Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsregler - brug af ejendom/lager

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg står og skal til at åbne en enmandsforretning til efteråret, når / hvis jeg finder den perfekte lokation. Det er den "klassiske" med at importere brugte luksusbiler til DK. Det er rimelig velovervejet og ikke bare en idé, der dukkede op i godt selskab med alkohol og spas. Kapital og økonomi er ikke et issue her. Jeg har lavet en ikke-videnskabelig undersøgelse, og fik bekræftet, at der (stadig) er et marked for dette.

Nu er jeg nået til slutfasen, hvor jeg er på jagt efter et sted. Jeg ønsker råd og vejledning mht. det at leje et sted og hvad jeg må / ikke må. Jeg er naturligvis med på det åbenlyse med, at jeg skal kontakte kommune, skat og andet sjovt for at høre nærmere. Men aminoerne herinde, plejer at kunne give et godt fingerpeg, omend korrekt vejledning, inden jeg tager en snak med djævlerne hos skat / kommunen :)

Scenarie 1) Må man leje en hal / lager og bruge det som virksomhed (med CVR-nr og alt hvad der skal til, for at blive en virksomhed)? Altså, hvis jeg lejer et lager og smider biler i, må jeg samtidig have kontor i lageret og drive virksomhed derfra?

Scenarie 2, ønskescenariet) Jeg håber at finde en erhvervsgrund, en "typisk" autohandler-grund med mindre salgskontor og med plads til biler ude foran. 

MEN hvis jeg finder en grund, UDEN lokale, hvordan er reglerne så vedrørende at købe et anneks / skurvogn / kontorvogn / kontorcontainer og sætte på grunden til brug som kontor? Jeg bygger ikke på grunden, så sådan en tilladelse skal jeg vel ikke have... en skurvogn kan jo altid fjernes igen. Men igen, lovgivningen kan være en "sjov" ting, og ikke altid logisk :-) 

På forhånd, tak.

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 04:18
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Hvad det lejede må bruges til vil være noget du finder ud af med udlejer, men der er også visse ting hvor kommunen eller lokalplaner osv kan have noget at sige. Det vil nok primært være i forbindelse med støj og trafik pg lignende i dit tilfælde.
Eventuelle problemer med dette vil nok ikke så meget være med kontordelen, men nok snarere selve forretningsdelen.

2) Du skal nok forvente at skulle bruge en tilladelse til permanent at opstille en skurvogn, da det ellers ville være en ret nem måde at snige sig uden om en byggetilladelse.
Krav til hvordan den vil skulle indrettes for at måtte bruges som arbejdsplads kan du få hos Arbejdstilsynet.

Tilmeldt 17. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input - nu er jeg blevet OBS på at have lokalplaner og arbejdstilsynet in mente! :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)