Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Job i Thailand - er det dig vi mangler?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 16. Jun 16
Indlæg ialt: 32
Fra  berntelkjaer.dk Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan I da være sikre på, at der ikke er nogen der tør tage job hos jer, når man selv skal tage ansvaret for ikke at blive opdaget af politiet og ryge i fængsel :-)

Følg Marketing Automation-bloggen på berntelkjaer.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Peter Skouhus:
Thomas Frost:
Amino er et sted både for erfarne iværksætter
:-) Det er blevet nævnt een gang med lønnen, hvorofor så nævne det igen? Folk kan jo godt læse Thomas :-)

Jeg synes det er meget relevant at nævne igen, hvis risikoen i sidste ende er at en ung amino i værste fald kan ryge 5 år i fængsel.

Jeg forstår faktisk ikke Amino tillader den slags opslag. En jobmulighed, med tilhørende risiko for ophold et Thailandsk fængsel hører ikke til her.

Jeg fatter ikke du kan synes det er okay at slå den slags op her, og endda blive sur over folk kommenterer på det, du burde vide bedre.

Men måske jeg tager fejl, skal jeg ikke udelukke. Men med den løn ser det ikke ud til man kan få arbejdstilladelse, og uden arbejdstilladelse er risikoen fængsel.

Peter Skouhus:
Herudover må folk jo vuderer om de vil tage den risiko og så få de mulighederne som byder sig... :-)

Pointen er jo netop at det ikke er sikkert at unge grønne aminoer kender risikoen, for trådstarter skriver jo ikke noget om den. Derfor er det relevant at spørge ind til løn, arbejdstilladelse osv. så der ikke er nogen der kommer galt afsted uden at kende risikoen.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Thomas Frost:
Jeg forstår faktisk ikke Amino tillader den slags opslag. En jobmulighed, med tilhørende risiko for

Så vil de nok få lidt travlt hvis de skal tjekke alle kommentar her...

Thomas Frost:
Jeg fatter ikke du kan synes det er okay at slå den slags op her, og endda blive sur over folk kommenterer på det, du burde vide bedre
 

Jeg er absolut ikke sur, jeg er glad, men når det nu er sagt eeeen gang så rækker det vel?

Thomas Frost:
Pointen er jo netop at det ikke er sikkert at unge grønne aminoer kender risikoen, for trådstarter skriver jo ikke noget om de

Vi har alle været grønne og lavet fejl og det er alle de fejl som gør at vi er hvor vi er i dag ;-) 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Skouhus:
Jeg er absolut ikke sur, jeg er glad, men når det nu er sagt eeeen gang så rækker det vel?

Ikke efter min og flere andres mening. Når det er så alvorlig forbrydelse som det er der tilsyneladende opfordres til (for arbejde i asien uden tilladelse er alvorligt herude, men det ved du jo), så er gentagelser fine, så der ikke er nogen der falder i fælden. 

Peter Skouhus:
Vi har alle været grønne og lavet fejl og det er alle de fejl som gør at vi er hvor vi er i dag ;-) 

Enig, men nogle fejl begik vi heldigvis ikke, fordi vi fik råd og vejledning.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Ikke efter min og flere andres mening.

Så må de jo være mere opmærksom så det samme ikke skal forklares flere gagen :-)

Thomas Frost:
Enig, men nogle fejl begik vi heldigvis ikke, fordi vi fik råd og vejledning.

Personlig har jeg lært mest af de fejl jeg selv begik, og allermest af de fejl som kostede mig penge..

 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Peter Skouhus:

Thomas Frost:
Ikke efter min og flere andres mening.

Så må de jo være mere opmærksom så det samme ikke skal forklares flere gagen :-)

Thomas Frost:
Enig, men nogle fejl begik vi heldigvis ikke, fordi vi fik råd og vejledning.

Personlig har jeg lært mest af de fejl jeg selv begik, og allermest af de fejl som kostede mig penge..

Jeg sidder og overvejer om det overhovedet er Peter Skouhus der skriver i denne tråd. Jeg har simpelthen aldrig oplevet dig sådan her før.

Dit firma sidder som udviklere for Amino, samtidig med du reelt forsvarer en person som tilbyder unge mennesker et ulovligt job. Et job som i værste tilfælde kan sende dem i fængsel, og dette med attituden "det kan den unge fængslede så lære noget af". 

Ved ikke om det er fordi du først fik sagt noget dumt, som du så ikke er stor nok til at indrømme var noget dumt og du så bliver ved i samme rille, eller du helt seriøst har de holdninger du giver udtryk for her i tråden.

Jeg forlader hermed tråden, der er vist ikke mere at sige. God lørdag aften til alle.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Dit firma sidder som udviklere for Amino,

Nej, vi har ikke arbejdet for Amino de sidste 2 - 3 år.

Thomas Frost:
det kan den unge fængslede så lære noget af

Du har misset min pointe. Det jeg ikke bryder mig om er at John laver et opslag som folk angriber og forsøger at få til at fremstå som dårlig tilbud som følge af en for lav løn og fordi han ikke skriver at han sørger for arbejdstilladelse. 

Thomas Frost:
helt seriøst har de holdninger du giver udtryk for her i tråden.

Min holdning er at vi som mennesker er ansvarlig for de beslutninger vi tager. Herudover bryder jeg mig ikke om at folk forsøger at nedgør et tilbud som Johns. Der er tale om et tilbud og ikke tvang, hvis ikke du bryder dig om hans tilbud så lad være at benytte dig af det.

Efter flere i denne tråd har gjort opmærksom på at man i Thailand som udlændning skal have have arbejdstilladelse og måske en mindstevløn så kan man:

a) Spørge arbejdsgiverne om han/hun sørger for arbejdstilladelse

b) Hvis svaret er nej overvejse om man vil løbe risikoen og arbejde uden tilladelse (hvilket sikkert vil være dumt)

c) Selv sørge for sin egen arbejdstilladelse 

d) Selv sørge for sin egen arbejdstilladelse og arbejde for sulteløn (men få en erfaring)

Det er min holdning, hvis den er for direkte eller udansk så er der ikke noget at gøre ved det.

p.s. Har du det OK Thomas?

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 04:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
Come on Rambo...lad ham drive sin forretning og du din, folk kan jo selv bestemme om de vil tage jobbet...jesus christ har du ikke andet at gå op i????

Det er fint med dig Indiana Jones.....

Nu var det et spørgsmål jeg stillede ham - ikke en konstatering.
Jeg spurgte fordi jeg i mit netværk kender en der kunne være interesseret - Og jeg er ikke interesseret i at vejlede ham forkert.

Det kunne jo være hans tilbud var ændret så den overholder gældende regler i Thailand.

Så stik piben ind og koncentrer dig om din forretning Peter....

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:31
Hvor mange stjerner giver du? :

KræmmerHansen:
Så stik piben ind og koncentrer dig om din forretning Peter - Hvad jeg har hørt fra en bekendt er der plads til forbedring.

Uden tvivl, man kan altid forbedre sig men din udtagelse vil være mere seriøs hvis ikke du var anonym. Anyway jeg "stikker piben ind" som så smukt beskriver det.

Hav en dejlig dag jeg trækker mig nu ud af denne debat :-). 

 

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 05:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må skam hellere end gerne deltage i debatten, du har trods alt en stor viden om at drive forretning i østen.

Men at angribe mig for at stille ham et spørgsmål, er ikke fair.

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)