Der er flere eksempler på det ... Et godt eksempel er Wikipedia. Man kan ofte finde sider der, som lige er oprettet og som absolut ingen tekst har endnu - udover en overskrift. En ellers helt blank side, som alligevel - på grund af sitets enorme autoritet, ranker i toppen af Google. Et andet godt eksempel er, hvis du overtager et domæne, der allerede har en høj autoritet. Hvis du så starter forfra på det, knalder et par tynde sider op - uden noget særlig indhold, så vil du have ret let ved at ranke på dem. Et tredie eksempel er, hvis du benytter agressive metoder til linkbuilding - køber, bytter dig til og automatiserer linkbuoldingen - så kan du (stadig) godt opbygge en stærk autoritet, som kan give dig gode rankings næsten uden indhold. I de to sidste eksempler kan autoritet dog hurtigt forsvinde igen. Google er blevet meget bedre til, i de senere år, at filtrere den slags ud. Det sker bare ikke altid så hurtigt, som man kunne håbe på, hvilket vi ofte ser indenfor PPC-branchen (Porn, Pills and Casinos). Alt dette skal ikke misforstås derhen, at jeg ikke anbefaler, at man skriver gode tekster. Det gør jeg helt bestemt! Både fordi gode, engagerende og opsigtsvækkende tekster kan være med til, at skabe naturlige links - fordi folk linker spontant til ting de synes er godt, nyhedsværdigt eller provokerende nok, men endnu mere vigtigt fordi du naturligvis ikke får spor forretningsmæssigt ud af, at sende folk hen på en halvtom side. Desværre oplever jeg tit, at selv store virksomheder spiser kunderne af med tekster, som man ville dumpe på til en prøve i 5. klasse. Se f.eks. de to nedenstående eksempler fra selveste Google. Det er sgu, mildt sagt absurd så ringe det er skrevet - og alligevel går deres forretning jo meget godt :-) |
De er vist ikke så kritiske i skolen, som da jeg gik der, så hvem ved :D Men det giver mening, mange tak.