Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring og erstatningsansvar ved cykeludlejning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er ved at opstarte en forretning, der udlejer mountainbikes og laver guidede cykelture for turister. 

Er der nogle der kender juraen på området, i det tilfælde, at jeg har en kunde der styrter og kommer til skade på en af mine cykler. Bliver jeg stillet til ansvar for skaden, eller er det lejerens egen forsikring der gælder? Bør jeg tegne en tredjepartforsikring? Har spurgt ét forsikringsselskab, der siger at jeg ikke kan blive stillet til ansvar for at en kursist kommer til skade på én af mine ture, men vil gerne lige høre en second opinion. 

Bedste Hilsner

Tilmeldt 5. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Fra  Lighthouse Technology Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg har været på ture i USA underskrev jeg en aftale hvor jeg bekræfter udlejning og pris mm. og så var der en lille del hvor udlejer frasiger sig ansvar for ting og personskade i forbindelse med brug af det udlejede udstyr. USA har en lidt anden retskultur end vi har i DK, så det er ikke sikkert det er nødvendigt her, men kunne måske bruges hvis du i forvejen får kunder til at underskrive nogle terms. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke juraen, men jeg synes at alle steder jeg har været med aktiviteter så er det på eget ansvar. I svømmehallen, på legepladsen, skateparken osv. og når det kommer til de lidt mere ekstreme såsom bungeejump, gokart, klatrevægge o.lign. (ting der kræver hjelm/ekstra sikkerhedsudstyr) skal man typisk skrive under på at man deltager på eget ansvar og følger instruktørens vejledning nøje.

Lav eventuelt en "Sikkerhedsvejledning" og henvis til den i lejekontrakten.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)