Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress: gengivelsesblokerende JavaScript?

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mathias Riis:

Meget få personer har mulighed for at vurdere hvad der er op og ned i jeres debat om gengivelsesblokerende Javascript! Jeg tror at I begge er smadder dygtige til hastighedsoptimering og så meget andet, så der er sikkert kunder nok til jer begge!

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Jeg holder mig netop til emnet

Der har du ret.

Det er netop derfor det er vigtigt at der kommer en debat omkring det.

Ved folk ikke hvad det vil sige at lave 100% Ikke blokkerende Scripts og css, så er det jo et problem.

Det handler om gennemsigtighed fra min hånd. og især den del at folk selv skal kunne gennemskue dette store område, ikke kun gengivelsesblokkerende scripts og css. Men også folkene i branchen.

Og samtidig er det også for at fortælle, som jeg gjorde helt i starten af tråden, at man ikke behøver den store forkromede serverløsning med mod_pagespeed for at kunne få en høj score og en god loadtid+rendering, da det hele i realiteten kan blive gjort i selve løsningen hvad enten det er wordpress eller noget helt andet.

Det handler som sagt om gennemsigtighed fra min hånd. Og det er blandt andet også derfor jeg fortæller gang på gang, at bare fordi man flytter scripts under folden, så opfylder man Google PageSpeed insights målinger ja, og får dermed den del som løst, men det er ikke det samme som at det er gjort IKKE blokkerende. For at et script bliver ikke blokkerende, skal det også loades asynkront, da det ellers stadig er blokkerende for rendering af sitet.

I realiteten er det jeg mener, man skal ikke bare se på den score Google smider ud i hovedet på folk, man skal også klikke på de links og læse mere om netop de enkelte elementer som de vil have man forbedre. For der går de mere i dybden med hvad de mener man skal gøre. Yderligere skal man heller ikke bare lytte til alt hvad der bliver sagt uden selv at undersøge sagen. Ja det rammer også mig selv, men det er vigtigt for gennemsigtigheden og for kundernes forståelse af de muligheder der er og hvad de gør.

Folk ved hvad jeg står for og at jeg siger tingene som de er uanset hvem det rammer også hvis det er mig selv. Jeg prøver ikke at sælge noget som helst til folk i de indlæg jeg skriver uanset om det er her på amino eller et andet forum. Igen gennemsigtighed, og hjemmesideejernes forståelse for hvad der er op og ned der er i fokus.

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Det handler som sagt om gennemsigtighed fra min hånd

Jeg synes også at du gør et stort stykke arbejde for at forklare hvad der er op og ned! Thumbs up for det.

Men alligevel vil de aller fleste kunder ikke kunne vurdere hvad der er op og ned. Men også her er det jo en stor fordel, at de ved at du er en ærlig mand, og kan se at du yder en stor indsats for at forklare forskellige ting :-)

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Riis:
Men også her er det jo en stor fordel, at de ved at du er en ærlig mand, og kan se at du yder en stor indsats for at forklare forskellige ting :-)
Sådan er jeg og har alle dage været det. Jeg er nok det man kunne kalde en nørd, ikke sælger, så nørd er mit udgangspunkt Smile

Men man bliver måske også farvet bare en smule af at have programmeret og gjort ved i over 20 år nu. Det er sq lidt vildt at have gjort det i så lang tid. Man føler sig sq lidt gammel. Men det er så nok også det der gør mig til en nørd :) og jeg er stolt af det som jeg skriver tit.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 65
Fra  FlyETA.com Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle,

Og tak for jeres mange svar! :) Jeg har læst med fra sidelinjen, og ikke ønsket at blande mig, mens eksperterne var ved at udveksle ideer og holdninger... Men nu hvor der lader til at være faldet lidt ro på, så spørger jeg lige en gang mere - Det er et opsummerede og simplificeret spørgsmål: Vil det sige at der ikke er nogen "NEM" måde at gøre det på, for alle os ikke eksperter? :) Et eller anden plugin der nemt løser det for en?

- Eller er der eventuelt en guide til W3, der viser hvilke knapper man skal trykke på? :)

- FlyETA.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

FlyETA.com:
Vil det sige at der ikke er nogen "NEM" måde at gøre det på, for alle os ikke eksperter? :) Et eller anden plugin der nemt løser det for en?

Nej, desværre. Ikke hvis du vil bruge et relativt kompleks CMS som Wordpress med den arkitektur det har. Det tætteste på en nem løsning med WP er, at du dropper ale plugins, det vil reducere problemet, men der vil nok stadig være noget tilbage. Jeg har ikke selv prøvet det, da det i praksis nok er svært at lave det site du ønsker helt uden nogle plugins :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

FlyETA.com:

Og tak for jeres mange svar! :) Jeg har læst med fra sidelinjen, og ikke ønsket at blande mig, mens eksperterne var ved at udveksle ideer og holdninger... Men nu hvor der lader til at være faldet lidt ro på, så spørger jeg lige en gang mere - Det er et opsummerede og simplificeret spørgsmål: Vil det sige at der ikke er nogen "NEM" måde at gøre det på, for alle os ikke eksperter? :) Et eller anden plugin der nemt løser det for en?

- Eller er der eventuelt en guide til W3, der viser hvilke knapper man skal trykke på? :)

Prøv med W3TC, det kan altså bruges i mange tilfælde, og hvis ikke 100% så i hvert fald noget af det kan blive fjernet og reduceret. Jeg har selv gjort det hundrevs af gange via w3TC, og uanset hvad andre siger, så kan det altså bruges til netop at fjerne minimum 80% af det gengivelsesblokkerende javascript. Det handler i al sin enkelthed hvordan man bruger det og hvordan tema og plugins du bruger er bygget op. At fjerne 80% er bedre end ikke at fjerne det.

Nej der findes ikke nogen brugbar guide efter min mening, jeg har lavet et webinar omkring det på marketers.dk for nogle år tilbage. og det kan for så vidt godt stadig bruges.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Jeg har lavet et webinar omkring det på marketers.dk

Ahh - endnu en god grund til at blive medlem af Marketers! Kunne godt tænke mig at se det webinar, og hvad der ellers gemmer sig derinde i forummet! :-)

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

W3t kan i langt de fleste tilfælde give dig 90/100 uden at breake dit tema.

har du ingen fede detaljer på din forside, kan du let komme helt op, som demib er vældig stolt af de er på deres site.

og nej, hvert plugin sløver ikke et website, nogen gør, andre det modsatte.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
W3t kan i langt de fleste tilfælde give dig 90/100 uden at breake dit tema.

Nemlig, og højere endnu kan man også. at sige noget andet er noget vås

Jonas Jørgensen:
har du ingen fede detaljer på din forside, kan du let komme helt op, som demib er vældig stolt af de er på deres site.
Det er de så bare ikke. de har også blokkerende scripts og css kode, som gør at deres sites ligger på mellem 80 og 95 Men lige gyldigt.

Det er vigtigt man gør hvad man kan for hastigheden, uanset om det er mere eller mindre der kan gøres.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Riis:

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Jeg har lavet et webinar omkring det på marketers.dk

Ahh - endnu en god grund til at blive medlem af Marketers! Kunne godt tænke mig at se det webinar, og hvad der ellers gemmer sig derinde i forummet! :-)

Nemlig. og der er masser af tips til det at forbedre hastigheden, og har du brug for hjælp, spørger du bare. så der er masser af grunde.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)