Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CNC produktion

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :)

Jeg har designet et møbel af CNC skåret birkefinér, som jeg på nuværende tidspunkt får skåret i Danmark og i træ fra en dansk forhandler. Jeg samler selv møblet og laver finish. Men det er simpelthen for dyrt (træet, skæringen og de arbejdstimer jeg lægger i det) så jeg overvejer at få det produceret udenlands. Min tanke er Polen eller andre steder hvor materialerne og skæringen er billigere, men hvor det stadig kan betale sig med fragten lagt oveni. Det kan dreje sig om enten kun at outsource skæringen, eller at outsource hele processen hvor de så også samler, sliber og lakkerer for mig. Er der nogen der har erfaring med sådan noget, har nogle kontakter eller andet nyttig info til mig? Så vil jeg være meget taknemlig! 

Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hulrtor,

Det er fedt med dette forum hvor man kan hjælpe hinanden lidt på vej, der er alt for mange der holder på sine forretnings hemmeligheder, hvorfor ikke dele og hjælpe hinanden på vej!!

Unoimage i Ikast, arbejder med sourcing, det ser umiddelbart ud til at de kun arbejder inden for tekstiler, men har ladet mig fortælle at de har kontakter til alle typer af forsyningsled. Kender i hvert fald en der har fået fremstillet træemner i Polen hvor det var unoimage der formidlede kontakten.

Men måske kan du også hjælpe mig den anden vej.

Jeg vil gerne høre hvor du får cnc skåret dine birkefiner produkter, jeg skal have fremstillet et cncskåret produkt, og gerne i Danmark. Grunden til at jeg gerne vil have en dansk producent er fordi jeg gerne vil have tæt kontakt med produktionen her i starten og udviklingen af produktet.

Så rykker jeg måske også produktionen til polen senere...

Håber det giver pote!

Jeg syntes det er fedt man hjælper hinanden, så hvis du tænker det samme, så syntes jeg det kunne være lækkert at du delte det produktions sted du kommer frem til.

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Forumfiction, 

Jeg får det pt skåret hos nogle arkitekter der har en CNC maskine, men de tager desværre normalt ikke sådan nogle projekter som mine ind, det er kun fordi jeg har en kontakt derinde. Men check Cutlab ud, de har en CNC fræser og sælger den slags service.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hulrtor:
Jeg får det pt skåret hos nogle arkitekter der har en CNC maskine

Det lyder ikke ligefrem som jordens billigste løsning du bruger.  Du bør nok undersøge hvad priser du kan få andre steder i DK på både CNC arbejde samt træ.  Alternativt få træet leveret fra f.eks en svensk eller finsk leverandør, prisen på træ er vel også stærkt afhængig af hvad mængde du køber hjem.  

Ja lønnen er en anden i polen, men de har også en helt anden kvalitetsopfattelse, så det kan hurtigt give problemer mht. kvalitet og eller leveringstid.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)