Hejsa!
Jeg synes godt du kunne bruge et lidt mere præcist svar, så jeg prøver lige at forklare lidt om intern linkbuilding!
1) Det ville være rigtig godt at have 1-5 interne links til dine vigtigste sider, så at alle produkter, kategorier og blogindlæg har mindst ét internt link vha. et tekstlink. Dette anbefaler Google i alle tilfælde i deres retningslinjer - altså at alle sider har et klikbart tekstllink der fører ind til siden.
Så skriver du med eksakte ord. Det er en meget dårlig idé at bruge samme ord 4 gange om 1 side. Dette giver jo heller ikke mening, at du fortæller Google og brugerne 5 gange at det er "grønt maleri", "grønt maleri", "grønt maleri", "grønt maleri" som er på din side om et grønt maleri.
Derimod skal du variere teksterne. Dette kunne fx gøres på denne måde: "grønt maleri", "grøn kunst", "flotte malerier i grøn", "grønne farver".
Der er ikke nogen perfekt måde at gøre det på, men det virker enormt godt at bruge forskellige variationer af dit søgeord. På den måde for det virkelig fortalt netop den side handler om de GRØNNE malerier, uden at spamme.
2) Gør brug af fed, kursiv og understreget når det giver mening for brugeren. <--- Den sætning kunne passende være markeret med fed.
Min opfattelse er at Google bruger formateringen på tekst en lille smule, men at du ikke rigtig kan udnytte det. Du skal bestemt ikke lave alle dine links fede. Hvis du endelig vil det, så skal det gøres gennem CSS og ikke vha. tags eller gennem Wordpress editoren.
3) Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvad du mener, men du bør som udgangspunkt ikke sætte links ind i overskrifter.
Noget du med fordel kan gøre, er at få kategorisiderne til at link til de andre kategorisider. Her er det vigtigt at du vha. teksten i linket beskriver hvad der er på den side du linker til :-)
På Riis Media har jeg skrevet meget om SEO og også et indlæg om intern linkstruktur / linkbuilding. De skulle gerne lære dig lidt, men jeg tror desværre ikke at der er ét sted, hvor du kan finde alt den information du gerne vil have samlet.
Skriv hvis jeg har forklaret noget dårligt eller hvis du vil spørge om noget