Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dublicate content

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan høre på dine kommentarer, at det nok er bedst for dig bare at køre videre med en masse duplicate content. Så må du jo lære selv :-)

Jeg har ved flere lejligheder holdt foredrag med netop Matt Cutts og i paneldebatter med ham, offentligt diskuteret netop Duplicate Content. Det du skal forstå er, at Matt Cutts opgave var (han er ikke ansat på Google mere), at lave en god søgemaskine. Google er ret god til det, herunder også at filtrere det (bl.a. DC) ud, som de ikke ønsker at vise. Så han har ret - for Google er det ikke det store problem. De løser det, så deres brugere bliver glade for søgeresultaterne. MEN, Googles opgave er IKKE at markedsføre din virksomhed, så spørgsmålet er, om deres filtrering gavner dig. Gæt selv ... :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

isos.dk:
Som forudsagt er der to "eksperter", der lige præcis er i branchen, som siger det selvfølgeligt er et stort problem.

Endnu to fejl fra din side.
1. Jeg er ikke i SEO-branchen.
2. Jeg siger ikke, at trådstarter har et stort problem.

Til gengæld anfører jeg gerne, at det er et problem, at du lukker vrøvl ud og giver trådstarter dårlige råd.

Dit argument synes at være:
Folk, som har forstand på det de snakker om, er sandsynligvis også dem, der svarer.
Det er en fin forudsigelse - den holder heldigvis tit - det er nemlig sådan vi hjælper hinanden.

isos.dk:
Et par usammenhængende anekdoter overbeviser ikke mig.

Glimrende, så lever du bare trygt videre i din egen virkelighed.

isos.dk:
Hvor er beviserne?

isos.dk:
Hvor er data?

Jeg har ikke selv været involveret i test, men de rådgivere, jeg plejer at stole på, fortæller at de har testet.
De holder sjovt nok deres data og målemetoder for sig selv, da de helst ikke vil forære konkurrenterne de resultater, som de har brugt tid og penge på.
Jeg kan konstatere, at de råd, jeg har fået tilsyneladende har virket.
Derfor hælder jeg til at stole på disse menneskers "anekdoter" gennem en lang årrække.

Dertil kommer, at Mikkels beskrivelse af søgemaskinens logik, giver mening i mit hoved.

Venlig hilsen

Hans

Fra Skanderborg, Galten
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Jeg har  ikke givet nogen råd overhovedet. Jeg spørger blot  om duplicate contet i en produktbeskrivelse virkelig er så slemt som det gøres til. Jeg håbede eksperter kunne svare på det og dem der svarede med råd må jo være eksperter :)

Jeg savner bare data der består af andet end anekdoter. "De rådgivere jeg plejer at stole på" er bare en anedokte - der er jo ikke noget konkret i det. Når nu brugerne/køberne forventes at bruge tusindvis af kroner så må nogen da kunne bevise at tingene fungerer.Jeg kender til eksempler på det modsatte hvor tusindvis af kroner er spildt.

"Internet eksperten" deMib Svendsen interesserer mig ikke synderligt. Synes de meste han skriver er varm luft; altid ukonkret, men jeg gider jo heller ikke læse det så jeg har måske gået glip af gulhornene.

www.isos.dk- IT support

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

isos.dk:
Jeg har  ikke givet nogen råd overhovedet. Jeg spørger blot  om duplicate contet i en produktbeskrivelse virkelig er så slemt som det gøres til. Jeg håbede eksperter kunne svare på det og dem der svarede med råd må jo være eksperter :)

Det er i det hele taget slemt på den her måde: Du får ikke de placeringer du har brug for. Det er det værste, for så går du glip af salg. I ekstreme tilfælde kan du sikkert risikere værre, men i det store hele: manglende placeringer = manglende salg.

Tag det billede her, der illustrerer det meget godt. 

isos.dk:
Jeg savner bare data der består af andet end anekdoter. "De rådgivere jeg plejer at stole på" er bare en anedokte - der er jo ikke noget konkret i det. Når nu brugerne/køberne forventes at bruge tusindvis af kroner så må nogen da kunne bevise at tingene fungerer.Jeg kender til eksempler på det modsatte hvor tusindvis af kroner er spildt.

