Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad hedder min Business model?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er i gang med at beskrive min forretningsmodel og er stødt ind i en dum mur. Jeg skal beskrive en ekstra service virksomheden vil udføre, som en del af markedsføringsaktiviteterne. Men kan ikke få de rigtige ord frem - jeg håber I kan hjælpe...

På nuværende tidspunkt har fungerer virksomhedens service i form af en Freemium model og vil forsøge at skabe opmærksomhed omkring produktet igennem en anden service, som er relevant for målgruppen. Den nye service vil derfor være "en del af den pågældende" virksomhed og en selvstændig gratis service målgruppen kan benytte sig af.

Hvordan kan man beskrive denne ekstra service/produkt i forbindelse med en forretningsmodel og -plan?

Håber I forstår hvad jeg mener - jeg er i hvert fald på bar bund lige nu  - tak for hjælpen :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt uklar omkring, hvad dit spørgsmål egentlig lyder på - kunne du uddybe (det kan blot være mig, der ikke fatter noget (-: )

Mener du, at din virksomheds produkt spiller på flere heste? Altså at du har et produkt, der bliver kørt sammen med andre? Ligesom at nogle frisørsaloner både har salg inden for salg af serviceydelser (klipning), men de har også salg, som en handelsvirksomhed har (salg af shampoo, voks osv.)? 

Hvis ja, så kaldes det ´blandede virksomheder´. 

Jeg undskylder, hvis jeg har misforsået sprøgsmålet, men jeg synes, at det er svært at tyde, hvad du søger helt specifikt. :-)

Fra Svendborg
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Jeg har også lidt svært ved at forklare det. Haha.

I princippet har du ret - men det ekstra produkt er en gratis service som skal understøtte virksomhedens reelle produkt. Om der findes et synonym for sådan en forretningsmodel var egentlig det jeg søgte. Men er i tvivl om det overhovedet eksisterer 😝

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det lidt ligesom hvis når nogle hosting firmaer tilbyder 100% gratis hosting, som har en masse begrænsninger og så håber kunderne skifter til paid hosting ?... i så fald er din forretningsmodel vel bare den samme som din hovedforretning :-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

.

Fra Svendborg
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Joeh.. det er jo egentlig "hoved" forretningsmodellen – i denne case tilføjes der bare endnu et produkt, som skal understøtte kendskab til virksomheden.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)