Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slette mit navn fra en hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære læser.
Jeg står i den situation at mit navn er på en hjemmeside og at jeg ikke ønsker at står på siden.
Admin og webmasteren vil ikke slette mit navn og mener ikke jeg kan kræve det slettet.

Der står ikke noget som ikke passer, data er korrekte, jeg vil blot gerne tages af siden.

Hvad er mine rettigheder??
Kan det være rigtigt at jeg ikke kan få slettet mit navn?
Hvad siger persondataloven?

Nogen det kender dette område??

Mvh
Michael

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,
Jeg har prøvet at google dit navn, og får bla. disse infoer om dig, 
plus mange links, hvor der står noget data omkring dig og din person.

KROP-SIND-ÅND 

Jeg tænker at der måske er en advokat, som kan besvare dine konkrete spørgsmål her på Amino,
men du er nok nødt til at skrive hvilken side du ikke ønsker at være optaget på, dog skal du
huske at såfremt du blogger, og laver indlæg, så vil google kunne finde disse indlæg også,
medmindre at bloggen er sat op til nofollow på dine indlæg.


Du har også en facebookside, som også er med til at få dine søgninger frem, man kan vel sige at 
såfremt dem der linker til dig, og har data på dig, at såfremt det er helt irrellevant i forhold til deres 
hjemmeside, at du må kunne påberåbe dig at de fjerner dine data, men om du kan KRÆVE det, tør jeg desværre ikke svare på.

Jeg håber at der er en der kan hjælpe dig videre, rigtig god weekend.

Mvh. Per Eckert

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelAgerholm:
Admin og webmasteren vil ikke slette mit navn og mener ikke jeg kan kræve det slettet.

Men det kan du så godt = https://www.datatilsynet.dk/borger/sociale-netvaerk/det-maa-du-godt-offentliggoere/ 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er umuligt at svare på dit spørgsmål uden viden om teksten.

Hvis der f.eks. er tale om følsomme oplysninger, kan du kræve dem slettet, men du har en dårlig sag, hvis der er tale om almindelige tilgængelige oplysninger.

Det kan også blive op af bakke at få slettet oplysninger du selv har skrevet.

---

Ofte kan en advokat få indhold på en hjemmeside fjernet alene ved at rasle med sablen, da indhaveren af hjemmesiden hellere vil efterkomme kravet end at skulle bruge penge og tid på en retssag.

Alternativt kan du i visse tilfælde få fjerne siden fra google, så den ikke dukker op i søgninger på f.eks. dit navn.

https://support.google.com/websearch/troubleshooter/3111061?hl=da 

Mvh. Karsten Sønderup

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 46
Fra  Treemy ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Du kan formenligt ikke få fjernet dit navn, men mindre der er tale om usandt ting personen eller sitet skrive om dig. hvis de har belæg for det de skrive er der ikke så meget at gøre.

hvis der ikke er belæg for det de skrive omkring dig kan du køre en sag omkring injurier, dog skal du har nok rådfører dig med en advokat. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)