Det er stadig mere konkret og brugbart end dit "jeg tror..." at have et "vi er meget sikre på...", hvilket de oftest har.

isos.dk:
"Internet eksperten" deMib Svendsen interesserer mig ikke synderligt. Synes de meste han skriver er varm luft; altid ukonkret, men jeg gider jo heller ikke læse det så jeg har måske gået glip af gulhornene.

Du kan jo ikke forholde dig til noget folk skriver, hvis du ikke læser det alligevel.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

isos.dk:
Når nu brugerne/køberne forventes at bruge tusindvis af kroner så må nogen da kunne bevise at tingene fungerer.

Ja - når jeg har købt SEO, har jeg da stillet krav om resultater. De, som har givet mig gode resultater, stoler jeg også på, når de giver gode råd.

isos.dk:
Jeg kender til eksempler på det modsatte hvor tusindvis af kroner er spildt.

Ja - det gør jeg også. Der er masser af utroværdige SEO-folk derude. Det gør ikke de troværdige utroværdige... eller gør det?

isos.dk:
Jeg spørger blot  om duplicate contet i en produktbeskrivelse virkelig er så slemt som det gøres til.

32 sekunder på Google gav mig dette resultat fra en - må man vist sige - pålidelig kilde:

https://support.google.com/webmasters/answer/66359?hl=en

Hvis du søger mere, vil du sikkert finde mere overbevisende dokumentation fra andre troværdige kilder.

Jeg beklager meget, at jeg tolkede tonen i dit første indlæg som negativ over for, folk som måtte svare.

Det er til gengæld også min opfattelse, at alle andre end du i denne tråd har bidraget til, at trådstarter er blevet klogere på det, der spørges til.

VH Hans

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne her billedet tekst er lavet i word paint , jeg er ikke eksperter erkender det er første gang jeg har prøvet og fandt udad det efter et stykke tid ikke engang ½ time gik der for mig 

nu er jeg ingen grafiker men dette her er teksten som gentager sig igen og igen siden , det burde være indenfor overkommelig budget at få en god til at lave nogle tekster i billederne og måske er du bedre end mig ,jeg er ren amatør og hvis jeg prøver lidt mere ser det lidt flottere ud 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

isos.dk:

Jeg har  ikke givet nogen råd overhovedet. Jeg spørger blot  om duplicate contet i en produktbeskrivelse virkelig er så slemt som det gøres til. Jeg håbede eksperter kunne svare på det og dem der svarede med råd må jo være eksperter :)

Jeg savner bare data der består af andet end anekdoter. "De rådgivere jeg plejer at stole på" er bare en anedokte - der er jo ikke noget konkret i det. Når nu brugerne/køberne forventes at bruge tusindvis af kroner så må nogen da kunne bevise at tingene fungerer.Jeg kender til eksempler på det modsatte hvor tusindvis af kroner er spildt.

"Internet eksperten" deMib Svendsen interesserer mig ikke synderligt. Synes de meste han skriver er varm luft; altid ukonkret, men jeg gider jo heller ikke læse det så jeg har måske gået glip af gulhornene.

Tja - måske skal du angribe din egen tvivl fra en anden vinkel? Prøv at spørge dig selv, hvorfor Google i samarbejde med andre søgemaskiner har brugt og bruger enorme ressourcer på at udvikle, promovere og justere Canonical URL Tag, hvis ENESTE formål er at undgå duplicate content i indeks? Jeg kan hviske dig i øret, at årsagen i hvert fald ikke er for at tækkes SEO folk.

Det ville da være umådeligt lækkert, hvis duplicate content ikke var et problem - især for os, der arbejder med SEO. Det ville jo frigøre os til at være mere kreative i stedet for at skulle bruge oceaner (virkelig) af tid på at rette op på webbureauers fejl og webmasteres ditto.

