Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablerings fradrag.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i foråret 2015 oprettet et I/S virksomhed med min kone. Danseskole.
Lige før jul købte jeg symbolsk min kone ud, som jeg har tolke er lovligt.
Jeg har, af egen lomme, investeret 108.000 kr i det lille dansestudie.
Det er bla. instruktør lønninger, indretning og maling.
Det var i drift fra juni til slut nov. Det måtte desværre lukke igen ved årsskiftet, da bygningen skulle rives ned. Herefter er studiet lukket, og åbner ikke igen. Vi viste at på et tidspunkt skulle bygningen rives ned, dog ikke hvornår. Vi fik 3 mdr varsel. Det er acceptabelt, og ok for mig.
Kontant indkomsten var ca 800 kr 😢
Alle udgifter kan dokumenteres med kvitteringer.
Jeg kan ikke lukke mit private årsregnskab før dansestudiets regnskab er indrapporteret til Skat.
Spørgsmål:
Kan jeg trække de fulde udgifterne fra i skat, som etablering og drift?
Vil det eventuelt kunne modregnes min private indkomst, da der ikke var nogen decideret indkomst.

Med venlige hilsener,
Adam

Mvh
Adam

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

fat i en revisor

1 Du købte din kone ud = I lukkede jeres I/S og du stiftede ny virksomhed til det - ellers kan du ikke købe en ud af et I/S Det er nok det første du må afklare eller forklare bedre.

2 Hvis det var dig der var eneejer i en ny personlig virksomhed, jvnf nr 1 - så er der fradrag for tab i personlig indkomst - med lille forbehold for om skat skulle mene det var luft og ikke med overskud for øje men det lyder det vel ikke til. I personlig virksomhed er din skat og selskabets skat samme sag med frist 1/716 for perioden frem til 31/12-2015 og det er det du bruger i regnskabet - og det underskud der måtte være for 2016 hører til det år når den tid kommer

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John Hannover.

Tak for din viden i sagen. Jeg er desværre meget nybegynder i stiftelse af virksomheder. Der er en underskrevet aftale fra slutningen af december, imellem min kone og mig, hvor jeg overtager / overdrages I/S virksomheden og det økonomiske udlæg/ underskud.

Jeg var ikke vidende om at jeg skulle starte et nyt firma op, for at få afviklet skattesagen / det eventuelle fradrag. Kan jeg stadig gøre dette? Hvad skal jeg praktisk foretage mig?

Det har bestem ikke været hensigten at snyde nogen, eller arbejde med "luft", jeg ønsker bare hurtigst mulig at afvikle dette "eventyr".

Vil det ikke være lovligt for mig at fratrække beløbet på min private udvidede selvangivelse, elektronisk?

Alle udgifter kan dokumenteres med kvitteringer, i Excel.

Tak for din tid

Kan du evt anbefale en revisor i Kbh, der vil kunne hjælpe evt på timebasis, så det kan lukkes, på en forsvarlig måde?

mvh,

Adam

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterAdam:

Vil det ikke være lovligt for mig at fratrække beløbet på min private udvidede selvangivelse, elektronisk?

Alle udgifter kan dokumenteres med kvitteringer, i Excel.

Tak for din tid

Kan du evt anbefale en revisor i Kbh, der vil kunne hjælpe evt på timebasis, så det kan lukkes, på en forsvarlig måde?

nej det ville ikke være lovligt at bare fratrække udgifter på din private selvangivelse. Du må jo have et CVR nummer som er DIT - selvom jeg ikke fatter den med købe din kone ud af I/S for så lukker det jo når der kun er EN ejer. Du skal have det ind i det CVR der tilhører dig (eller dig og din kone) i udvidet selvangivelse hvor det er en del af hele det samlede årsresultat forudsat det er fradragsberettigede omkostninger 


Du kan få tilbud på en revisor på www.agera.dk eller - synes jeg også er fin - http://www.erhvervs-consult.dk/ hvis tonny har tid .- du kan hilse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke lige gennemskue hvad der reelt er sket. Men et I/S er jo skattemæssigt transparent og det kan aftales at den ene interessent får hele underskuddet eller overskuddet.

Hvis der er tale om afvikling vil det ikke ændre på skatten men alene være et spørgsmål om hæftelse mv.

Men ja..... Om hvad der kan trækkes fra eller ej kræver et kendskab til hvad type omkostninger der reelt er tale om....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)