Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertere Joomla/virtuemart til WP/WooCommerce Hvad med SEO

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en webshop nu (cheapart.dk) som anvender joomla og virtuemart. Jeg ville gerne konvertere denne til Wordpress og Woocommerce, og har fundet en som kan lave denne øvelse. 

Jeg vil samtidig gerne sikre mig, at alt den SEO som er lavet på/til siden stadig fungerer på den ny side, findes der et trick til dette? kan en 301 redirect klare dette?

Jeg havde tænkt mig at konverterer alle mine artikler mm. og lægge den nye shop på samme domæne evt. under \shop\ eller lignende, men vil jeg så blive ramt af "double content" 

Findes der et tool, som kan lave denne redirect på en nem måde?

Kan det overhovedet lade sig gøre?

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra Tommerup
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 107
Fra  Agil Media DK Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

301 klarer dette.

Du vil oppleve noe lavere rangering i SERP den første tiden, men så vil det "normalisere" seg igjen. Med 301 redirect vil ikke innholdet bli sett på som duplicate content.

Denne artikkelen kan muligens hjelpe?

https://www.woothemes.com/2013/05/case-study-moving-from-virtuemart-to-woocommerce/

Oversettelse dansk til norsk | Norske tekster | Research på norske søkeord

Norske tekster

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal man lave 301 redirect på hver enkelt artikel url, eller laver men en generel 301 redirect for hele sitet til det nye site?

Kan man evt bruge et tool/plugin til dette? 

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nok nødt til at lave 301 for hver siden som peger fra den gamle til den nye addresse. Man kan også benytte 301 på et directory eller via et pattern men så bliver det langhåret.

Undersøg først om der er noget seo at beholde før du bare flytter. Ændre du struktur skal google nok finde ud af det. Det vigtigst er at sikre at de links der kommer ind på dine artikler stadig fungere uanset ny struktur.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det umagen vær at konvertere?

Joomla er jo også et fint system, så hvad er baggrunden for at du vil bruge tid på denne øvelse?

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også i mine overvejelser, jeg fornemmer bare, at woocommerce er lidt mere lækkert end virtuemart, jeg har altid bøvlet med plugins i joomla og virtuemart, f.eks. faktura modul som ikke fungerer mm.

Jeg har en gammel versio af joomla 1.5 og virtuemart, måske er der sket meget siden?

Måske jeg er galt på den. Ham der skal konverterer anbefalede også bare at opgraderer til nyeste versioner i forhold til at konverterer

Måske det er bedre?

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)