Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Should I stay or should I go?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 05:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er 21 år gammel og er på nuværende tidspunkt på mit 2. sabbatår efter gymnasiet. Jeg har altid haft en iværksætter mentalitet, men har lige som så mange andre før mig bare svært ved for alvor at komme i gang.

Da jeg er så heldig, at jeg både har Canadisk og Dansk statsborgerskab besluttede jeg mig i Januar månede at flytte til Toronto og bosætte mig. Tanken var, at det vil bringe mig ud af min comfort zone og give mig ny fed energi, så jeg endelig kunne komme i gang med iveræksætteriget.

I dag cirka et halvt år efter jeg ankom til Canada, må jeg dog konkludere, at det har sværere end jeg havde regnet med at have et fuldtidsarbejde, udvikle et netværk og starte egen virksomhed på samme tid.

Derved er jeg begyndt at få den tanke om det ville være bedre at tage den mindre risikable rute og starte på en fornuftig universitetsuddannelse i Danmark til efteråret.

Jeg er sindssygt splittet i øjeblikket, så alt input hjælper.

Venlig hilsen Daniel Enslev

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tag du noget mere uddannelse, det skader ihvertfald ikke, og specielt ikke når du alligevel ikke er kommet videre med iværksætterplaner efter så lang tid.

Så kan du altid senere opstarte noget selv, hvis inspirationen kommer over dig, om du er 25 eller 50 år.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Iværksætteri er ofte forbundet tæt med innovation; der din ide ny og banebrydende, eller drejer den en eksisterende branche i en bedre/billigere/hurtigere retning. Det kan være svært at være innovativ, hvis man går og tænker for meget over det; gode ideer kommer, når man mindst venter det. Det er svært at gå og tænke over, hvilken ide, man skal arbejde med. 

Det kan være, at du i morgen vågner op med et sæt og tænker: NÅR JA! Det her er den ide, som gør, at jeg laver en milliardvirksomhed med 1.000 ansatte. 

Hvis du virkelig elsker iværksætteri, men ikke selv har ideen, så har du alligevel flere muligheder:

1) find en partner, som kan det, du ikke kan. Et godt partnerskab kan supplere hinanden super effektivt og være MEGA MEGA MEGET effektive sammen.

2) du kunne købe en allerede eksisterede hjemmeside/webshop/portal/virksomhed. 

Mulighederne er store.

Held og lykke.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke så meget til Toronto (eller Canada), men er det lidt som her i USA, så er alting vanskeligere uden uddannelse.

Det er vanskeligt at få et godt arbejde, investorer kigger på ens baggrund og i nogle virksomhedstyper gør kunderne det også.

Så jeg vil nok hælde til mere uddannelse, medmindre du er sindsyg skarp på et eller andet område.

Er der mulighed for at studere i Toronto kunne det jo være en mulighed for at blive.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hælder du selv mest til?

Hvis du har lidt svært ved b.la. at få struktureret din hverdag/arbejdsliv/idé, tror jeg godt det kunne være sundt at søge ind på en uddannelse, hvor du kan vælge innovation/iværksætteri som linje :-) 

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)