Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerlelejlighed og udlejning heraf - lejepriser?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg sidder med en ejerlejlighed i Valby på 47 m2. Ejendomsværdien er på 1,145 mio kr. Jeg ønsker i dette tilfælde at leje et af værelserne ud. Ved I hvilke forhold der gør sig gældende her ifht skat og fastsættelsen af lejen? 

Jeg tænker på 2000 kr om måneden - ønsker virkelig ingen sag med huslejenævnet! Virker dette fair? Hvorledes bliver man beskattet ud fra denne indkomst? er det også bare de 37% man nu engang får trukket fra sin egen løn?

Tilgiv mig for min ignorance

På forhånd mange tusinde tak!

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har et fradrag på 1 1/3 % af ejendomsværdien dog minimum 24.000 om året, så du kan umiddelbart leje det ud uden at betale skat. Du skriver ikke hvor stort det er, men 2.000 kr. for et alm. værelse i Valby lyder billigt.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit hurtige respons! 

Synes du at det er for billigt? hvordan betaler man skat hvis man overstiger de 24000 kr?  JEg mener; hvordan regnes det ud og hvor stor en andel af beløbet som overstiger de 24000 kr betaler man af?

Endnu gang skal du have tusind tak for din tid!

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv betalt over 4.000 for et værelse i kbh, så jeg tænker at 2.000 i Valby er billigt. Du kan eventuelt søge på andre værelser i området for at se hvad priserne ligger på.

Det som overstiger fradraget bliver beskattet som kapitalindkomst.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah ok! 

Så hvis jeg udlejer til under 24000 kr er det skattefrit. Gør jeg det  til over 24000 er det alm. skat der betales af det oversteget beløb. 

Ved du hvordan disse forhold gør sig gældende hvis du udlejer hele lejligheden?

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ikke selv bor der betragtes det som erhversmæssig udlejning. Så skal du lave regnskab og udfylde udviddet selvangivelse. Du kan så også bruge virksomheds- og kapitalafkastordningen men så skal du nok have en revisor ind over. Han vil også kunne vurdere hvad der bedst kan svare sig.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du kun udlejer et værelse gælder lejelovens bestemmelser om max husleje etc ikke.

Udlejer du hele lejligheden gør de.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)