Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - fra A-Z

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg prøver at danne mig et overblik over hvad der kræves for at få en webshop til at fungere. Hvilke installationer der skal til. Er der nogen herinde der kan bekræfte eller forslå andre relevante løsninger. Det nedenstående er tænkt i forhold til en opstartsvirksomhed til en virksomhed med vel 5 ansatte.

Jeg begynder med bogføringsdelen og forsøger derefter at sætte en slags flow chart op i forlængelse herfra.

1. Bogføringsprogram: Dinero / Billy

2. App / overførselsprogram af data fra webshop til bogføringsprogram: Storebuddy

3. Webshop: Woocomerce / Magento (er Magento ikke for omfattende for den mindre virksomhed?)

4. Betalingsløsning, behov for fragtintegration mm.: Quickpay / Opencart /

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke mene at Magento er for omfattende for en virksomhed med 5 ansatte. Det er i hvertfald ikke et måleparameter jeg vil kunne bekræfte pr. erfaring. I forhold til dit valg af platform, skal du fokusere mere på din forretningsbehov, samt de budgettet du selv har at gøre med. Hvis du selv ønsker at udarbejde løsningen, så vil jeg fraråde dig Magento. Det er mere kompliceret at opsætte, og derved typisk mere omkostningsfuldt hvis du skal have en udvikler til det. 

Vi udarbejder selv alle vores kunders webshops i WooCommerce, og tilpasser derfra løsningerne udfra det specifikke behov. Dette har vi virkelig gode erfaringer med, da vi kan leverer professionelle løsninger, til overskuelige budgetter

I henhold til bogføring, så er dine fire opstillede punkter meget relevante. 

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hans

Der findes mange lign. indlæg omkring samme emne.

Jeg skrev engang et omkring udgifter til en webshop, du får listen her:

- Webshoppen - systermene er mange, Prestashop, Magento, Woo, Opencart m.fl. (Er shoppen en abbonnmentløsning, f.eks. Shopify eller DD shop så er dette også en udgift pr mdr)

- Hosting

- SEO (såfremt man har et bureau til det)

- Adwords, FB marketing

- NETS (årlig)

- Euroline/Teller til intl. kort (årligt)

- Betalingsgateway (f.eks. quickpay/epay)

- Regnskab, e-conomic, billy, dinero etc. (mdr) - Har du en Opensource webshop som f.eks. Prestashop, behøver du f.eks. ikke Storebuddy til integration mellem shoppen og regnskabsprogrammet.

- Trustpilot (såfremt man har deres business løsninger)

- E-mærket (såfremt man er tilmeldt) (årligt)

- CO2 netural mærket (såfremt man er tilmeldt) (årligt)

- Forsendelse bliver nok også en daglig fast udgift (betales dog mdr f.eks. med postdk)

- Pacsoft (årligt, 50kr mdr)

- Livechat, supportsager (f.eks. Zendesk eller intercom.io)

Konverteringsoptimering:

- Hotjar (mdr) eller f.eks. Heapanalytics, SumoMe etc.

- Sleeknote

- Optimizely, VWO m.fl.

Men for lige at opsummere; det væsentlige er som du selv skriver:

- Webshoppen

- Betalingsgateway

- Fragtaftale

- Regnskabsprogram der kan kobles til shoppen

Så er du godt kørende :)

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode råd fra Hassan, så er hele dit fundament på plads.

Ang hvordan hele driften af din webshop efterfølgende er og hvordan du tiltrækker købere så er det et emne helt for sig selv og endnu mere tidskrævende.

Hvad skal i sælge?
Har i en virksomhed allerede eftersom du siger 5 ansatte?

Jeg driver selv et par webshops og arbejder os for andre webshops, så spørg endelig løs hvis der er spørgsmål.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)