Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress: gengivelsesblokerende JavaScript?

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Brugen af Google Analytics giver dog et point mindre med mindre du proxyer scriptet

Det har også altid undret og irriteret mig. At det ofte er Google's egne scripts der ødelægger hastigheden. Særligt websites som bruger mange af deres services: analytics, tags, maps m.v.
Såvidt jeg husker brokker den sig typisk bare over "Expiry Date" - men det kan man måske omgå som du skriver via proxy? Det lyder helt tosset...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

GodeToner:
Det har også altid undret og irriteret mig. At det ofte er Google's egne scripts der ødelægger hastigheden.

De ødelægger sådan set ikke hastigheden af betydning og Googles rapportering i PageSpeed Insight er korrekt. jeg ved godt det kan lyde lidt som et paradoks, men lad mig forklare ...

Hvis vi f.eks. tager Google Analytics scriptet, så er det sat med en expire på 2 timer. Det giver god mening, da det er vigtigt at den nyeste version altid bruges. Men i praksis har stort set alle der besøger dit site en cachet version, så de henter reelt set ikke scriptet.

Så når Google i PageSpeed Insight angiver dette som en "fejl", så er det rigtig nok. Ved at ligge scroiptet i et proxy med f.eks. 24 timers expire så undgår du det, men til gengæld skal ALLE brugere så hente de 24 kb scriptet fylder og dermed bliver sitet reelt set en lille smule langsommere. 

Derfor har vi valgt IKKE at proxy GA scriptet med vores Waimea Business løsninger. Vi kan sagtens leve med en score på 99/99 og forsvare det overfor vores kunder :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

GodeToner:
De første 768 linier i head'eren ligger bare som internt styling i html'en.

Inlining af CSS under HTML5 er en god ide. Det er cachet i din browser, så det du ser med view source er faktisk ikke det der sendes fra serveren

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

GodeToner:

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
En side som esmark.dk der er optimeret med et tilsvarende plugin, plus noget udvidelse programmeret af mig, får altså en ret god score.

De første 768 linier i head'eren ligger bare som internt styling i html'en. Er det fordi det giver bedre pagespeed score, fremfor at have det i en ekstern css.
De virker da i alle tilfælde ganske tosset - er det mon reelt set hurtigere?

Det giver bedre rendering at gøre netop det. Det muliggøre at jeg senere i dokumentet også kan loade det resterende CSS asynkront.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mikkel deMib Svendsen:
Det er jo let nok at få en høj score med en død side uden indhold - det her er den side du lige linkede en test til :-)
Du har altid været god til at tage ting ud af kontekst og lade være med at se på de andre ting der bliver skrevet. prøv undersiden ;) som jeg skriver også får den samme score ;) Det er et fungerende og kørende site. Så nej der er intet let nok her. og jeg tør væde med når de sammenlægger deres andre sites med det her, at scoren stadig vil være lige så høj.

Så den er helt fin.

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=https%3A%2F%2Fesmark.dk%2Ffotokonkurrence%2F&tab=mobile

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=https%3A%2F%2Fesmark.dk%2Fbillede%2Fdyr-jyllands-park-zoo%2F&tab=desktop

Alle får sjovt nok en score på 98 ;)

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Ikke at det overhovedet er det man skal se på når man optimere sit site, for Google PageSpeed Insights er til at snyde.

Mikkel deMib Svendsen:
Du kan mene hvad du vil om Google PageSpeed Insight, men ikke desto mindre er det den måde Google måler hastigheds-optimeringsgraden af en hjemmeside og det er en af de igtigste tekniske faktorer i dag.

Mene hvad jeg vil :) Nu ved du jo jeg både er SEO mand på et højt teknisk niveau og jeg har arbejdet med hastighedsoptimering i 18 år eller noget i den dur. Og ja det er en af de vigtigste faktorer. Men Google ser på renderingstiden, altså den tid der går fra jeg som bruger requester en side til den er klar til brug over folden. Ergo, hvis man nøjes med at gå efter en høj score uden reelt at se på om renderingstiden er høj/lav, og i dette tilfælde, scripts rent faktisk bliver ikke blokkerende. Så snyder man kun sig selv og Google PageSpeed Insight, og reelt får man ikke det ud af det rent SEO wise og hastighedsmæssigt som man kunne have fået.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 03:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Inlining af CSS under HTML5 er en god ide. Det er cachet i din browser, så det du ser med view source er faktisk ikke det der sendes fra serveren

Mikkel, det er nyt for mig at inline CSS caches, uanset HTML version. Hvor har du det fra?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må nu også tilslutte mig Kim, W3T kan give fine resultater, hvis det opsættes korrekt og benyttes i kombination med andre plugins til opgaven.

