Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opfinder!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag allesammen

Jeg har fået mig en ide, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!

Jeg har været inde og læse på opfind.nu, men jeg er stadig i tvivl om nogen ting.

Hvor starter jeg? Skal jeg søge patent først? eller skal jeg lave en prototype først? hvis jeg skal lave en prototype først, hvordan kan man være sikker på at ideen ikke bliver taget? Og hvem skal man gå til for at få en prototype?  

Og jeg har så mange flere spørgsmål, men jeg må starte med dem her og så vil jeg spørge efterhånden!

På forhånd tak

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stevan,

Det kommer jo meget an på, hvad din idé er.

Hvis din idé er, at du vil starte en bilforretning henne på hjørnet, så er patent ikke nødvendigt. Men hvis du at opfundet et banebrydende, teknologisk produkt, så kan du godt overveje at sende en patentansøgning. Overvej inden, om der findes et produkt på markedet, der minder om dit eller som allerede har taget patent på opfindelsen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Og se evt her: http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-en-patentansoegning.aspx

Tilmeldt 12. Jan 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg har undersøgt alt hvad jeg kunne undersøge hjemmefra! Men jeg er også 100% sikker på at det ikke findes, af flere årsager: 1 jeg ville vide det, 2 man ville kunne finde det på nettet, og i nogen specifikke butikker! og 3 jeg har aldrig set nogen bruge noget lindene!

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan du få lidt inspiration af følgende video:

af Top 5 Tips To Bring Your Product to Market (and why Patents are a BAD idea)

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

stevanj:

Jeg har undersøgt alt hvad jeg kunne undersøge hjemmefra! Men jeg er også 100% sikker på at det ikke findes, af flere årsager: 1 jeg ville vide det, 2 man ville kunne finde det på nettet, og i nogen specifikke butikker! og 3 jeg har aldrig set nogen bruge noget lindene!

Super godt!

Så er det vel blot at få indsendt den patentansøgning - tjek evt. mit link tidligere i tråden her. :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

stevanj:
Jeg har undersøgt alt hvad jeg kunne undersøge hjemmefra! Men jeg er også 100% sikker på at det ikke findes, af flere årsager: 1 jeg ville vide det, 2 man ville kunne finde det på nettet, og i nogen specifikke butikker! og 3 jeg har aldrig set nogen bruge noget lindene!

Det er altså ikke så simpelt at lave en nyhedsundersøgelse som du gør det til, det kræver at du har søgt i div. patent databaser. Det kræver en del viden at lave en sådan nyhedsundersøgelse.

Tilmeldt 12. Jan 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt klar over det ikke er nemt! Men vi alle ville vide hvis det var opfundet, dig, mig og alle andre. Det er ikke noget smart teknologi eller noget i den stil! Så hvis det fandtes ville vi næsten alle vide det! Men jeg er villig til at prøve og undersøge det nemmere, om det findes hvis du kan forklare mig hvordan?

Tilmeldt 12. Jan 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja han siger nogle gode ting i videoen, men hvad gør man så?
Hvad hvis det var dig, der har noget som ikke findes, hvad havde du gjort?

Tilmeldt 12. Jan 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må lige kigge det igennem, og se hvad jeg kommer frem til!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)