Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kundes dødsfald

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har en kunder der er død. der er en ubetalt regning liggende...jeg hørte fra revisoren for et par måneder siden hvor han sagde der ville blive betalt hurtigst muligt.der er ikke sket noget..for 19 dage siden sendte jeg så en påmindelse uden rykkergebyr. denne rykker er der ikke blevet reageret på..hvad gør jeg nu...bliver ved med at vente eller skal jeg sende yderligere en rykker. denne gang MED gebyr...da jeg mistede min egen mor for et par år siden blev alle regninger betalt løbende af banken. derfor undrer det mig at der ikke sker noget

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at kontakten til revisor var efter dødsfaldet. Jeg ville prøve og ringe til revisor for at høre om denne har meee info

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder mærkeligt at revisor skulle have ret til at udbetale penge fra et dødsbo.  Du bør rejse dit krav overfor skifteretten som behandler dødsboet,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Det lyder mærkeligt at revisor skulle have ret til at udbetale penge fra et dødsbo.  Du bør rejse dit krav overfor skifteretten som behandler dødsboet,

helt enig. Jeg tror revisors svar har været ud fra en viden om, at der var penge i dødsboet til alt - og han derfor har ment, at skifteretten var klar over kravet og, at alle får deres - men det forudsætter jo at skifteretten kender til kravet - ellers sker der jo intet - og det gør skifteretten jo ikke automatisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg tror revisors svar har været ud fra en viden om, at der var penge i dødsboet til alt - og han derfor har ment, at skifteretten var klar over kravet og, at alle får deres - men det forudsætter jo at skifteretten kender til kravet - ellers sker der jo intet - og det gør skifteretten jo ikke automatisk

Revisoren KAN jo være valgt som bobestyrer og den, der laver formueopgørelse til skifteretten. Således vil det være ham, der skal lave en fortegnelse over aktiver og passiver i boet. Herunder også gæld.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Revisoren KAN jo være valgt som bobestyrer og den, der laver formueopgørelse til skifteretten. Således vil det være ham, der skal lave en fortegnelse over aktiver og passiver i boet. Herunder også gæld.

Den rigtige indgangsvinkel vil stadig være gennem skifteretten.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Den rigtige indgangsvinkel vil stadig være gennem skifteretten.

Helt enig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte 

Det er vigtigt at du får kravet anmeldt i tide, idet der indrykkes proklama, og det er præklusivt. På dansk betyder det, at kreditorerne har 8 uger efter meddeles i statstidende om dødsfaldet til at anmelde deres krav, og ellers er det tabt.

mvh.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

:

Hej Birte 

Det er vigtigt at du får kravet anmeldt i tide, idet der indrykkes proklama, og det er præklusivt. På dansk betyder det, at kreditorerne har 8 uger efter meddeles i statstidende om dødsfaldet til at anmelde deres krav, og ellers er det tabt.

mvh.

Ja, og det kan skifteretten også oplyse om. Statstidende er også tilgængelig på nettet, men den er ikke specielt nem at finde rundt i.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)