Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på med Virksomhedsbørsen, de glemmer aldrig........

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Åbyhøj
Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Aa-Online.dk Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pas på med at være nysgerrig og klikke videre til kontakt sælger af en salgs annonce på Virksomheds-børsen her på Amino.

Hvis du en gang i fremtiden bliver ejer af en side du har kontaktet, lige meget hvornår i fremtiden, kommer der en faktura fra Amino/Saxis virksomhedsbørs.

"Men aftalen om honoraret gælder i princippet evigt, men jo kun for de hjemmesider du har kontaktet og derefter køber. Hvis du på et tidspunkt har skrevet til en annonce herinde og senere køber denne virksomhed, så er du forpligtet til at betale honoraret."

Oven i den "service" er det så også den pris der har stået hos Amino som er gældende for beregning af gebyr størrelsen, og ikke den handlede pris.

Jeg er nu blevet sendt til Inkasso af Amino/Saxis/whatever, forbi jeg var nysgerrig og henvendte med til en sælger gennem virksomhedsbørsen, uden og købe siden på det tidspunkt. Jeg ender så med at komme til at købe siden gennem sitetrader.dk et par måneder senere, og yderligere et par måneder senere kommer der så en faktura fra Amino/Saxis. Og det er ikke den handlede pris, men den på Aminos virksomheds-børs, oplyste salgspris, der er gældende. 

Jeg skriver dette for at gøre opmærksom på punkt 4.1 i betingelserne:

Der skal gælde en formodning for, at kontakten er formidlet via Saxis, når en bruger har klikket på medkontrahentens annonce i Saxis, eller har kontaktet medkontrahenten via Saxis inden salget. Dette gælder, uanset om der forudgående har været kontakt mellem parterne uden for regi af Saxis.

Pas på jer selv......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

synes betingelsen er ret klar og synlig. Det er vel klart at bruger man en formidler og så senere købe den virksomhed der er tale om, uden om formidlere, så sidder man i saksen. Forstår ikke den undren overhovedet

Om handlet pris eller opr. er det svært at sige det store om, man kender jo fra start gebyret ud fra man kender den handlede pris som er sat af sælger opr. Evt forhandler om lavere pris eller anden form for byttehandel, ændrer ikke ved gebyr - ikke specielt mystisk heller hvis man kender lidt til virksomhedsformidling.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Cookie - John Hannover:

synes betingelsen er ret klar og synlig. Det er vel klart at bruger man en formidler og så senere købe den virksomhed der er tale om, uden om formidlere, så sidder man i saksen. Forstår ikke den undren overhovedet

Om handlet pris eller opr. er det svært at sige det store om, man kender jo fra start gebyret ud fra man kender den handlede pris som er sat af sælger opr. Evt forhandler om lavere pris eller anden form for byttehandel, ændrer ikke ved gebyr - ikke specielt mystisk heller hvis man kender lidt til virksomhedsformidling.

vh John Hannover

Heri er jeg 100% enig. Mægleren er nødt til at sikre sig på denne måde, ellers ville alle handler jo bare blive afsluttet udenom mægleren.

Køber kunne have forhandlet sig til en rabat hos sælger når nu virksomheden blev udbudt via flere mæglere.

Fra HOLTE
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads,

Kontakt mig lige, så må vi se, om der er noget vi kan hjælpe dig med - for det kunne være interessant at testse om denne type aftaler overholvedet holder i virkeligheden.

Venligst

match-online.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er på linje med de øvrige indlæg. Jeg vil dog medgive dig, at det kan virke overvældende. Jeg vil foreslå, at der er en forældelse på f.eks. 3 år.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du mener kravet er uberigtiget, må du hurtigst muligt gøre indsigelse.

Så er det op til Amino at lade sagen prøve for Retten. Herunder er det Amino, der skal påvise, at du har handlet imod aftalen.

Modsat de andre trofaste Amino-diciple, så mener jeg faktisk at aftalen er meget kringlet - for der er jo mange, der sætter deres virksomheder til salg over forskellige platforme - og når disse fremstår anonyme, er det jo ikke til at vide, om man har kontaktet virksomheden én gang før. Jeg tror ikke på, at Amino kan gemme sig bag en 'formodningsregel'. Herunder er jeg helt sikker på, at retten ikke købe en 'uendelig formodning'

Så jeg vil da helt sikkert kæmpe kampen.

