Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B salg til Kina, hvad med moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 77
Fra  Unikkebobler.dk Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg søger dagligt sponsorer i danmark til motorsport, og her når jeg laver en aftale med en virksomhed, sender jeg bare normal faktura afsted med en pris excl. moms.

Hvis jeg nu får en sponsor i Kina, hvordan fakturere jeg det?

Lad os sige jeg får et sponsorat på 250.000 DKK excl moms, skal det kinesiske firma så betale den daske moms, eller hvordan foregår det?

På forhånd tak for hjælpen!

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om der er specielle regler når der er sponsorater.

Men indenfor EU fakturerer man uden moms når der er CVR/VAT nummer.

Udenfor EU fakturerer man med moms, men herhjemme kan man modregne det, så den får i 0, men det kan være de har særlige regler i Deres virksomhed....

Men er det sponsorat, er der sikkert helt andre regler..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når du skriver til danmark fakturer du ex moms. lægger du vel stadigt moms på hvis du er momsregistreret eller indtægten som vel er betaling for reklame/marketing for dem der sponsorerer - faktures med beløb x + moms?

Til Kina fakturer du normalt ydelse ex moms og du skal så angive "salget" i rubrik C i momsangivelsen som jeg lige huser rubrikkerne i hovedet

MEN hvis det kinesiske selskab udnytter f.es. Reklameværdi af ydelsen i Danmark, skal det være med moms

Med de beløb ville jeg høre en revisor ud fra det helt konkrete omkring sponsor eller reklamesalt 

Her fra skat 

Hvis du som dansk virksomhed sælger ydelser til virksomheder i lande uden for EU, skal du normalt ikke opkræve dansk moms.

Betingelse for at sælge ydelser momsfrit til virksomheder uden for EU

Du skal kunne dokumentere, at køberen er en virksomhed.

Du skal kontrollere kundens oplysninger og identitet. Du kan eventuelt anvende internettet til at søge information. Gem print som dokumentation.

Er du i tvivl om, at kunden er en virksomhed, kan du bede kunden dokumentere det ved fx:

  • en attest, udstedt af skattemyndighederne i køberens hjemland om, at kunden har økonomiske aktiviteter, eller
  • kundens momsnummer eller et lignende nummer, som bruges til at identificere virksomheder i køberens hjemland.

Kan du ikke dokumentere, at køberen er en virksomhed, skal du behandle salget som et salg til en privatperson uden for EU.

Ydelser, hvor du skal opkræve dansk moms

For visse ydelser skal du som dansk virksomhed altid opkræve moms, selv om køberen bor uden for EU. Det gælder:

  • Ydelser vedrørende fast ejendom, som ligger i Danmark (for eksempel byggeydelser).
  • Personbefordring, som foregår i Danmark (turistbuskørsel).
  • Adgang til arrangementer inden for kultur, kunst, sport, videnskab, undervisning, underholdning og lignende (for eksempel messer, udstillinger, seminarer og kurser), som foregår i Danmark.
  • Restaurations- og cateringydelser, som udføres i Danmark.
  • Korttidsudlejning af transportmidler, som bliver stillet til rådighed for kunden i Danmark.

For visse ydelser skal du som dansk virksomhed opkræve moms, selv om køberen bor uden for EU, hvis køberen udnytter ydelsen i Danmark. Det gælder:

  • Salg af rettigheder.
  • Reklame.
  • Rådgivning.
  • Forpligtelse til undladelse (for eksempel konkurrenceklausuler).
  • Bank-, finansierings- og forsikringsydelser (dog ikke boksleje).
  • Udlejning af arbejdskraft.
  • Udlejning af løsøregenstande.
  • Transport og transmission af gas, elektricitet, varme og kulde.

Hvis ydelserne vedrører købers virksomhed, kan køber søge om at få momsen tilbage.

Få moms betalt i udlandet tilbage

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 77
Fra  Unikkebobler.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi sælger til danske virksomhedder og laver en aftale på eksempel 200.000 DKK, så får virksomheden er faktura på 200.000 + moms.

Jeg prøver lige at kontakte SKAT, fordi størstedelen af den reklame foregår i EU, men der kommer også nogle arrangementer i DK.

Tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)