Hej Jeg har et IS med en partner. Vi har en studentermedhjælper, som er timelønnet. Vi har ikke udbetalt løn før, og har ingen erfaring med lønsedler, lønsystemer eller andet på området. Vores medarbejder skal på barsel og skal derfor bruge dokumentation på de penge hun har tjent hos os. Vi vil helst slippe for omkostninger, da det ikke drejer sig om mere end tre måneders arbejde. Har i nogle anbefalinger til hvad vi kan gøre? MVh. Niels |
Jeg ville nu gå all in og følge reglerne - dels for at sikre jer det fradrag I jo skal have - og det kræver jo at I indberetter hendes løn - uanset det kun er 3 mdr. - dels fordi hun jo klart skal bruge det som dokumentation
I kan bruge skat.dk eindkomst helt gratis - på hendes CPR indberetter i timeløn - eller også gratis i skat- letløn - eller tilmelde jer danløn som koster 15 kr per lønkørsel - og endeligt bluegarden som koster noget mere, men som klarer det hele meget let for jer bare med en mail
I skal lige sikre jer I er arbejdsgiver registreret i virk.dk - simplet lille flueben
vh John Hannover