Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af hjemmeside - gode råd

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som flere andre har skrevet, så er der masser af hjælp at hente online.. Her hos os. F.eks. ☺️
Amino har masser af dygtige folk, der kan og som regel også gerne vil hjælpe ☺️


Som erfaren web udvikler er mit bedste råd at du sætter dig ned med et stykke papir og en blyant.. Ganske simpelt.. Skriv ned. Det er lige meget hvordan du udformer det, bare du skriver det ned. Det vil hjælpe dig med at få et bedre billede af hvad du faktisk er ude efter.
Du kan altid skrive det rent efterfølgende.

Jeg vil klart anbefale at udforme en salgs-pitch, på 3-4 sætninger, hvor du beskriver hvad websitet går ud på og hvad der adskiller det fra andre lignende sider.

En anden ting jeg vil anbefale er at lave nogle skitser af websitet, fra forsiden og lidt rundt på sitet. Det skal bare være streg tegninger, evt med små beskrivelser som "nyhedsfeed", "menu", "sidefod" mm., så er det hurtigt at lave om senere.

Ofte er det nok til at man føler et stort fremskridt.
Hvis du har planer om at sælge varer (abonnementer, fysiske eller virtuelle) på siden, så beskriv lidt om det også.

Når det så er klaret, så kan du så småt begynde at trække på en udvikler. Så kan i sammen finde ud af hvordan i kommer videre derfra.

Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var lige præcis hvad jeg havde i tankerne, og som jeg er gået igang med nu:)

Fra Århus N
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Fra  faurskov.com Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fint med en knivskarp kravspecifikation, men også en lidt abstrakt størrelse hvis det er din første hjemmeside

Min anbefaling er, at du gør som andre har sagt.

Skriv din grundlæggende ide ned

Tegn skitser af sitet

Beskriv funktionalitet

Del funktionalitet op i nice to have og need to have

Lav en lille model (evt wordpress eller stadig kun som tegning)

Og tag en kop kaffe med nogen der ved noget om hjemmesider.

Det vigtigste råd jeg kan give er dog, at du skal gå i gang, så kommer det til dig undervejs. Men lad dig ikke slå ud af, at du ikke kan lave en færdig kravspecifikation før du starter, for der er en masse kreative tanker som først opstår i processen.

Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået tegnet nogle sketches af, hvordan jeg mener min hjemmeside skal se ud i grove træk.

Det er en stor portal med medlemmer.

Er meget interesseret i at få nogle tilbud fra forskellige webudviklere/designere.

Mvh

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg vil da gerne give et bud og jeg er sikker på at flere andre også gerne vil.
Du skal være velkommen til at sende noget til mig direkte på swinedk (at) gmail (dot) com, hvis du bare vil gøre det "hurtigt". Ellers kan du oprette en freelance opgave her på amino.dk, hvor du kan få flere bud mm. I en lidt mere organiseret facon ☺️

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)