Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er det tid at oprette et firma?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror nu det er mere normalt at få lov til at starte virksomhed ved siden af end ikke at får lov, hvis man er offentlig ansat. Det tager jo lige så meget af ens fritid at være træner i fodbold.

Det giver ofte masser af energi at starte virksomhed, da man atter bliver tændt som menneske. Den energi går med over i ens lønarbejde.

Skal du drive din virksomhed 2-3 år uden indtægt skal du lave en forretningsplan, så kan du dokumentere over for SKAT, at du blot er i investeringsfasen af din virksomhed, men at den om 2 år begynder at få indtægter. Så accepterer de normalt dit underskud i virksomheden. 

Du kan trække dit underskud i din enkeltmandsvirksomhed fra i din skattepligtige indkomst - og der er ikke noget fordækt overhovedet ved at gøre dette. Det danske samfund vil gerne have at iværksættere investerer i Danmarks fremtid.

mvh

Mogens 

Tilmeldt 27. May 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens

Det lyder rigtig godt - jeg glæder mig til at kigge videre på forretningsplan mv. Tænker at du har helt ret mht. menneskeligt at blive tændt - jeg kan mærke at der giver mig så megen god energi er være begyndt at tage de første skridt - så mange tak for dit bidrag!

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes helt klart du skal starte op. Din arbejdsgiver bryder loven hvis han nægter dig dit bi job på baggrund af at han tror det vil påvirke dit arbejde uden rent faktisk at have beviser herom.

Jeg stod i samme situation da jeg startede og kontaktede simpelthen bare min fagforening (ingeniører Foreningen) for at få juridisk råd. Jeg kan videresende dig deres svar hvis du er interesseret.

Mht. Om du skal moms registreres eller ikke kommer det an på mange ting. Hvis du primært skal handle med virksomheder vil jeg gøre det uden tvivl. Hvis du har mange udgifter i opstarten ville jeg også gøre det.

Tilmeldt 27. May 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tilbud om at sende svar fra fagforening. Jeg er ikke selv så bekymret på dette felt, ved at jeg har kollegaer der også har eget firma. Men hvis jeg får behov, så vender jeg lige tilbage.

Ja, jeg kan mærke det kribler, selvom frygten for det ukendte nogen gange kan tage sit greb, da jeg ved er konkurrencen er hård og at jeg går ind på et for mig ukendt område. Tænker dog at det ikke kan gå helt galt, så længe det ikke er for lånte penge og så længe jeg stadigvæk har indtægt. Dejligt at høre at det har været det rigtige for dig. 

Jeg tænker, at jeg måske burde tage en snak med SKAT og høre dem hvordan de ser på sagen.

God søndag!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)