Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klogt spørgsmål vedrørende PSO afgift

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Om spørgsmålet så er så klogt vil jeg lade andre vurdere...det skulle lige hente et par ekstra læsere...

Men der er en EU dom der siger at PSO ordningen er ulovlig i nuværende form. Den siger at hvis vi opkræver en ekstra afgift over el regningen for at dele det ud til vindkraft, så skal alle vindmølle parker i EU have adgang til pengene.

Regeringen vil nu undlade at dele pengene med EU ved at fjerne PSO afgiften fra El regningen og så hæve skatten!!! Jeg tror altså ikke helt vores politikere har forstået EU dommen og hvordan EU ret fungerer.

EU er ligeglade med hvilken afgift der er på vores skattesystem i dette tilfælde hvordan vi inddeler vores el regning! DE siger vi ikke må give statstilskud til danske vindmølle ejere uden at give den samme tilskudsmulighed til vindmøller i alle andre EU lande.

STOP TILSKUD til vindmøller og solceller (som det jo også gælder). I politikere skal ikke finde på nye skatter for at lukke hullet, i skal stoppe den ulovlige støtte!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vist bare misforstået. Det som kommisionen allerede i 2014 meddelte den forrige regering var at det var ulovligt at trække det via elregninger da det dermed diskriminerer udenlandske virksomheder, fordi udenlandsk produceret elektricitet også pålægges afgiften, uden at den udenlandske el-producent af den grund får adgang til de støtteordninger, PSO-afgiften finansierer.

De har mig bekendt ikke talt om forbud mod statstilskud til vindmøller, som mange lande i EU har - de vil bare at det skal være danske skatteydere eller andre opkrævningsformer - der skal hente pengene. Det må ikke pålægges elekstricitet som en udgift - en slags ekstra "told" for udenlandsk produceret strøm

EU kommisionen ser det som diskriminerende afgifter i forhold til traktatens artikel 30 og 110 som netop er diskriminerende og ikke noget med at man ikke må støtte vind eller hvad man vil - over finansloven - vi må ikke lægge egne afgifter på ting vi importere fra EU - som netop er told og afgifts frit og de var jo planen fra forrige regering (måske utilsigtet) af el producenterne skulle betale den grønne omstilling - og så måtte afkræve beløbet af forbrugerne

De danske el producenter får pengene igen so to speak - og kan dermed omstille til grøn energi - det gør de udenlandske der sælger masser af el i DK ikke

Ud over DK er også svensk og tysk PSO afgift kritiseret og skal ændres for ikke at enden mod traktatbrud/dom

Jeg har intet sted set EU udtale sig om forbud mod via finansloven at støtte grøn energi - bygge broer eller A kraft hvis det var det en regering ville

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)