Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man jeg bruge de samme penge til at gøre både drift og holding til ApS?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et holdingselskab som ejer andele og nogle firmaer, blandt andet et driftsfirma jeg hvor jeg laver freelancearbejde. Begge firmaer er IVS. Her er mit spørgsmål så:

Når jeg har 50.000 opsparet i mit driftfirma omdanner jeg det til et ApS. Vil jeg derefter kunne udbetale alle de 50.000 kr. som profot til mit holdingselskab og bruge dem til at gøre det til et ApS eller skal jeg have 50.000 mere i profit efter omdannelsen af mit driftselskab? Og vil jeg kunne trække de 50.000 ud som udbytte fra mit holding når det er omdannet til ApS?

Håber der er nogle kloge hovedet der kan hjælpe mig :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har opsparet 50.000 kr fri kapital - så vil dit driftsselskab være klar til omdannelse og dit holding vil samtidigt jo have en værdi på 50.000 
Det giver først og fremmest mening at omdanne drift - mens holding er lidt ligemeget til den tid - for det har jo værdien i drift

Omdannelse af drift vil koste revisorerklæring - regn ca   5-12.000 kr - Når du har 50.000 og omdanner til ApS må du ikke hæve udbytte før det er ud over de 50.000 som jo er den bundne kapital om du vil

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Super!

Tusind tak for det hurtige svar, det var lige hvad jeg havde brug for at vide :)

vh Niklas S Gundlev

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)