i omsætning og debet paypal - i dette tilfælde 719 kr 

Jeg ved så ikke hvad de 42,71 er -  det må du jo vide - enten mystisk gebyr - returneredes varer eller andet, og det skal du jo så bogføre på den udgiftskonto det hører til i debet og kredit på paypal i beholding. Så vil paypal beholding vre de 357,63 kr som du nu bogfører kredit paypal (minus) og debet bank der så stemmer 

Alt skal med andre ord via enten salgs eller udgiftskonto og så paypal, hvis de er involveret så paypal stemmer som nr 1 - og så bank når beløbet overføres 
Jeg har ikke taget problem med veksle kurs ind her men bare valgt at svare ud fra du bare bogfører i DKK beløbene 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Åh ja, selvfølgelig! Tusind tak for dit meget uddybende svar!

Fortsat rigtig god aften! :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)