Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retur - sker det ofte

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Svebølle
Tilmeldt 17. Apr 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Iværksættere 

Vi er en lille nystartet webbutik og fysisk butik på Sjælland, der sælger kvindetøj til Plus Size kvinder. 

Nu har vi været i gang i ca. en mdr. - og har nok haft mellem 25-35 nethandler. (Det går faktisk ret godt). 

Vi har nu oplevet, at ca. 5-6 (måske 7) af disse, har sendt deres varer (tøj) retur - er det normalt?

Er det bare et vilkår, når man har netbutik? - Er der andre, som har prøvet dette? -

hvordan forholder I jer til disse kunder.

Senest har jeg fået en kjole retur, som tydeligvis er prøvet (Kunden har været lidt en for stor størrelse) og nu er stoffet strukket i syningerne. 

I vores fysiske butik går kunderne tilfredse ud af døren - og vi har ikke haft en eneste klage eller retur i den forbindelse. - derfor undrer det os, at folk sender deres tøj retur, som de har købt på nettet. - det er jo ret omkostningstungt for os med de returomkostninger, når vi bare er en lille butik.  

Håber, I vil bruge lidt tid på at svare, hvis I har oplevelser i den forbindelse. - Gode råd modtages gerne. 

Mvh

Christina

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er almindeligt ved e-handel med tøj at en stor procentdel sendes retur.

Hvis kunden har beskadiget produktet er du selvfølgelig ikke forpligtiget til at tage varen retur, men hvis der er tale om et billigt produkt, kan det sjældent betale sig at  afvise at tage varen retur, da det ofte medfører dårlige anmeldelser online. F.eks. på trustpilot og/eller facebook.

Du bør indregne et buffer i dine priser, så du har råd til yde en god service over for dine onlinekunder.

Det er også vigtigt ikke at hænge sig for meget i resultatet af den enkelte handel. Det vigtigste er at din webshop som helhed giver et tilfredsstillende resultat.

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Betaler i for kundens fragt retur ?

Hvis kunden har valgt en forkert størrelse, må de selv betale hos mig. Er det mig som sender en forkert varer, er det mig som betaler.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør i noget for at "forebygge"?

F.eks. grundige størrelsesguides og gode beskrivelser hvis et mærke eller en bestemt model er lidt større/mindre end normalt? Beskriv gerne alt lige fra stræk til at kjolen måske er lidt smallere/længere end en normal 3XL hvis det er tilfældet.

Nu er i super heldige at have en fysisk butik og derfor en masse fysiske "prøvemodeller" du kan lege med. Kunderne i din butik behøver ikke vide at når du spørger "hvilken størrelse bruger du normalt" og hun så ikke kan passe en 2XL af en bestemt model, at du i virkeligheden fisker efter information til hjemmesiden hvor du så kan skrive at modellen er lille i størrelsen. Tag notater i løbet af dagen og fyld på hjemmesiden hvor det giver mening.

For at svare direkte på dit spørgsmål: Ja det er vilkårene. Men det betyder ikke at man ikke kan gøre noget for at forhindre det.

Hvis i vil gå skridtet videre kan i få en som rammer gennemsnitsstørrelsen på jeres kunder til at stå model og beskrive fit ud fra billeder af hende i tøjet. I kan eventuelt opfordre folk til at ringe og tage en snak med jer? Jeg har selv store fødder og alt efter mærke svinger jeg fra en størrelse 47 til 49 i sko og har haft gode erfaringer med at ringe til webbutikker (med tilhørende fysisk butik) og snakke størrelser først. En af de løsninger jeg har fået foreslået af en butik her er at bestille de to størrelser det kunne være og så sende den ene retur, når jeg vidste hvilken der passede.

I forhold til kundeservice: Gør jeres bedste for at få kunderne til at vende tilbage. I bestemmer selvfølgelig selv hvilken standard i vil have, men glade kunder vender oftere tilbage, så gå så langt som i har lyst for at beholde dem.

Jeg håber ovenstående kan bruges, tøj(størrelser) er noget forfærdeligt noget når man ikke står med varen i hånden som kunde.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)