Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbageflytning og spørgsmål omkring dansk Skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har i mange år været medlem af forummet og sætter stor pris på alle de dygtige mennesker, som er her. Jeg vælger dog at bruge en anonym bruger til dette indlæg, da jeg gerne vil gøre tingene rigtigt og ikke ønsker at posten kan søges med mit navn.

Jeg er i den situation, at efter 6 år i udlandet, planlægger jeg at flytte tilbage til Danmark. Mens jeg har boet i udlandet har jeg oprettet et selskab i Hongkong og drevet min virksomhed fra dette selskab – jeg har dog ikke boet i Hongkong, blot haft firmaet der. Jeg har boet i Asien i de 6 år.

Det er så blevet til nogle indtægter gennem de 6 år som jeg så har levet af.

Nu vælger jeg så at flytte tilbage til Danmark og skal selvfølgelig betale skat af mine indtægter fremadrettet. Men mit spørgsmål går på, om jeg kan blive beskattet af de indtægter som jeg har taget ud af mit Hongkong firma mens jeg har boet i udlandet? Eller måske den værdi som firmaet i Hongkong har på tidspunktet, hvor jeg flytter tilbage til Danmark?

Eller hvis jeg om et år eksempelvis ønsker at flytte til USA, skal jeg så betale yderlige skat af virksomhedens værdi?

Jeg håber der er nogen herinde som har lign. erfaring og kan guide mig med et svar. Jeg er klar over det er mere end et spørgsmål jeg ønsker svar på, kan desværre ikke forsimple det mere.

Alternativt anbefale en advokat/revisor, som kan hjælpe.

På forhånd tak.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike F.:

Nu vælger jeg så at flytte tilbage til Danmark og skal selvfølgelig betale skat af mine indtægter fremadrettet. Men mit spørgsmål går på, om jeg kan blive beskattet af de indtægter som jeg har taget ud af mit Hongkong firma mens jeg har boet i udlandet? Eller måske den værdi som firmaet i Hongkong har på tidspunktet, hvor jeg flytter tilbage til Danmark?

Du skal ikke betale skat af penge du tager med til DK, men dem du tjener, når du bliver skattepligtig til DK, som du også selv skriver.

Mike F.:

Eller hvis jeg om et år eksempelvis ønsker at flytte til USA, skal jeg så betale yderlige skat af virksomhedens værdi?

Du skal betale skat af værdiforøgelsen i dit selskab, når du fraflytter DK. Såkaldt fraflytterskat.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)