Det er fair, at du ikke har nogen synderlig interesse i SEO - og som følge deraf heller ingen synderlig viden om det. Men uanset din tro: Duplicate content er et problem.

Måske denne kan hjælpe? Duplicate content forklaret

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

isos.dk:
"Internet eksperten" deMib Svendsen interesserer mig ikke synderligt. Synes de meste han skriver er varm luft; altid ukonkret, men jeg gider jo heller ikke læse det så jeg har måske gået glip af gulhornene.

Så, du gider ikke læse det jeg skriver, men mener alligevel at det jeg skriver er varm luft? Det hænger jo ikke rigtig sammen - det burde selv du kunne se :-)

Jeg har ved masser af lejligheder dokumenteret konsekvenserne af duplicate content, men når du ikke vil læse det, hvordan kan du så forlange dokumentation?

Jeg tror bare vi skal lukke denne tråd her, for der er jo helt tydeligt ingen interesse I at få svar. Ja faktisk må jeg sige, at det er temmelig uforskammet, at spørge om gode råd her, og når man så får dem - helt gratis, fra folk der ellers tager mange penge for den slags, så bare KRÆVE at få beviser for de gode råd man kommer med. Helt ærligt, hvad fanden bilder du dig ind?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

isos.dk:

Hvorfor al det besvær

"SEO eksperterne" vil nok rådgive dig  at hyre en ekspert   - og den der giver rådet er nok lige præcis ekspert - til at skrive nye pga "duplicate-content", som er en virkelig slem slem ting.

Lidt logisk tænkning: Hvis en webshop sælger den samme dims som 100 andre webshops hvorfor skulle beskrivelserne ikke være identiske? Det er jo producenten af dimsen der har skrevet beskrivelsen. Hvis google er så smart så ignorerer den lige netop duplicate-content i en webshop fordi de giver god mening at ignorere det i en produkt beskrivelse.

Hvis du bruger samme produktbeskrivelse som 100 andre, deltager du i bedste fald i et tilfældigt lotteri om hvilket af de 100 ens resultater, Google vælger at vise.

Tag en chance, vind en bamse, som de siger i det omrejsende tivoli. 

I virkeligheden er det ikke et lotteri, fordi de ca. 99 af resultaterne sorteres fra på grund af andre af Googles rankingsignaler, så kun det mest autoritative site / den mest autoritative underside vinder det spil. 

Har du en unik tekst, får du en ekstra chance. Selvom du ikke er lige så stærk på de andre parametre, kan du blive vist lige nedenunder det første resultat, som det næst bedste dokument om emnet, der er søgt på. 

Dertil kommer fordelene ved en unik tekst med masser af gode LSI keywords: Måske kan du opnå at lave en tekst, som Google finder endnu mere præcis i konteksten og i hvert fald får du mulighed for at ranke på alternative long tail søgninger, som de 100 andre ikke rammer, fordi de simpelthen ikke bruger de ord, som du har skrevet.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 163
Fra  Techstore Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Som så mange andre har skrevet vil det nok give lidt problemer.
Nu er jeg ikke ekspert på SEO, men har læst en del fra to herre på tråden :-)
Jeg tror man skal sætte sig en strategi for sit firma, og finde ud af hvad der skaber det bedste salg. Vil måske sige lidt provokerende at google måske ikke er så vigtigt..
Så vil nogle sige: Det er jo gratis trafik!
Ja & nej. Hvis du selv kan optimere er det, men hvis du skal betale dig fra det er det jo ikke. Så er spørgsmålet om ikke den udgift er bedre givet ud på Facebook, pricerunner, affilliate m.m. Det må absolut være det vigtigste som firma og få mest valuta for kronerne 😊
Og det begynder klart nok at blive svært at skrive en unik tekst til et produkt det forhandles af mange shops.
Og skal man lave den så unik at det ikke give "mening" for kunden, for at presse google?
Og køber kunden så produktet?
Mit råd vil være og optimere som nævnt af andre, men veje det lidt op mod andre løsninger. Find det det virker for din forretning.

Mvh. Lasse

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)