Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

INSPIRATION: Hvor fandt du din "partner in crime"?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger, hvor har du så fundet din partner in crime, til at drive jeres virksomhed(er)?

Lidt om mig, og hvorfor jeg spørger jer. 
Grunden til min tråd, er fordi jeg selv har et iværksætter hjerte bankende indeni og drømmen om at gå mine egne veje. Mine livserfaringer og interesser, har dog aldrig bragt mig i kontakt med andre ligesindede desværre. Alt for oftest er det tryghedsfolk som drømmer mere om et sikkert fuldtidsjob og villa (ikke at der er noget galt i det) - eller folk uden tro på sig selv eller mangel på ambitioner. - Det lyder så hårdt, men det er slet ikke ment sådan. Min pointe er bare sole klar, jeg føler mig alene med tankerne.

Men ilden brænder indeni mig, og hver eneste gang man hører de 6 hatte, kigger på amino, følger facebook grupperne, ser løvens hule osv osv osv.  får jeg lyst til at springe i luften. Jeg søger en ligesindet, som jeg kunne kaste mig ud i et projekt med og arbejde solen sort og sigte mod stjernerne! 
Men hvorfor går jeg ikke bare solo?
1) Helt grundlæggende set fordi jeg tror på synergi, fordi jeg vil have komplimenteret mine kompetencer, fordi jeg er mega social anlagt og jeg ved, at jeg vil sætte pris på at gå gennem hårde tider sammen og fejre de gode.
2) Men også fordi, at jeg PT sidder og arbejder på en ide, som groftsagt indeholder et "brand" - en hjemmeside - en app. MEN jeg mangler alle programmør færdighederne. Så søger også andre kompetencer!
Og nej, det er ikke fordi jeg ikke så kan noget. For jeg har allerede købere, har 500 test personer til projektet, har sparet de første mange penge op gennem hårdt arbejde og en virksomhed som er villig til at være partner i fremtiden (til at skaffe brugere) selv uden jeg har vist dem en prototype.
Men dette andet argument, presser mig yderligere - da jeg ikke ved hvor jeg skal lede?

Jeg håber i vil læse min lange tråd, og fortælle lidt om jer selv og hvordan i fandt jeres partner. - er i virkligt alle så pisse heldige, at det er en gammel ven i tog chancen med fordi, i er vokset op sammen!?
Hvor finder man en, med et mindsæt som sig selv? Jeg har et kæmpe drive og passion - klar på en udfordring - har drømme og mål. Hvis personen er den rigtige, og han/hun kan sælge sin ide til mig, så var jeg på!
Jeg er vandt til at arbejde 60+ timer i ugen, det ville jeg elske at gøre på min/vores projekt i stedet for "lønslave" vejen. 

Jeg er altså ikke interesseret i penge eller en investor - mere "personen" som man kan arbejde og udvikle sammen med. Hvad siger i?

Tilmeldt 26. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

For mig er det på mange måder det er super relevant det du skriver. Jeg har netop selv lavet et lignende indlæg for at blive inspireret og måske finde den rigtige "partner in crime" :-) . Jeg har selv tidligere kastet mig ud i nogle projekter, dog med de forkerte og jeg har også selv forsøgt men har også måtte erkende hvor jeg mangler kompetencer til mine ideer. 

Jeg ville elske at kæmpe hver dag for at se ens drøm vokse. 

Det lyder spændende det du har gang i og måske du har lyst til at dele dine erfaring og ikke mindst hvordan det går :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune,

Fantastisk indlæg! Fed iværksættersjæl, som du har - det bliver vildt og se, hvad du opnår i fremtiden! :-)

Jeg har fundet en "partner-in-crime" gennem mit netværk simpelthen.. En gammel ven osv...

Eller også så er du kommet det helt rigtige sted hen; Amino, hvor alle de seje iværksættere er samlet.

Jeg ønsker dig al held og lykke i din søgen efter en partner! :-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I min forrige virksomhed var mine partnere nogle jeg havde mødt i et kontorfællesskab. Vi havde hver især vore egne virksomheder og kontorer i samme bygning, og en dag kom vi til at snakke om at der kunne være en fordel i at lægge vore virksomheder sammen.

Efter lidt tid, snakken frem og tilbage, stiftede vi et nyt fælles selskab.

Umiddelbart tror jeg at chancerne for at to der tilfældigt mødes, og starter en virksomhed samme, har vanskelige vilkår. Jeg tror at det har nemmere ved at fungere hvis man kigger i sit netværk, evt. snakker med gamle studiekammerater eller kolleger, og på forhånd har en rimelig god kemi og fælles værdisæt.

Jeg foretrækker at starte alene, og så se om der er nogen der deler min vision og ønsker at være en del af det jeg arbejder på.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Audit Applications Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet partnere igennem en netværk: www.jci.dk. Her havde jeg mulighed for at arbejde sammen med masser af forskellige mennesker på diverse projekter og, efter at man har opbygget et respekt for hinandens arbejdsstil og personlighed, endt vi med at stifte en par forskellige selskaber med ideer som min partnere kom med. JCI er ikke en iværksætter netværk, men er en udmærket måde at møde dygtig folk i dit nærområde.

REVISORER: undgå besvigelser og spare penge med en online bekræftelse og saldomeddelelse system! www.auditapplications.com/da

Tilmeldt 13. Jul 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Runeb.Laursen,

Jeg søger også selv en partner til mit næste projekt.

Tidligere har jeg deltaget i forskellige events, såsom startupweekend, hvor folk mødes og arbejder en weekend på forskellige idéer. Sådanne events kan være gode at tage til og få udvidet sit netværk igennem det. Hvis du læser på universitet så har de danske universiteter også et fællesskab der hedder Future Entrepreneurs of Denmark hvor du kan møde andre iværksættere. Det var jeg selv medlem af dengang jeg studerede og det blev startet.

Held og lykke.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)