Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analytics vs Kontrolpanelet i Prestashop - hvem har ret?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har opsat Google Analytics på min webshop til at holde styr på antal kunder mfl. Det samme gør Prestashop selv inde på kontrolpanelet.

Sagen er dog den, at de viser to vidt forskellige tal. Prestashop viser ca. det dobbelte antal hits af hvad GA viser.

Hvilken en skal jeg stole på, og er der en forklaring på dette?

Mvh.

Mynewart.dk

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

prestashop kan du ikke regne med 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Stol på analytics. Særligt hvis du har slået bot filtrering til i google analytics, så vil forskellen blive stor.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for jeres svar.

Jeg stoler på GA :). Tænkte bare, at Prestashop egentlig burde have mest styr på antallet, idet de er den "direkte kanal". :)

Mvh.

Mynewart.dk

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er den gal igen :)

GA viser ca. det dobbelt antal Google-besøg som Prestashop selv... Kan jeg stadig stole på GA, nu hvor rollerne er byttet om? :)

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

mynewart.dk:

Nu er den gal igen :)

GA viser ca. det dobbelt antal Google-besøg som Prestashop selv... Kan jeg stadig stole på GA, nu hvor rollerne er byttet om? :)

Vælg en af dem du stoler på og hold dig til den. Personligt ser jeg altid kun på GA tal. MEN begge kan godt have ret, det er bare forskellige måder de tæller på og den ene filtrere måske intet fra hvor den anden filtrere en masse fra. 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt sikkert Google Analytics der er mest præcis.

Du burde lige tjekke, om du er kommet til at ligge Google Analytics kode ind to steder på shoppen. 
Det sker tit, hvis du f.eks både ligger det ind via det plugin der er udviklet til PrestaShop + det bliver lagt ind i hardcoded (i header eller footer).

Mvh.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 04:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Der skulle gerne kun være en Google Analytics kode på shoppen. Førhen viste Prestashop faktisk flere Google-visninger end GA, men nu er det omvendt. Det er ikke altid det dobbelt, men svinger mellem 30-100% flere på GA i forhold til Prestashop selv.

Jeg håber, at GA viser det korrekte :)

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil altid være den lokale analytics (den i prestashop) der viser det mest præcise -> dvs. det HELT præcise.. Du kan ikke regne med google analytics hvis du vil have de præcise tal (jeg fortæller altid folk at google analytics er dødt.. det eneste du kan bruge det til er hvis du bruger det sammen med adwords). Grunden til dette er at det er dine besøgende SELV (deres browser) der er ansvarlig for at kontakte google og sige: "hey jeg besøger denne side".. Idag er det sådan at de fleste ad-blockers blokerer for adgangen til google analytics. Hvis jeg f.eks besøger din shop, vil du INTET se i google analytics. Det er ikke teknisk muligt at snyde den analytics der er indbygget i shoppen så den er fuldstændig præcis - hvis andre fortæller dig andet forstår de ikke de tekniske detaljer :)

Edit: eftersom det indbyggede analytics system logger samtlige adgange til dit site kan du i de data også se traffik fra crawlers.. denne traffik vil google analytics automatisk sortere fra for at give et mere retvisende overblik. Måske kan du i den indbyggede selv filtrere de crawlers fra som ofte crawler dit site for at få det helt præcise overblik..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)