Men jeg tænker da sælger eller købskontrakt meget hurtigt over Amino kan bekræfte, hvorigennem salget er forgået? Det er da en start.

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er som alle andre sider som bliver stor. Det er en ren penge maskine
Og ja hvis du skal betale gebyrer skal du også vide hvad firmaet hedder da den kan være til salg mange steder.
Brug virksomhedsbørsen og match online meget mere troværdig
Thomas

Fra HOLTE
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Lige en anden mindre spidsfindighed - og det er at iflg. CVR.DK er Amino Aps ET selskab, og Saxis/Cloud1 ApS et andet - og da CVR numrene ikke er ens, er det jo også interessant at se hvem det egentlig er du har indgået en aftale med, samt hvem der opkræver dig et "gebyr" ......

Men igen - du er velkommen til at kontakte mig, så ser vi lige på det.

Jeg kæmper lidt for "fair" vilkår ifbm. virksomhedshandler/virksomhedsmæglere, og i dette tilfælde fungerer Amino/Saxis som en "standard" virksomhedsmægler med en omkostning som er knyttet til din transaktion - hvilket endda kan vær én udfordring for dem, da der er lige Værdipapirhandelslovgivning inde over visse typer af "handler" .... men det ser vi på .....

Venligst

match-online.dk / Johnnie

 

 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor andre alligevel bringer det op vil jeg lige nævne, at det altid har undret mig, at virksomhedsbørs (og freelancer og kapitalbørs) er oprettet så elendigt! Er jeg virkelig den eneste der ryster på hovedet over disse koncepter?

Virksomhedsbørs: Hvorfor sletter i ikke det hele og køber en kopi af www.flippa.com til måske 5000 kr. ? Så kan folk sælge deres virksomhed på auktion med et minumum beløb for en handel og et beløb for at spring auktionen over og handle med det samme. Hvis man selv retter softwaren kan man tage et beløb for hver henvendelse plus f.eks. 1 % af salgsprisen.

Freelancer: Det samme svar som ovennævnte. www.freelancer.com kan købes i kopi for 5000 kr. og er langt bedre software imho.

Kapitalbørsen er igen et spørgsmål om at købe noget datingsoftware f.eks. med betaling per brev. Betal f.eks. 50-100 kr. per brev og 1% af beløbet, så vil 10 gange så mange bruge sitet. Hvis 1000 sender 3 breve a 100 kr. så er det 3 gange så meget som hvis 100 mennesker betaler 1000 kr. for at få adgang...men er der overhovedet 100 per år der vil betale det?

I behøves ikke at svare mig, jeg skulle bare lige gøre rede for andre muligheder, som jeg mener i kan tjene bedre på...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Kære venner

Først har vi lige skilt Virksomhedsbørsen ud i et nyt selskab og vi er ved at få styr på de sidste detaljer.
Amino ejer stadigvæk 50% og 4 af vores gamle medarbejdere har købt den anden del.

Ideen i Saxis er at sælger bruger tid på at sætte sin virksomhed til salg og kan gøre det gratis. Det giver os og jer en stor database af virksomheder til salg.
Mange virksomheder kan jo købes, men hvis det koster penge at sætte den til salg, vil den ikke blive det.

Det vi så tjener pengene på, er et gebyr til køber, som køber accepterer i vores betingelser og også bliver vist hver gang man vil kontakte en virksomhed.
Så alle ved helt sikkert hvad reglerne er.

Men desværre har mange forsøgt at snyde os, ved at sige at de ikke har fundet kontakten gennem os og derfor har vi lavet den regel, at har man først kontaktet en virksomhed, så er kontakten kommet gennem os og vi skal have vores gebyr.

At Mads fra vores kære konkurrent Match Online blander sig i debatten er forventeligt, da vi gør det ret godt og sikkert er en solid torn i øjet på dem.
Vi har flere gange haft advokater til at kigge på papirerne, som forøvrigt er udarbejdet af Martin Von Haller Grønbæk, så den del er der helt styr på og vi vil tage en evt. retssag med sindsro.

Vi laver rigtig mange virksomhedshandler og langt de fleste af vores kunder er glade for vores service, men der er nogle få der ikke gider sætte sig ind i "reglerne" og ikke forstår at vi skal have penge for vores arbejde og det selvom vi virkelig gør meget ud af at forklare tingene.

Må i alle have en dejlig sommer.

De bedste hilsner

Martin




Side 1 ud af 4 (32 indlæg)