Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger skabelon lånedokument med renter - privatlån

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg søger en skabelon af et lånedokument med renter, og det er et lån til en ven. Kan man godt det? og nogen der ligger inde med noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis begge er 18 kan du sagtens - og det er simpelt 

xxx har dags dato lånt yyy kr zzzzzz som anfordringslån (kortfristet). Beløbet forrentes med x % dag til dag rente som betales - månedligt sidste dag i måneden/halvårligt/årligt til konto xxxxxxxx.  

Det kan så siges op med kort frist uden begrundelse - men du kan også sætte en dato for udløb og skal så nok medtage, at:

misligeholdese af rentebetaling vil medføre, at lånet omg. vil være opsagt og forfaldent til betaling

Du overfører så via netbank og det dateres og underskrives - også gerne af et par vitterlighedsvidner - der blot skriver under på, at det er jo to der skriver under og I er ved jeres fulde fem.

Problemet er vel først og fremmest at du ikke så har sikkerhed i noget - OG at låne venner penge er ofte en SKIDT ide

Vent lige og se om jeg skulle have glemt noget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan en person under 18 ikke låne en person penge privat, hvor man kan have en kontrakt derpå? Og kan de gives kontant betalt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - personer under 18 må ikke indgå gældsforpligtelser som du som også har kunne læse rigtigt mange gange i et par af dine tråde - det er sådan set blandt andet derfor man ikke må stifte virksomhed - så nej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

John er dit lånedokument ikke lidt tyndt? :)

Hvad med afdrag/tilbagebetaling?

En umyndig kan ikke stifte gæld, men her vender det vist den anden vej (ikke gældsforpligtelse).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

måske ikke tykt - men jeg skriver jo enten anfording /kortfristet hvor det jo ikke er nødvendigt med afdrag med mindre det ønskes (forestiller mig et enten lån eller alt betalt) - og ellers dato for udløb

Jeg forstod det som trådstarter over 18 skulle have givet lånet til en ven ud fra der stod - lån til en ven fra ligefyldt 18 til en under

ligeblevet18år:

Hej Amino,

Jeg søger en skabelon af et lånedokument med renter, og det er et lån til en ven. Kan man godt det? og nogen der ligger inde med noget?

-men  ja det er nok omvendt - og så mener jeg heller ikke en under 18 - uden forældres tilladelse - må give lånet til en over 18


Det er samme sag - den under 18 må ikke indgå aftaler af den art - så hans forældre skal i spil

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)