Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering og bogføring af fragt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et spørgsmål vedrørende fakturering. Hvis jeg har en vare (en bog), jeg sælger, som jeg sender ud med Post Danmark (IKKE med det nye Q-brev, men med almindeligt brev), så formoder jeg, at portoen (fragtomkostningen) sættes på fakturaen og bogføres som 'fragt uden moms) (i Dinero konto 2300)? Eller skal jeg bare bogføre det under Administration som porto (i Dinero konto 7220)? Og hvad med udgiften til kuverten, som jeg sender bogen ud i? Bogfører jeg ligeledes den under Administration (konto 7200 i Dinero, Kontorartikler og tryksager), eller betragtes det som en variabel omkostning og bogføres som en del af fragtomkostningen (fx konto 2250 i Dinero, fragt med moms)?

På forhånd tak for svar!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bruge en konto for fragt MED moms - med mindre du bruger udlægsordningen, (se evt link) som det ikke kan betale sig at begynde at rode med nu vil jeg mene, da ordningen bortfalder 1/8. Alt du fakturerer - også porto og fragt skal være med moms fremover

Kuverter og lignende kan du bruge 7200 under adm til ja - men du skal huske, at et evt lager så skal med i varelagerregulering - tælles op gange værdi ved årsskifte og så bogføres på 2450 varelager regulering i kredit og varelager i status som debet - da varelager - bøger, kuverter osv - ikke er en udgift - når de ligger på lager.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for oplysningen. Men bare lige for at skære det helt ud i pap: Selv om jeg bruger en konto med moms i forbindelse med fakturering af fragten, så skal jeg vel stadig bogføre udgiften til frimærkerne under en konto uden moms, fx konto 2300 i Dinero ('fragt uden moms'), al den stund at frimærkerne stadig er momsfrie? Og så huske at opgøre mit evt. 'lager' af frimærker ved årsskiftet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

helt korrekt JEP Yes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser da ud til at regelændringen er udskudt i 6 måneder? Kan det passe? Svært at finde oplysninger om synes jeg.

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du skal bruge en konto for fragt MED moms - med mindre du bruger udlægsordningen, (se evt link) som det ikke kan betale sig at begynde at rode med nu vil jeg mene, da ordningen bortfalder 1/8. 

Lige en lille rettelse, Skat har rettet datoen og porto-udlægsordningen ophører først 1/1-17.

http://www.amino.dk/forums/t/273365.aspx

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja svaret er jo givet ud fra udkastet og ja det skud ud siden

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)