Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indspark til Dansk Linux Webshop

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har lige startet et lille fritids projekt op og vil gerne have jeres indspark.

Jeg er godt klar over at jeg stadigvæk mangler nogen produkter, beskrivelser og indhold - men jeg arbejder på højtryk for at få siden op at kører 100%!

Men hvis I vil kigge ind på http://fricomputer.dk - og gerne komme med nogen kommentarer til min opbygning af siden.

På forhånd 1000 takker.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende projekt. Jeg har selv brugt Linux gennem en del år, både på servere og laptops, men de sidste 6-7 år har jeg brugt Mac laptops (hvilket jo også er Linux).

Jeg tror ikke at det er nemt at overbevise folk om at de skal skifte fra eks. Windows til Linux, især fordi merprisen for Windows er ret begrænset.

Flere og flere bruger dog Chromebooks, så måske er holdningen til Open Source ved at ændre sig. Overvej eks. at have Chromebooks i din shop.

Jeg ville nok have lidt mere information om OS'et på shoppen, og have nogle screenshots af både systemet og programmerne. Som siden er lige nu ved man ikke rigtigt hvad man ser når man får computeren og starter den op. Det vil nok afholde nogle fra at købe.

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 glæder mig til at følge din udvikling og støtter opensource 100%..fricomputer betyder fri hardware og software...så fri som det nu kan blive ...

hvor opensource er din hardware ?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har du fået den opfattelse at Mac er Linux?
Det har jeg aldrig hørt om.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:
Hvordan har du fået den opfattelse at Mac er Linux?
Det har jeg aldrig hørt om.

Har du aldrig lagt mærke til at alle dine eks. Ubuntu kommandoer virker i Mac's command line?

Det er nu aldrig noget de har lagt skjul på. OK, Unix er måske mere korrekt at sige end Linux, for det er jo på en måde deres egen distro. Og det er jo også en af grundene til at de er så populære blandt webudviklere, man vil jo helst have at ens udvikler computer er så tæt på ens target miljø som muligt.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 03:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Mac er mig bekendt bygget på Unix, ikke Linux.
Og Unix er dejligt :-)
Og Linux er vist en OK, lidt light, Unix-klon.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg mener Mac OS er baseret på BSD, eller har ihvertfald været det.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

WebDirect:

hvor opensource er din hardware ?

Hehe, godt spørgsmål. Ellers ser jeg flere af programmerne er proprietære, så helt "frit" er det nu heller ikke.

Dog synes jeg ideen er rigtig god, og at siden er helt ok. Jeg kunne imidlertid godt savne lidt mere info om hvilken variant af GNU / Linux der installeres?

Mvh Dan

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde opensource alternativt til alt indenfor software..der er også kommet en del opensource hardware og faktisk også opensource highend bærbar som kramshøj engang lavede en anmeldelse af på version 2.. så mon ikke det kommer på et eller andet tidspunkt hvor det er 100% opensource !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Tak for alle de dejlige tilbagee meldinger.

Jeg vil lige prøve at besvarer lidt af dem her:

1. Jeg vil gerne påtage mig skylden for IKKE at bruge 100% Frit (ikke proprietære software) - men prøver at læne mig så langt op af det som jeg kan. Dog vælger jeg ALTID det mest frie alternativ jeg overhovedet kan. "Free as in freedom off speech, not as in free beer"

2. Folk skal IKKE vælge en Linux bærbar pga. prisforskellen til en Windows PC, men fordi en Linux PC bare er så meget mere medgørlig end f.eks. Windows 8 og 10. Folk vil ikke få alle de problemer vi på mit arbejde (jeg arbejder til hverdag i en lokal IT Butik), så er startmenuen forsvundet, så virker java ikke, så er der noget galt med deres MS konto osv... vores computere skal være nemme at betjene og ligetil! Derfor vil jeg også give en Dansk Brugermanual med ALLE vores computere der beskriver alle funktionerne osv til de der kun er begyndere indenfor IT verdenen. Prøv at se hvad man får med af vejledning til en Windos eller Mac computer i dag? NADA! Jeg ved godt jeg ikke ramme teenagerne, men gerne de folk over 35+ der ikke orker at slås med deres computer til hverdag.

3. Mac OS X er bygget på BSD (UNIX) IKKE Linux... Mac er ved at være lige så sårbar som Windows og lige så bøvlet og besværlig at bruge ikke IKKE øvede!

4. Jeg holder mig LANGT væk fra Chromebooks - Google - Ubuntu osv... jeg bruger Linux Mint som udgangspunkt og retter den til, så den VIRKER og så der ikke er al den Bloatware fra Ubuntu...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)