Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP, min forsendelse er blevet taget i tolden

Side 10 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Citat : " Hvis noget er for godt til at være sandt er det , det nok også ".

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Du skriver, at du har handlet som privatperson, og at du ikke driver virksomhed eller køb og salg.

Hvis vi, for et kort øjeblik, lader antagelser og spekulationer ligge, så handler sagen om en privat kunde som har bestilt en vare på nettet. Efterfølgende, ved levering, finder kunden ud af at varen ikke er som først antaget ie. det er kopier og derfor ikke den vare som kunden havde intention om at købe.

Hvis jeg sad i den modtagende ende af scenariet, ville jeg nægte modtagelse af pakken. Det er ikke den vare der er bestilt og derfor "gider jeg sgu da ik' ha' den".

Jeg ville være fløjtende ligeglad med trusler og fordringer og vedholde at have bestilt en vare, som efterfølgende har vist sig at være en forfalskning.

Så kan man diskutere frem og tilbage om hvem der har forudsætninger for at vide hvad bulkprisen er på Louis Vuitton solbriller. Som udgangspunkt kan man ikke konkludere at en vare er falsk fordi den er billig. Hvis LV har en politik om at prissætte deres produkter efter en eller anden snobbefaktor og ikke tillade "outlet-priser" eller at dumpe prisen for udgåede modeller eller 2. sortering eller hva' fa'n, så er det da deres egen butik at styre. Der findes masser af mærkevarer som sælges billigt - endda meget billigt -  så det er et temmelig akademisk/teoretisk argument, at en privat forbruger skal vide at LV briller er falske ved lav prissætning, mens Super Dry, Levi's, Michael Kors og alle mulige andre mærker sælges til procenter af RRP i forskellige situationer.

Hvis det var mig ville jeg nok være lidt sur, kræve mine penge tilbage fra forhandleren (held og lykke med det :-)  ) og ellers møde et evt. krav om erstatning fortrøstningsfuldt, og bede om rationalet bag at tillægge en privat forbruger, som handler i en netshop, forudsætninger for, på baggrund af oplysninger i en salgsannonce, at kunne identificere brud på lovgivningen.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

M.S.

Sikke da en omgang vrøvl du kommer med! 

Ingen hverken jurister, dommere, LV eller for den almindeligt tænkende mennesker vil tror på at en privatperson køber 50 par solbriller uden at have intention om videresalg.  uanet hvad du mener er dette et forsøg på at importere kopivare, hvilket ikke er lovligt og strafbart.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tambou.dk:

Han vil ikke ryge nogen steder ved at nægte ethvert kendskab til pakken. En anden kan jo have bestilt i hans navn.

Det der vil ske er at Post DK vil returnere pakken, hvis afsenderen har betalt for den service - alternativt vil de destruere pakken.

Vores trådstarter vil ikke høre mere - hverken fra LV, Skat eller Post DK, for ingen af disse har en sag når trådstarter nægter kendskabet til pakken.

Du har tilsyneladende ingen konkret dokumentation til at mene det modsatte, siden dit bedste udfald er et personligt angreb - fri os fra dine fornemmelser, dem kan trådstarteren ikke bruge til noget som helst.

Det er rigtigt at vi ikke kan handle på trådstarterens vegne, men det må være rimeligt at han på dette forum kan få et overblik over de muligheder han har at vælge imellem.

Bid mærke i at ingen har kunnet dokumentere at mit råd vil få nogensomhelst konsekvenser for trådstarteren - men det flyver med påstande...

Se evt. V-11-05 - Chanel og Louis V mod Analiza Medgyesi

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hvordan ved du at det er et forsøg på at importere kopivarer? Og hvordan er du så sikker at du lægger ud med at beskylde mig for en omgang vrøvl????

