Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomheds form til mit behov?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Det tætteste jeg umiddelbart kan se at du kan kommer er at der enten købes et skuffeselskab - IVS eller ApS (selskab der allerede er stiftet og som har været uden aktivitet) og så indsættes en midlertidig direktør. Efter køb af har den nye ejer 14 dage til at registrere ejerforholdet i ejerregistret. Nu nævner du ikke hvad kort tid men overskrides denne frist så er der risiko for bøde (og den er ganske stor).

Hvad mener du fordelen er ved at købe et skuffeselskab i forhold til at stifte et nyt selskab?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Poulsen:
Hvad mener du fordelen er ved at købe et skuffeselskab i forhold til at stifte et nyt selskab?

Kun at det er hurtigt og enkelt i forhold til at holde den person i baggrunden som ikke ønsker at træde frem. Kan også opnås via stiftelse ved at lade en anden person end ejer stå som stifter. (Kan se at jeg ikke fik gjort min sætning færdig) ovenfor.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ved ikke om jeg har tolket det korrekt, men jeg læser trådstarters 2 første indlæg som om at der er talen om en meget lille virksomhed.

Er det tilfældet kan omkostningerne ved stiftelse og drift af kapitalselskab (IVS eller Aps) blive en forholdsmæssigt tung post.

Måske trådstarter kan uddybe dette forhold.

Herudover er der selvfølgelig overvejelsen om at vente med stiftelse indtil vedkommende der skal stå for det er klar. Hvad skal perioden op til dennes tiltrædelse bruges til, og er der alternative muligheder for at komme dertil uden forudgående stiftelse af virksomheden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Er det tilfældet kan omkostningerne ved stiftelse og drift af kapitalselskab (IVS eller Aps) blive en forholdsmæssigt tung post.

Enig Arguins. Min pointe var nu heller ikke at anbefale det ene frem for det andet. Kun at pege på at det oprindelige ønske ikke kan lade sig gøre - og så hvordan hun kan komme tættest på. Men ja - alle muligheder har en "omkostning" som ejer må vægte op mod hinanden....

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeres svar er for mig givende. Dejligt at i kommer med forskellige vinkler som hjælper mig til at se situationen fra flere sider.

Det er korrekt forstået at virksomheden forventes lille, dvs. en ejer og muligvis 1-2 ansatte men dette er uvist og hvis ud i fremtiden.  

Grunden til mine spørgsmål er, at personen som skal eje pt. ikke kan være en del af ejerfrohold i den kommende virksomhed. Det kan han dog i fremtiden, og tiden indtil da skal bruges til at "klar gøre" virksomheden så den kan åbne for indtjening den dag han er tilgængelig. Den "klargøring", med hvad alt dette indebærer (grossist aftaler, erhvervslejemål osv..), kræver et cvr. nr./virksomheds registrering.

Jeg har gennem terpet de forskellige virksomheds former og pilen, efter mit behov, peger uden tvivl på den personlige ejet virksomheds form, det er helt klart her de bedste muligheder og fordele ligger for denne virksomhed! Dilemmaet er så desværre, at det ser ud til, at en sådan ikke kan overdrages til ny ejer.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)