Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Afskrivninger Primo i e-conomic

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er ved at overgå til E-conomic og har ifm. dette et behov for at overføre mine primo-posteringer fra revisor.

- Sidste år købte jeg en PC, hvorfor mine aktiver er opskrevet med 7918 kr i åbningsbalancen

- Siden købet er der blevet afskrevet på PCen 396 kr, hvilket i åbningsbalancen er anført som Afskrivninger Primo

Spørgsmål

1) Ift. ovenstående, skal jeg så blot tilføje et finansbilag, hvor jeg debiterer 'EDB-Anlæg, Anskaffelse Primo' for de samlede 7918 kr? (uden modkonto)?

2) Og skal jeg så derefter foretage en postering, hvor jeg krediterer 'EDB-Anlæg, Afskrivninger Primo', dvs. reducerer aktiv-posteringen med de 396 kr i afskrivninger? - igen uden modkonto?

3) Og når jeg nu har afskrivninger for Q1 2016, skal jeg så postere disse som en kreditering af 'EDB-Anlæg, Årets Afskrivninger'?

4) Og hvis ja, skal jeg så sætte modkonto i dette tilfælde til at være "Afskrivning, edb" under driften?

Mange tak for svar! :)

 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at det du skal starte med i E-conomics er primobalancen. Det vil sige der skal bogføres ultimotal fra 2014 fra det gamle system eller årsrapport. Da aktiver = Passiver ville jeg bare bogfører alle dine aktiver i debet og så derefter alle passiverne i kredit. Det skulle gøre primobalancen den samme som f.eks. den som står i din årsrapport. :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)