Det eneste, der kan læses ud af de opgivne oplysninger er en intention om at købe 50 par solbriller. Her var stk-prisen på DKK76,- hvilket i nærværende pøbeldomstol "i hvert fald er alt for lavt og så skulle han også bare have vidst at det var kopivarer" hvad skulle stk-prisen have været for at en privatperson kan være sikker på at det er den ægte vare? Det kan du ikke svare på, fordi den værdi ikke kan fastsættes, fordi det er et skøn.
Jeg prøvede at undgå antagelser om intentioner i mit indlæg. Det er muligvis naivt/dumt/uoplyst at bestille en vare til en meget lav pris, men der er ingen lov der forbyder naivitet, dumhed eller mangel på oplysning. For en CVR- og importørregistreret virksomhed gælder andre regler, og ikke mindst forvaltningsmæssige regler for skøn.
Det er da ganske muligt at flere mener at vide, at intentionen har været at købe 50 par LV briller til DKK3800,- med henblik på videresalg, men den viden er baseret på antagelser og tillagte motiver. Den slags kan man typisk ikke dømme privatpersoner med her i retsstaten.

Hvad jurister, dommere, LV eller almindeligt tænkende mennesker TROR er naturligvis sindsygt interessant, men sjældent noget godt grundlag for en domfældelse, medmindre de assisteres af håndgribelige beviser som eks. et bevidst kriminelt fortsæt.

 

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes sager hvor sagsøgte frikendes fordi personen er intetanende eller decideret uvidende.

Det er samme tilfælde her.
Tag du hellere og få fat i en advokat, fortæl hvad der er sket og efterfølgende gør det samme med forbrugerrådet. De skal nok give dig de bedste råd.

Du har jo virkelig handlet naivt, dumt og uvidende.

Uanset hvad der sker i sagen, så hold os opdateret da udfaldet selvfølgelig er interesserant for tråd deltager.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Krogfelt Hansen:

Der findes sager hvor sagsøgte frikendes fordi personen er intetanende eller decideret uvidende.

Det er samme tilfælde her.
Tag du hellere og få fat i en advokat, fortæl hvad der er sket og efterfølgende gør det samme med forbrugerrådet. De skal nok give dig de bedste råd.

Du har jo virkelig handlet naivt, dumt og uvidende.

Uanset hvad der sker i sagen, så hold os opdateret da udfaldet selvfølgelig er interesserant for tråd deltager.



Hvilke sager med produkter i disse mængder er blevet frikendt?

 - I denne sag er du utvivlsomt, at erhvervsmæssig import kan sandsynliggøres. Se evt sagen mellem Martin Blomqvist og Rolex

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den væsentlige forskel er, at køber i Rolex-sagen var bevidst om at han købte en kopivare, det vedkendte han fra starten.

I sagen her oplyser køber, at han ikke har været opmærksom på, at han købte kopivarer.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

rådfør dig med en advokat for en sikkerheds skyld og hvis du er heldig, sker der ikke yderligere i den sag.
I den str orden tror jeg ikke at LV gider gøre en masse ud af det, udover en symbolsk bøde og at de bliver destrueret. Samtidigt skal du også oplyse hvorfra at disse er modtaget osv, da de så kan gå efter en "større fisk"

Slå koldt vand i blodet og afvent hvad det næste trin bliver.

Tilmeldt 13. Jul 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Det er mig der er trådstarter.
Jeg slog kold vand i blodet, og hat gået og ventet, og i dag kom brevet så for Njord advokaterne.

De har stillet et erstatningskrav på 30.000 som er et forlig, og som skal betales inden 14 dage.

Sagen er, at det kan jeg ikke. Og de skriver at gør jeg ikke det, så kommer der renter på.
Jeg kan derimod betale 5000kr, da jeg kan låne dem af min far.

Jeg har tænkt mig at ringe til dem i morgen og forklare dette.


Skulle der nu sidde en advokat her inde, som har lyst til at rådgive mig, og bruge 5min, vil i så ikke være sød at kontakte mig på nr 50252192. Har virkelig brug for hjælp.

Side 10 ud af 11 (102 indlæg)