Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tager SEO skade når jeg skiftet Wordpress theme?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino venner og SEO eksperter.

Jeg har en blog som er lavet med et custom Wordpress theme. Siden har altid haft et fornuftigt flow af google trafik, grundet en masse god tekst som google indtil nu har været god til at finde. Designet er dog ved at være forældet og virker ikke optimalt på mobile enheder. Derfor går jeg med tanker om at få lavet et helt nyt theme, med et layout som er mobil venligt. Siden vil altså blive helt redesignet men tekst-inholdet vil være nøjagtig det samme. Vil det skade min SEO meget hvis jeg skifter theme?

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

det er svært at svare på det.. 

themet i sig selv vil ikke skade seo men hvis du derimod for ringere indhold kan det  have en betydning..

themet plejer ikke at pille ved core delen af wordpress så det behøver du ikke at være bekymret for, me ndet er meget godt at kig efter noget der er semantic, hastigheds mæssigt god og måske handicap venlig, mobil  venlig theme

Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 99
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det komme helt an på hvordan du gør det.

Hvis du sørger for at bibeholde samme URL til dine blog indlæg og overfører alt tekst, så kan det som udgangspunkt kun gavne, især hvis det gør dit site mobilvenligt. Gør det ordentlig og jeg tror du får er boost i trafik 😊

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis ellers det nye tema er et velfungerende tema, så nej.
Et nyt tema vil normal ikke ændre URLs eller redaktionelt indhold.
Men..
Er det nye tema mindre responsivt og/eller har langsommere loadtid end det gamle tema, vil du kunne opleve negativ effekt.
Det samme gælder, hvis det nye tema giver ringere brugeroplevelser, som medfører dårligere konverteringsrate.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er, at det meget ofte påvirker dine placeringer i Google midlertidigt, når du skifter theme. Selvom du skifter til et theme der generelt er bedre ifht. SEO, vil du næsten altid miste lidt trafik i starten - men det plejer at komme igen inden for kort tid (et par uger eller maksimalt et par måneder).

I dit tilfælde vil jeg dog anbefale, at du skifter theme, da mobiltrafik i dag udgør en stor del af den samlede mængde trafik. Som udgangspunkt er responsive themes førstevalg, men i nogle tilfælde er det bedre, at køre med et mobiltheme og et theme til andre apparater (computere og tablets). Selv kører jeg med responsive themes på ca. 20% af mine sider og mobilthemes på resten, men fordelingen burde nok være 50/50 (jeg startede med at udvikle mobilthemes til alle mine sider...).

Fordelen ved et mobiltheme er, at du helt kan fjerne unødvendige elementer, hvilket gør loadtiden hurtigere og generelt holder tingene "mere simple". Ulempen er, at det ofte er vanskeligt at bruge cache-plugins, hvilket ellers er vigtigt for loadtiden. En anden ulempe er, at du ofte skal rette i begge temaer, når du vil ændre noget i designet.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er altid en risiko ved at ændre drastiske ting på ens website, ligesom at skifte et theme. Til en start skal du gøre op med dig selv hvorvidt dine nuværende placeringer fylder meget for din indtægt eller anden succes. Hvis dette er gældende, så kan du overveje afsætte ekstra tid eller resurser til at tilgodese dette i overflytningen. 

Normalt plejer sund fornuft, samt en fyldestgørende omgang 301 redirects gøre udslaget (I tilfælde af dine URL ændres). Læs eventuelt brugeranmeldelse, samt lav et par Google søgninger på det gældende theme før du tager den endelige beslutning. 

Held og lykke med det :-) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)