Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra kvartalvis til halvårlig moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

I følge min virksomheds registreringsbevis på SKATs hjemmeside ophørte virksomhedens kvartalvise momsafregning pr. 31.12.2015, og den halvårlige momsafregning begyndte pr. 01.01.2016.

Problemet er bare, at når jeg logger ind på tastselv erhverv på SKATs hjemmeside, klikker mig ind under fanen 'moms', så ser jeg, at fristen for momsindberetning stadig er 1. juni (den burde være 1. september jf. halvårlig momsafregning fra januar 16 - juni 16.)

SKATs medarbejdere har som sædvanlig "meget travlt" i følge deres telefonsvarer, og derfor vender jeg mig nu mod jer - er der en af jer, som kan gøre mig klogere på ovenstående modsætninger?

Tusind tak på forhånd,

Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror jeg ville tage et par høretelefoner på med det samme og hænge på hos skat.dk

Det er som du selv skriver - klart modstridende.
Giver du op med alt, kan løsningen være at indberette q1 nu idag - så det ikke er noget du misforstår i beviset, selv om det lyder helt lige til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ry
Tilmeldt 20. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Fra  lansky.dk Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er flytningen fra kvartal til halvårlig afregning ud fra beløbet, eller hvorfor denne nye ændring?

Selvstændig med affiliate og webshop ved lansky.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det generelle er, at man ha kvartalsmoms i stiftelsesåret og helåret derefter og så overgår man altid - alt andet lig - til halvår.,

Kun hvis der har været bøvl o.l kan moms kræve forsat kvartal (eller over til måned hvis den er helt gal)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også på dit registeringsbevis se, om det er rettet, der vil stå kvart-, halvårlig indberetning. Men SKAT er lige med dette ret flinke til at sende en reminder pr. mail, når det er tid til at indberette moms, så du kan jo også bare vente til den kommer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)