Hej, Jeg vil gerne lave en log-in funktion til de jobsøgende på min jobportal; hvor går smertegrænsen for, hvad jeg må ´gemme´ af data fra dem? Det skal siges, at mine brugere er under 18 år (13-18 år). Jeg tænker; alder og navn selvfølgelig samt et ´mini ungdoms-CV´. Nogle, der kan gøre mig klogere? Er alt dette 100% i orden? :) |
Det burde ikke give problemer at du registrerer almindelige relevante oplysninger, så som navn, adresse, telefon, e-mail, alder, cv m.m., så længe oplysningerne kommer fra den registrerede selv.
Du skal være opmærksom på den registrerede ved forspørgsel har indsigtsret. Dette klares lettest ved at dine brugere har adgang til se og redigere alle oplysninger på deres konto. Brugerne bør også kunne slette deres konto / alt.
Du bør også oprette et ssl-certifikat, så alle oplysninger gives via en krypteret forbindelse. Dette kan gøres gratis med https://letsencrypt.org , som understøttes af mange webhoteller. f.eks. meebox.