Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsekvenser for upassende filer på min server?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en dedikeret server, og sælger gaming servere hvor de får FTP adgang til deres servere. Men kom til at tænke på, hvad nu hvis de lagde upassende/kriminelle filer derind, og bruger det som kriminalitet. Kan det så få konsekvenser for mig? eller sker der ikke noget?

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvad der står i jeres kontrakt og hvilke handlinger du foretager når der kommer klager og om du gør nok for at sikre der ikke er nogle ulovlige filer på din server mm.. du som hosting udbyder har også et ansvar for at opretteholde loven.

du kan ikke have en åben server hvor folk kan upload hvad de har lyst til uden at du står til ansvar .. hvis det er det, du tænker på .. 

Tilmeldt 5. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Fra  Lighthouse Technology Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

WebDirect:

Det kommer an på hvad der står i jeres kontrakt og hvilke handlinger du foretager når der kommer klager og om du gør nok for at sikre der ikke er nogle ulovlige filer på din server mm.. du som hosting udbyder har også et ansvar for at opretteholde loven.

du kan ikke have en åben server hvor folk kan upload hvad de har lyst til uden at du står til ansvar .. hvis det er det, du tænker på .. 


Jeg ved ikke om jeg er helt enig med dig. Hvis der i kontrakten står at det er forbudt at uploade ulovligt/stjålet materiale, og at det kan fjernes uden varsel af hosten, så har jeg svært ved at se at det kan få nogen konsekvenser for hosten. Det er klart at hvis det mod forventning bliver the nye piratebay, så er omfanget af en sådan karakter at der bør skrides ind fra hosten. Men hvis der bliver lagt et billede/lyd/gaming mod op, som vedkommende ikke har rettighederne til, er der jo ingen der forventer at hosten skal tage sig af det.
Hvis jeg var dig ville jeg scanne filerne for noget du ved kan være problematisk automatisk, og så rette henvendelse til brugeren. Og så ville jeg fokusere på min forretning  :) 
Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :


Det er netop det jeg skriver.. der skal være en kontrakt og du skal også bevise at du ikke blot ignorere det men tager det seriøst og de nødvendige tiltage for at sikre der ikke kommer skidt på din server... når/hvis du bliver sagsøgt at kæmpe amerikanske virksomheder så skal du have dit på det rene .. just my 2 cent.

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i det med kontrakten.

Jeg mener dog helt generelt at du ikke kan holdes ansvarlig for hvad andre 'misbruger' de ting du stiller til rådighed.
F. eks har der været en del sager med advokatfirmaer som sender 'regninger' ud til personer med krav om betaling af brud på copyrightloven. De har ingen sag fordi de ikke kan bevise at det er ejeren af internetforbindelsen som har brudt loven og hentet filmen - det kan kun se det er sket fra IP addressen.

Samme bevisbyrde burde forekomme i dit eksempel, i.e. de kan kun se der ligger ulovlig materiale på din IP addresse - ikke at det er dig som har plantet det der. 

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan desværre ikke bruge samme analogi her, ..Anyhow rådføre sig med en ekspert ..det er bedst ..

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

100% enig i at rådføre sig med en expert er en god ide :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)