Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag af opstartsindskud i virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp...Tongue Tied

Virksomheden er en enkeltmands virksomhed!

Hvilke skattemæssige fordele findes der, vedr. det økonomiske indskud vi putter i en ny opstartet virksomhed? (200.000 kr. i år 2016)  

Hvad og hvor skal vi registrere? og hvad tager SKAT sig af? Hvordan foregår de "bevægelserne"? 

Håber i hjælpsomme folk har nogle svar Skype-Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

ingen og ingen indberetning. Det man "skyder ind" i personlig virksomhed sker ikke som bundne penge men som en slags lån - det skydes ind i mellemregning og kan altid hæves igen uden skat, ganske som man i det hele taget både kan skyde ind, og hæve alt det man vil i personlig virksomhed (enkeltmands) helt uden skattekonsekvens. Det ligger i status og påvirker slet ikke resultatet og dermed slet ikke skatten
Med ny enkeltmands vil jeg godt nævne mín letlæste E-bog (eller paperback) Personlig virksomhed som i dette link. Den gennemgår blandt en masse andet, netop hvorfor man i alm personlig virksomhed (uden VSO) frit kan skyde ind og hæve + en masse andet, også skat og moms osv

Der er også lidt om at skyde ind her med forskel virksomhed og selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2014/07/skyde-penge-ind-i-virksomhed-eller.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

bdbmdb:
Hvilke skattemæssige fordele findes der, vedr. det økonomiske indskud vi putter i en ny opstartet virksomhed? (200.000 kr. i år 2016)  

Der er som udgangspunkt ingen fordele, ligesom der ikke er fradrag for den indskudte opstartkapital.

bdbmdb:
Hvad og hvor skal vi registrere? og hvad tager SKAT sig af? Hvordan foregår de "bevægelserne"? 

Den indskudte kapital skal kun registreres i jeres regnskab. Det er en balancepostering. Debet Bank - Kredit Indskudskapital

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver følgende John:

ganske som man i det hele taget både kan skyde ind, og hæve alt det man vil i personlig virksomhed (enkeltmands) helt uden skattekonsekvens.

vil du forklare, da jeg er af den opfattelse, at man betaler virksomhedsskat (hedder det det?) af overskuddet, som jo er det man kan trække ud/lave en overførsel på?? eller...Embarrassed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

man skyder som sagt ind - og hæver - via mellemregning som ligger i status og jo ikke påvirker resultat overhovedet. Du har salg 100 kr - køb 50 kr = resultat 50 kr 

Dit indskud er ikke en indtægt du betaler skat af, helt som hævning ikke er en udgift - det er forklaret i min bog og i det link du fik. Hæver du er der ikke skat - du må hæve bare der er noget at hæve af. Mangler du så penge til leverandører eller moms, så er det stadigt dig personlig der mangler og må skyde ind.

KUN hvis du bruger virksomehdsskatteordningen - hvad du næppe gør, for så ville du ikke spørge - har hævninger og indskud en betyding (men ikke fradrag heller for indskud og du vil skulle bruge revisor eller lignende til at klare det normalt) Du betaler personlig skat af oveskud - uanset hævning eller indsættelser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bdbmdb:
vil du forklare, da jeg er af den opfattelse, at man betaler virksomhedsskat (hedder det det?) af overskuddet, som jo er det man kan trække ud/lave en overførsel på?? eller...Embarrassed

Og lige sagt på en anden måde: Om du hæver penge ud af firmaet eller lader dem stå, så beskattes du udelukkende af overskuddet i dit firma.

Ikke af det, der står på firmaets konto, ikke af det, du hæver (med de undtagelser, John nævner), men ene og alene af det overskud dit firma har lavet når året er omme og når man opgør hvad man har fået ind og trukket sine nødvendige udgifter fra.

Kast lidt penge efter en revisor eller en god bogholder, der kan sætte dig korrekt ind i tingene lige fra starten. De er godt givet ud.

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomheden er endnu ikke åbnet.

Tiden inden da går med alt det der nu engang skal ordnes, deri også at skabe indsigt og forståelse i den meget vigtige del, nemlig økonomien.

Jeg vil kende til og forstå alt hvad der foregår i virksomheden, og her kan en revisor også sagtens komme på tale, sideløbende med mit øvrige netværk, så som jer hjælpsomme Aminoer Smile 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)