Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet smede virksomhed, fradrag, hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brovst
Tilmeldt 22. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger, er jeg startet som selvstændig (pr 20/6-2016)

Og med det formål har jeg brug for lidt udstyr, der er tale om værktøj til under 12.000kr pr styk, så som jeg har forstået det er det fuld fradrags berettiget.

Lad os sige jeg køber en brugt svejser af hr Jensen, den koster 10.000kr inkl moms.

Så er vi nede på 8.000kr, men resten af regnestykket kan jeg ikke få til og gå op.

Skal man betale 8.000 mindre i skat af overskud? Eller er det 27% (mener jeg det er) af beløbet jeg "spare" i skat?

På forhånd tusinde TAK

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis værktøjet kan bruges individuelt så er grænsen 12.900 (skal det bruges sammen med andet skal de lægges sammen)

Du sparer skatten af beløbet - ved personlig indkomst omkring 40% - i selskabsform 22% selskabsskat. Det er ikke sådan at skat betaler din udgift - den er fradrag og dermed betaler du skat af 8000 kr mindre i overskud og det betyder jo disse ca 40%

værktøjet og andre aktiver bør du holde liste over, uanset de afskrives, så skal de stadigt ud igen hvis du en dag lukker eller omdanner virksomhedsform - ved salg til dig selv eller andre

der skal fremgå moms af regningen fra her Jensen med de 10.000 - ellers er der ikke momsfradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at læse artiklen om Regnskabspligt. Den giver et godt billede af de regler, du skal til at forholde dig til som selvstændig. 

Fra siden er der flere link, som beskriver andre emner mere specifikt. Kik fx på Skat og egen virksomhed.

mvh

Mogens

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)