Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til bogføring af salg: Shopify + Stripe

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil gerne kun bogføre indtægten og den udgående moms én gang månedligt i ét beløb, men når jeg tager det månedlige salg via Shopify, kan man jo ikke regne med dette beløb, da der kan komme returvare. Jeg kan dermed risikere at hvis jeg tager opgørelsen igen efter fx en uge, så er den månedlige opgørelse ændret.
Jeg får penge udbetalt hver dag hos Stripe, hvis jeg vælger at bogføre efter Stripe, så skal jeg ind og printe transfers ud for hver dag og se fee for hver dag, for at kunne se hvad det faktiske salg er - dette er meget besværligt.
 
Nogen der har en bedre løsning/forslag? Hvordan gør I? :-)
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet at lave din refund fra Shopify i stedet for? Hvis du har en ordre, hvor kunden skal have sine penge tilbage, kan du trykke på ordre nummer. Nu kommer du ind på ordren, og her burde være et punkt, som hedder "Refund." Hvis du laver refund herfra, så burde du kunne bruge beløbet fra Shopify.

Det er da i hvert fald værd at afprøve.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor lang tid efter den sidste dag i måneden, kan der komme returvarer? F.eks. de har 14 dages returret, så den 14. i måneden efter kommer der ingen returvarer. (Eller er det fordi du skal lave momsindberetninger at der er problemet?)

Måske returvarer kunne bogføres som udgift under omsætningen på en særskilt konto kaldet returvarer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke bogføre din moms på andet vis - end tidspunktet for momstransaktionen. Hvis du sælger noget i Juni er det salgsmoms juni og får du en retur i juli er det modpost salgsmoms i juli - anden lovlig måde finde ikke - så krediter på retur tidspunkt og så bliver din moms korrekt

Stripe skal du oprette som en beholdning i regnskabet ved siden af bank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jun 16
Indlæg ialt: 31
Fra  Frontshop IVS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sabrina.

M.h.t stripe laver de en opgørelse hver måned, den ofte bliver tilgængelig et par dage efter d 1. 

Der har du en oversigt over hvad du har betalt i gebyr for hele måneden på én faktura. Du finder den under acoount --> documents

mvh

-Mathis

Salg af elektronik - Frontshop // Webdesign - Frontsites.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)