Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny bil (Virksomhed eller privat)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en lille virksomhed, som køre på fritids basis, den køre ikke på virksomheds ordning men 100% over almindelig indkomstskat. Jeg står nu i den situation, at jeg skal have ny bil, og i den forbindelse har jeg været ved at kigge på beskatning af firmabil, privat bil m. kørepenge o.s.v.

Jeg syntes generelt der er mange dokumentations krav, når der er tale om 1 bil som bliver brugt både til privat og virksomhed.
Jeg tænker også, at skulle beskattes af fri bil i virksomheden er en dyr betaling taget min virksomhedens indtægt taget i betragtning. Men jeg ved ikke om man kan undgå det ved f.eks. papegøjeplader.

Hvis man har privat bil, som andvendes til erhverv, skal man selvfølgelig gør rede for erhvervs delen, men også den private.

Er der nogen af jer der har erfaring med biler, som både skal bruges privat og erhverv? Hvad har i valgt at gøre, og hvorfor har i valgt den løsning??

Jeg ved ikke hvad jeg skal, men jeg tænker jeg gerne vil undgå for meget dokumentations pjat, da jeg syntes det virker indviklet.

Har også overvejet at have 2 biler, 1 100% erhverv og 1 100% privat, så var tingende ligesom skilt ad. Men syntes også det er en nået dyr fornøjelse, taget i betragtning omkostninger til 2 biler.

Håber i vil dele jeres metoder, holdninger og erfaringer. Smile

Skal kraftig siges, at jeg IKKE er ude på at snyde, det syntes jeg tit folk for skudt i foden her inde. Er på udkig efter den løsning der passer til mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du synes at det at føre kørebog er så vanskeligt, at du overvejer to biler for at slippe for administration, så skal du nok slet ikke lave virksomhed Big Smile. Det er da bare - dato . km tæller start fra ... til (kundenavn for at vise formål og adresse) - antal km  og ingen ved dagens slut - km tæller  Du kan få automatiske kørebøger

her om kørepenge som du i personlig virksomhed får som fradrag helt enkelt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

Her om fri bil http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/fri-bil.html 

her om kørepenge og statens takster http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

og her om papegøjeplader http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html 

god vind med firmaet  vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg tænker jeg vil lave fejl i ved kørebogen, er 60 dags reglen. Den virker for mig til at være svær at finde rundt i, og min virksomhed er på samme adresse som min bopæl.

Nu opstiller jeg lige en senarie, så håber jeg at du vil læse det og sige hvad du tænker.

Jeg køber en Ford Transit Connect, den vejer under 3 t. Jeg køber den gennem en privat leasing, så kan jeg følgende:

1. Trække 1/3 del af leasing ydelsen fra. (Er det også kun momsen, eller er det hele beløbet. Eks. 2.500 kr m. moms hvad må trækkes fra?) 

2. Trække alle drift omkostninger fra (kun moms)

3. Hvis man vælger at lave korrekt kørebog, kan man samtidig trække den procentdel, som bilen køre firmarelateret, fra ex. moms

Skal man lave kørebog så, eller må man godt lade være og så gælder punkt 3 ikke??

På forhånd tusind tak for hjælpen, jeg har på fornemmelsen du hjælper mange her inde Smile1Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Leasing kan være operationel eller ?? og jeg husker ikke hvad det betyder for fratræk jeg duer ikke rigtigt til leasing viden

Hvis du taler papegøjeplade som jeg tror, så kan du trække moms fra for al drift men ikke selve udgiften - hvis du har købt og betalt bilen privat med moms - og dermed også selv betalt momsen ved købet (og nok samme med leasing, men ved det ikke) Det skal være privatkøbt for papegøje

Fordelen i forhold til hvidplade er, at som tak for at du har købt papegøjeplade med betalt moms - så må du trække moms fra for alle driftsomkostinger - OG få statens takst for km efter kørebog

du betaler så privat benyttelsesafgift og ja du skal føre kørebog som udgangspunkt for at få fradrag for statens takst uanset hvad.

Hvis din kørsel er til forskellige kunder kan jeg ikke se 60 dages problem - men jo hvis du kører til den samme kunde i disse 60 dage - Efter 60 dage til samme kunde/arbejdsplads - bliver det til befordringsfradrag i stedet. De 60 dage er vel til at regne ud i kørebogen - hvis det er samme kunde du så tit kører til vil jeg mene - men lidt arbejde er det jo

Vent lige om leasing folket her byder ind

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, skal lige forstå det du skriver med køre bog korrekt, hvis jeg vælger at sige at jeg er ligeglad med kørsels fradraget, må jeg så også lade være med at lave køre bog??

Er ved at forstå 60 dages reglen, men vil gerne undgå arbejdet med det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nichlas Holm:

Okay, skal lige forstå det du skriver med køre bog korrekt, hvis jeg vælger at sige at jeg er ligeglad med kørsels fradraget, må jeg så også lade være med at lave køre bog??

Er ved at forstå 60 dages reglen, men vil gerne undgå arbejdet med det. 

ja det kan jeg ikke se andet end du kan - 60 dages regel og kørebog hænger jo helt sammen med netop kørebog der viser andel privat og firma - så det er da mange penge at smide væk, men det kan jeg ikke se noget problem i så

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for hjælpen. Så venter jeg bare og ser hvad leasing folket siger.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)