Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indhold på B2B webshop (som minimum)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ved at lave en ny webshop i Magento til et helt nyt firma som vil sælge bæredygtige produkter til primært byggebranchen.

De har lidt travlt og vil gerne have siden op at køre rimelig hurtigt med et minimum af indhold (til at starte med). Jeg har overbevist dem om at der bør være bare lidt indhold ud over produkterne, så jeg har prøvet at lave et udkast til hvad der som minimum skal være af indhold på siden før den går i luften (ud over de ca. 200 produkter i 3 hovedkategorier og flere underkategorier).

Jeg har vedhæftet et screenshot af menuerne og footeren som de ser ud nu.

Kunden ønsker at siden, navn, produkter osv. skal holdes helt hemmeligt indtil siden går i luften, og jeg har derfor ikke lavet nogle brugertests endnu. Jeg har af sammen grund lavet de fine grå kasser over logo, kategorier og firmanavn.

Der vil senere blive tilføjet en "hjælp/spørgsmål" side med FAQ, guides til produktanvendelse, køb i shoppen mm., men de vil ikke at lave dette nu. Kundeservice delen bliver fra start også kun en kontaktformular (med mulighed for at blive ringet op). Telefon og telefontider og chat support kommer også først senere.

Håber i kan hjælpe med at komme med nogle input om hvad der som minimum børe være på en professionel B2B webshop der sælger bæredygtige produkter primært til byggebranchen. 

Vh.

Kennet Leth Sørensen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man skal koge suppen helt ned, så kan man sige, at der SOM MINIMUM bør være muligheden for, at kunden kan købe, betale og modtage den pågældende virksomheds produkter - simpelt. 

Det er naturligvis en glimrende idé med handelsbetingelser (påkrævet) samt pænt design og så videre...

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.

Men jeg tænker nærmere på hvilke "User goals" en B2B kunde har? Altså hvad forventer de at kunne finde på siden af informationer som minimum, og ikke hvad skal til for at en webshop som minimum kan fungere ;)

Jeg har f.eks. lavet det så man kan downloade produktblade og sikkerhedsblade på de produkter hvor det er relevant, og gjort meget ud af at varernes egenskaber er synlige.

Jeg har aldrig lavet noget til rent B2B, men har hørt at de forventer lidt andet indhold end side på en typisk B2C shop?

Vh.

Kennet

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Priser eks. moms :-) 

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Børsting Sørensen :

Priser eks. moms :-) 

Tak, dette er dog allerede implementeret på varer, checkout, ordre- og faktura mails samt vedhæftet pdf faktura ;-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at du har ret i, at B2B handlen forekommer anderledes end B2C. Der er jo nogle grundlæggende ting, der er anderledes, såsom; B2B køber større, eks. moms osv.

Det med produktblade og sikkerhedsblade tror jeg er en rigtig godt ide. 

Jeg ved ikke, hvilke produkter, som den pågældende virksomheds sælger - men jeg mener, at webshoppen naturligvis skal tilpasse sig til den pågældende målgruppe. Hvem køber produkterne? Dagligvarebutikker? Forfattere ;-)? 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mulighed for at se sine faktura og ordrehistorik på hjemmesiden? :-)

www.dinformue.dk

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Emma:

Mulighed for at se sine faktura og ordrehistorik på hjemmesiden? :-)

Tak for input ;)

Disse er dog allerede at finde på "Min Side" hvor man kan se ordrer/ordrehistorik/ordrestatus, genbestille en ordre, se fakturaer og forsendelser, samt downloade ordrebekr., fakturaer og forsendelsesoplysninger/følgelseddel.

Det jeg er i tvivl om er hvilke oplysninger et firma gerne kunne finde hvis du nu f.eks. skulle overveje at skifte leverandør af nogle af deres produkter. Altså ting der kan hjælpe dem i research fasen, og som samtidigt signalerer "i kan trykt handle med os - Vi er professionelle". (Hvilket de er. De har mange års erfaringer med at sælge disse bæredygtige produkter til byggebranchen, men de har bare aldrig gjort dette via en webshop.)

Altså, mangler der noget information på siden som kan være en "dealbreaker", for et firma der søger en leverandør af disse produkter, hvis denne information ikke er umiddelbart tilgængelig og man skal til at skrive/ringe til firmaet for at få svar på dette?

Mangler der nogle oplysninger som er vigtige at et firma skal kunne se inden de vælger at købe produkterne?

Vh.

Kennet
Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

Det med produktblade og sikkerhedsblade tror jeg er en rigtig godt ide. 

Tak ;)

Kasper Friis:

Jeg ved ikke, hvilke produkter, som den pågældende virksomheds sælger - men jeg mener, at webshoppen naturligvis skal tilpasse sig til den pågældende målgruppe. Hvem køber produkterne? Dagligvarebutikker? Forfattere ;-)? 

Hej.

webshoppen kommer til at sælge bæredygtige materialer og relaterede produkter/værktøjer til byggebranchen.

Vh.

Kennet

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Mit gæt vil være, at så skal siden være utrolig simpel. Ikke for at generalisere, men min klare overbevisning er, at folk, der arbejder med byggeindustri osv., ikke gider sidde og rode rundt på nettet - de vil have træ, så de kan bygge - PUNKTUM. 

Jeg tror derfor, at du skal være opmærksom på at simplificere siden optimalt og maksimalt. :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)