Fleksibiliteten og det at vi taler om et gratis plugin, gør klart at jeg godt vil anbefale brugen kontra ingen ting- eller andre plugins til Wordpress.

At der så sjældent kan skabes er 100 / 100 resultat uden at breake et tema, er så lidt der hvor man når til med den løsning- uden at gå helt i selvsving mauelt.

Jeg har dog stadigvæk ikke ser dokumentation for, at Google benytter pagespeed resultatet som rankingfaktor. (Måske Demib kan linke til det)

Hvor kraftigt et rankingsignal hastigheden er, har jeg heller ikke set en brugbar test på og tvivler på et 100% optimeret setup får synderligt meget fordel kontra f.eks. 90%.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt set får du altid et bedre WP-site jo færre plugins du bruger. Det er der ingen tvivl om. KISS gælder i høj grad også her :-)

Vores, og mange andres erfaring med W3T er, at det alt for ofte ender med at give alt for mange problemer. Og hver gang der kommer updates har du risikoen igen. Det er en usikker og ustabil løsning - særligt, hvis du ikke selv er teknisk kompetent nok til at løse de problemer der så opstår - problemer der i en del tilfælde er endt med helt blanke websites. Den risiko kan jeg ikke anbefale folk at løbe. 

Vi bruger slet ikke W3T på websites, og på sites med lav trafik heller ikke Varnish. Med PHP 7 leveres HTML så hurtigt at det ikke er nødvendigt. Vi bruger, udover en omfattende manuel optimering af templates, mest mod_pagespeed. Da det kun behandler det færdige HTML output undgår du problemer når WP eller plugins opdateres. 

Hastighed er uden tvivl en af de mest dominerende tekniske faktorer i dag. Det viser al vores erfaring - og som med det meste andet SEO bygger langt det meste på af de vi laver, og altid har lavet netop på professionel erfaring optjent på tværs af de mange kunder, brancher og lande vi arbejder i.

Ønsker du kun at foretage optimering der bygger på grundige videnskabelige studier, ja så ender du altså med noget der langt fra er så godt optimeret som det kunne være.

Når det så er sagt, så er vi faktisk ved at foberede en test, som kan eksemplificere hastighedens betydning for rankings på en måde så alle kan forstå det. Det skal jeg nok vende tilbage til når den er klar. Men indtil da, så kan jeg kun anbefale, at du stoler på mig - hastighed HAR en kæmpe betydning for SEO.

Og selv hvis hastighed ikke har det, så ved vi af studier at det betyder ekstremt meget for brugeroplevelsen og konverteringerne. Amazon rapporterede tidligere på året, at en hastighedsforøgelse på deres site på bare 0,1 sekund havde resultere i 1% støre omsætning! Google har rapporteret endnu højere konverteringsforbedringer på mobil hastighedsforbedring. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:
Vores, og mange andres erfaring med W3T er, at det alt for ofte ender med at give alt for mange problemer. Og hver gang der kommer updates har du risikoen igen. Det er en usikker og ustabil løsning - særligt, hvis du ikke selv er teknisk kompetent nok til at løse de problemer der så opstår - problemer der i en del tilfælde er endt med helt blanke websites. Den risiko kan jeg ikke anbefale folk at løbe. 
Men problemet er bare i sådanne diskussioner, at det var jo ikke det du skrev tidligere.

Mikkel deMib Svendsen:
W3 Total Cache gør ikke noget ved gengivelsesblokerende JavaScript.

Og det er netop det jeg på det stærkeste modsiger, for det gør noget ved netop gengivelsblokkerende javascript. At det så er et stort plugin og man reelt skal vide hvad man laver hvis man vil bruge det, er så en anden snak. Men det gør altså noget ved netop det du skriver den ikke gør. Man skal bare vide hvordan også for at sikre det i fremtiden. Jeg må sige at jeg aldrig har oplevet at sites er gået så galt ved brug af W3TC eller et lignende plugin.

Det bedste vil til hver en tid være at man tænker ind i det man bygger at det rent faktisk også skal være hurtigt, og det er den fejl de fleste tema og plugin udviklere laver.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Og selv hvis hastighed ikke har det, så ved vi af studier at det betyder ekstremt meget for brugeroplevelsen og konverteringerne. Amazon rapporterede tidligere på året, at en hastighedsforøgelse på deres site på bare 0,1 sekund havde resultere i 1% støre omsætning! Google har rapporteret endnu højere konverteringsforbedringer på mobil hastighedsforbedring. 

Det var ikke tidligere på året, det var i 2006 altså 10 år siden at Kohavi, R., and R. Longbotham lavede den undersøgelse og det som man bla. konkluderede var at en FORØGELSE af load tiden på 100 ms resulterede i at salg blev reduceret med 1%.

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)