Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Del sælger mellem to virksomheder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer

Vi er to IVS'er som hver især har et behov for en tilknyttet sælger. For øjeblikket vil en sælger på halv tid for hver af virksomhederne dog være mest optimalt. Virksomhed 1 har en tilknyttet sælger men ønsker at dele sælgeren med virksomhed 2 og derved dele omkostningerne. Det skal i øvrigt siges at medarbejderen er helt indforstået med denne fordeling. 

Vores umiddelbare løsning er at Virksomhed 1, som har medarbejderen, sælger medarbejderen som konsulent til virksomhed 2, som så kan modtage "sælger konsulentydelser". På den måde kan virksomhederne undgå dobbelt administration, og virksomhed 2 kan kompensere virksomhed 1 for halvdelen af administrationsomkostninger, som et led i konsulentaftalen. 

Vi har dog svært ved at gennemskue de skatte og personale relaterede forhold. Er det lovligt at virksomhed 1 sender medarbejderen som konsulent, når det egentlig er virksomhed 2 som agerer leder for medarbejderen 50% af tiden? Og bliver virksomhed 2 beskattet anderledes end hvis sælgeren var ansat på deltid?

Jeg ved der sidder en masse kloge hovedet derude - så jeg håber nogen har lyst til at dele jeres tanker om ovenstående!

På forhånd tak! 

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 04:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har selv stået i en lignende situation. Det blev dog aldrig helt aktuelt. Men havde fat i fagforeningen den gang. Der skal være 100 % styr på forsikring, hvem aflønner hvornår eller betaler firmaet, hvor personen er ansat, det hele og så sender faktura på de timer vedkommende er i andet firma. Mener også det skal indgå i kontrakten, evt som et tillæg :-)
Håber det giver lidt mening og kan bruges til noget :-)

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Tilmeldt 4. Jun 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Nicolai! Så hvis virksomhed 1 har sælgeren ansat, forsikret, udbetaler løn og virksomhed 1 så sender en faktura til virksomhed 2 for konsulentydelser svarende til arbejdsindsatsen for sælgeren, så burde det gå i orden? Vi  er ved at lave en kontrakt for samarbejdet og tillæg til sælgerens ansættelseskontrakt, men vi skal lige være sikker på at det overhovedet er lovligt inden vi formulerer kontrakten :) 

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så meget er jeg desværre ikke inde i det,, da jeg var sælger der skulle "deles" mellem to butikker. Men som jeg forstod det på fagforening, er det helt i orden, så længe alle parter er enige om det. Men for alles skyld, så dobbelt tjek med forsikring.

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)